Autor Tema: Kawa W650  (Posjeta: 4701 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline Deny

  • Vizir
  • **
  • Postova: 166
  • Karma: 6
Kawa W650
« : Veljača 18, 2006, 18:26:57 pm »
Gledao sam malo po netu,i ta kawa pored još nekoliko modela Triumfa je jedini motor s paralelnim klipovima (koji se istovremeno nalaze u gmt ili dmt).Pročitao sam dosta recenzija o njoj i svi su prezadovoljni,postoje klubovi obožavatelja,a Japanci su potpuno ludi za njom.A kod nas je nikad nisam vidio.
Zanimam me da li je neko vozio kawu W650,ili je bar vidio,čuo motor kako radi,kakva joj je ciklistika,a potrošnja?
U čemu je draž tih paralelnih dvoklipnih mašina,mislim na veće kubikaže od 500ccm,?
Koje su prednosti a koje mane takvog motora?
U tim recenzijama sam našao da se taj motor klasira kao cruiser/tourer,pa se nadam da nisam falio temu,a ak jesam nek moderatori prebace.

Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Kawa W650
« Odgovori #1 : Veljača 18, 2006, 22:52:42 pm »


Istovremeno kretanje klipova je princip rada dvocilindričnih motora sa 4 takta. Pošto za jedno paljenje treba 2 okreta radilice,tako dobiješ da u svakom krugu koji radilica napravi,jedan cilindar opali. To je najravnomjerniji rad motora. Na taj način rade i BMW boxer agregati,da su klipovi istovremeno u GMT ili u DMT. Naravno,razlika je u radilici jer su cilindri postavljeni nasuprot jedan drugom.



Jedno vrijeme su Japanci imali pokušaje uvođenja retro stila,ali je samo Kawasaki onda to pokušao u srednjoj klasi motora,ostali su radili s manjim klasama. Možda je bilo prerano za tako nešto (vjerojatno,jer moto industrija nije bila razvijena kao danas kad je svaka godina sve udaljenija od prethodne) ili su jednostavno krivo procijenili trenutak za pokušaj formiranja novog trenda. Uglavnom,više se ni ja ne sjećam tih nekoliko modela 250ccm kaj su se onda pojavili,ali Kawasaki je ostao uporan. Sad se više ne sjećam testova jer taj model se već dosta dugo proizvodi,ali uz neke manje bolesti koje ima svaki model,ovi su se motori pokazali vrlo kvalitetni,a publike je za takve motore uvijek bilo jer uvijek ima nostalgičara. Kao što mnogi vole image tvrdih bikera i Hellsa,tako i mnogi vole image engleskih bikera 60-tih godina. A taj motor stvarno ima prekrasnu liniju iz tih vremena. Uz to,tada nisu imali ni konkurencije. Triumph nije postojao,Norton je polako crkavao u svojim pokušajima da se spasi rotacionim motorima,Ducati je bio u krizi kao i Laverda koja nije uspjela izbjeći propast,a BMW i Guzzi su uvijek tjerali neke svoje linije. Na slici se vidi da motor nema neku super naprednu ciklistiku,a i mašina ima rješenja koja su već onda bila napuštena. Nikad nisam ni čuo da je to motor koji super ide ili super leži. Kawasakiju je jedino bio problem što nema povijest i "ime" i morali su bit uporni. Svojom kvalitetom i izgledom je taj model sebi stvorio ime.  Dok se Triumph ponovo otvorio i počeo raditi, W650 je već bio stroj koji je imao povijest.
Kod nas se nije nikad probio jer smo u Jugoslaviji htjeli stići trendove u svijetu, svi su sanjali GSXe ili ZXe,a takvih starih linija smo imali dosta u obliku Jawe ili tatinih motora doma. Kod nas su sebi ime stvorili razni Z modeli Kawasakija. Uz to, W650 je od početka bio dosta skup motor za svoju klasu i koncepciju. To su kupovali zaljubljenici kao i danas. Isto kao i Ducatije,Guzzije ili retro modele Triumpha.
google master



Offline black&white

  • MMP
  • *****
  • Postova: 1.700
  • Karma: 136
  • Spol: Muški
  • marauder
Kawa W650
« Odgovori #2 : Veljača 18, 2006, 22:53:20 pm »
...w650 nisam vozil, niti znam nekog ko ga ima, ali kaj se tiče samog takvog pogonskog agregata ima dva cilindra koji rade paralelno i ekspanzija se ostvariva na svakih 360 stupnjeva i zbog toga su klipovi u dmt ili gmt, za razliku od pogonskih agregata gdje je ekspanzija na 180 stupnjeva-jedan klip gmt, drugi dmt.
....zbog toga kaj se ekspanzija događa na 360 stupnjeva takvi motori imaju veći okretni moment
Ti motori jednostavniji, manjih dimenzija, laganiji zbog lakših klipova i klipnjača, a modificirana je i radilica, a težina tih pokretnih dijelova se morala smanjiti upravo zbog toga jer se klipovi gibaju u istom smjeru i zbog toga bi akceleracija i masa klipova dovela do puno većih vibracija nego kod običnih motora!
...to je otprilike to, barem mislim...il nek me netko ispravi
 :?

Offline black&white

  • MMP
  • *****
  • Postova: 1.700
  • Karma: 136
  • Spol: Muški
  • marauder
Kawa W650
« Odgovori #3 : Veljača 18, 2006, 22:57:35 pm »
Valjda smo James i ja poslali u isto vrijeme...pa sad kad čitam ovo gore mislim da sam malo fuljal pa možete obrisati moj post
 :oops:

Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Kawa W650
« Odgovori #4 : Veljača 18, 2006, 23:06:43 pm »
Najjednostavniji primjer ti je nadohvat ruke. Raskopaj neku staru kramu od peglice i snimi agregat. tako sam se i ja upoznao s dva cilindra. I 4 cilindra rade na istom sistemu,klipovi se kreću u parovima. Uobičajeno je 1. i 4. jedan par,a drugi par 2. i 3. klip. I na svim ostalim agregatima se klipovi kreću u paru,ali mi je sad to puno za pisat. Nije teško zamislit nakon ovih osnova na 2 i 4 cilindra. Jedino neznam kako idu zvjezdasti motori. To su avionski pa ne uče šegrti za automehaničare :mrgreen:
google master



Offline Deny

  • Vizir
  • **
  • Postova: 166
  • Karma: 6
Kawa W650
« Odgovori #5 : Veljača 19, 2006, 21:52:03 pm »
Oooopppaaaa...baš sam naleti na podatak da i yamahina TDM 850 ima dva cilindra s klipovima u paralelnom radu,znaći ipak triumph i kawa nisu jedini.

2 James1100....u pravu si što se tiče w650,kod nas su se svi ložili na gsxse i zxe,a i dalje se lože,tako da im w650 izgleda kao mz ili jawa,a to naravno niko ne želi imati,iako je motor sasvim ok,mislim na kvalitetu.Normalno, nema ciklistiku na nivou F6 ali vjerujem da je ipak puno bolja nego kod cruisera (tako nakako i piše u testovima),recimo vn800 ili maraudera 800.

2 Black&waith...pa djelimično si u pravu....zbog rada cilindara pod kutem od 360 stupnjeva...moment je velik i relativno je nisko smješten na 5500 je maksimum,a od 1500okr se može lagodno kruzati u 5 brzini (što znaći da je moment dovoljno velik),a vrti se do 7500.
Zanimljivo je da zaljubljenici w650 navode njegov predivan zvuk koji ne koketira s v2 mašinama (taj im se zvuk čak ni ne sviđa,nazivaju ga frfljavim) već nešto kao rumble rumble na niskim okretajima i nečim predivnim na 6000okr,kad motor poludi i stopi se to revanje s bukom usisa i vibracijama...a to je ono što me u stvari zanima,a današnji novi koncepti motora to ne mogu proizvesti.
I zato lets rumble.

Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Kawa W650
« Odgovori #6 : Veljača 19, 2006, 23:06:28 pm »
Usporedba ciklistike koju čitaš po novinama podliježe nekim,da to tako nazovem,predrasudama. Evropa kompletna kao kontinent je manja od USA kao države. Razvili su se drukčiji običaji i mentaliteti. Kako u svemu,tako i u vožnji motora. Amerika je država u kojoj se savladavaju ogromne razdaljine. Customi su motori koji imaju veliki međuosovinski razmak,nisu idealni za zavojite ceste,ali su mnogo lakši za držanje na pravcu, Također su i mnogo udobniji. To je vrlo jednostavno objasniti. Kad prednji kotač uleti u udarnu rupu,više vremena prođe dok do te rupe dođe i zadnji kotač nego na nekom R motoru. To ti je osnovni razlog zašto su limuzine  udobnije od auta Golf klase. Kad se tako gleda kakav motor mora biti za američke ceste,customi imaju savršenu ciklistiku za njihove potrebe.Uz to,dobar primjer su i njihove prerade R motora koje imaju produženu zadnju vilicu. Njima ne treba ležanje u zavoju nego stabilnost na pravcu. Evropa je drukčija. Manja,kraći razmaci,više država je nekad bilo više granica što je značilo i manju slobodu u kretanju,povijesno stariji gradovi sa užim ulicama i većim gužvama. Zato je Mini Moris mogao proći u Evropi,ali ne i u USA. Da se nebi razvila rasprava da je jedan prosječni BMW kraći,a udobniji od prosječnog Harleya, da odmah napišem da je tu stvar razvoja i kvalitete ugrađenih komponenti. Harleyu se nekad nije bilo sila ubrzano razvijati. Imali su jednu kratku krizu u svojoj povijesti,a dugo im je trajalo razdoblje kad nisu imali problema s prodajom. Kad je konkurencija malo bolje proučila američko tržište i počela raditi bolje custome,pa su ih i ugrozili,do tada su već stigli napraviti mit od svojih motora. Marketing. Ali su uz to i razvili V Rod model koji je puno napredniji motor,i uz to Buell kojeg svi priznaju da je mrak u svojoj klasi.
Da se vratim na ciklistiku. Mi čitamo evropske novine i evropski se i vozimo. Zato nam W650 ima bolju ciklistiku. Napredan nije posebno i tu je Suzuki Marauder za njega svemir. Ali nije kompaktan i težak je pa u brdskim zavojima nije konkurent kraćim motorima.
google master



Offline black&white

  • MMP
  • *****
  • Postova: 1.700
  • Karma: 136
  • Spol: Muški
  • marauder
Kawa W650
« Odgovori #7 : Veljača 20, 2006, 20:37:53 pm »
ima ih još...za one nostalgičare...Norton Commando 850 i  Moto Guzzi Daytona 1000 s najvećim okretnim momentom od 8, 93 Kgm na 6.250o/min

Offline black&white

  • MMP
  • *****
  • Postova: 1.700
  • Karma: 136
  • Spol: Muški
  • marauder
Kawa W650
« Odgovori #8 : Veljača 24, 2006, 22:02:14 pm »
...pa honda cx 500

bruuuummmmmm