Pit Stop & Pole Position > Chopper & Custom & Toureri

Vrste customa

(1/7) > >>

James1100:
Evo teme koju sam obećao, ali je malo trajalo jer je ipak tra�ila malo pripreme. Ovo će biti jaaaaaaaako dugi post. Prvo, custom je svaki prerađen motor, znači da nije serijski. Custom nije chopper s debelom prednjom gumom, nego je to i streetfighter. Chopperi su američki izum, dolazi od riječi chopped, ogoljen. To znači da je s njega skinuto sve �to vlasnik ne treba za vo�nju (�migavci, retrovizori itd). U principu to znači da je svaka američka prerada chopper. Inače, nekad su proizvođači imali po jedan-dva modela u proizvodnji, a ljudi su doma izmi�ljali nove oblike i stvarali nove klase koje su onda tvornice nastavile pratiti. Supermoto je nastao po francuskim parkirali�tima, a sad ga nudi svaka firma, a serijski streetfighter (dizajnom) je Z1000. Tak ću u zagrade upisivati tu i tamo serijske modele koji nisu customi.

Vrste:

Motori za putovanja i u�ivanje u vo�nji

Cruiseri (VN, Harley Glide, Volusia itd)



i Low Rideri (Harley)



Zatim idu chopperi, glava rame visoko, duge vilice (Intruder)



Nastali u ha�omansko doba s filmom Easy Rider i Hellsima. Onda je raja vozila te motore pa nije bilo love za totalne prerade. Takvi se danas zovu old school chopperi



Postoji i �vedski stil, jako duge vilice s jo� gorim nagibom. Po mogućnosti stari Harley, ručno �altanje brzina i zrakasto slo�ene �pajle.



Englezi nemaju svoj stil, ali su njihovi stari motori jako podesni za choppere pa su ih imali puno



Drugi dio choppera je nastao po uzoru na trkaće motore. Poznato je da u Americi strojevi za trke moraju imat snagu i brzinu, a zavoja i nemaju na trkama. Oni voze ovale kao Indy. Tako su nekad davno bile popularne "Board track" utrke



a motori su izgledali ovako



Od njih su nastali "trackeri"



koji su bla�i oblik prerada. Postoje i "boardraceri"



Bile su popularne i "Dirt track" trke (po na�ki speedway), a motori za trke su izgledali ovako



Tu su nastali "Bobberi"



a ovaj je malo moderniji



Tam su jako popularne i "Drag race" trke ubrzanja i nastali su "Streetraceri" (Fighteri nisu postojali) (V-max)



ili bilo kakav chopper koji je jako nabrijan. 150 KS nije ni� novo već 20 godina kod njih 



U 60-ima je nastao klub "Humsters" (hrčci). Ekipa doktora, advokata itd., koja je imala jako puno love, nije �arafila ni�ta, ali je platila drugima da to rade za njih samo da imaju kaj nema nitko drugi. Tu su se probili Arlen Ness, Batistinis i ekipa. Tako su nastali show bike motori za izlo�be

Chopper 

Boardracer 

U Evropi na natjecanjima postoji i klasa "Motorfreekers" za one koji naprave lijep chopper od onog kaj se nebi nikad nadal. Tu bi se i ovaj mogao natjecati



Postoje jo� i "Surviveri" ili "Rat Bike"



U Evropi su se radili "Caffe Raceri". Manje snage, ali le�anje u zavojima super. Tu su Englezi glavni. To je bio i stil oblačenja koji je i�ao s tim motorima. Danas su to tvornički Guzziji nakedi ili Triumph Speed Triple.



Kratki opis:

Cruiser i Low Rideri - te�ki, udobni, srednji polo�aj ruku i nogu
Chopperi - duga vilica, ruke visoko, noge naprijed
Trackeri - izgled track motora, ali udoban, noge naprijed, ruke ni�e nego chopper
Bobberi - zadnji blatobran rezan, prednji nema, kroma nema, mat boje, grube gume
Streetraceri - noge normalno, ruke nisko, izdu�en i jako nabrijan, puno ccm ili mehanički kompresor
Rat Bikes - stara krama sa smećem po sebi, gumeni picek skoro obavezan
Show Bikes - straaaa�no preskup

Inače, među tim preradama razlike su nijanse, ima jako puno mje�avina, pa je već postalo pomalo nepotrebno to razlikovati ako ba� nisi manijak kao ja.

I jo�: vremena se mijenjaju, i tamo pa je sad u USA zakon Hayabusa, pa rade ovo



za streetrace!

P.S.  nisam uspio sve slike stavit koje sam htio. Striček Arlen i slični ne daju slike bez para, ali i ovo je već naporno, a bit će i linkova.

Beeblebrox:
ovo je za naslovnu stranu

skinut cu ih ja reci samo link

Sledgehammer:
Alal vera, majstore...

:hello1:  :hello1:  :hello1:  :hello1:  :hello1: :supz:  :supz:  :supz:  :supz:  :supz:  :prayer:  :prayer:  :prayer:  :prayer:  :prayer:  :cheers:  :cheers:  :cheers:  :cheers:  :cheers:

Beeblebrox:
James na naslovnu
 :prayer:

demza:
U stvari su choppere proslavili Hells Angelsi, koji su stavljali visoke upravljače zbog dugih putovanja. Objasnjenje je u biti medicinsko, jer pri visokom položaju ruku iznad razine ramena, krv se zbog gravitacije ne slijeva toliko u ruke i time se ruke ne umaraju. Princip je isti kao kod vožnje automobila gdje ruke držite iznad ramena i time se ne umarate.

Drugi uvjet za chopper je da ima što manje opreme na sebi. Angelsi su skidali svu nepotrebnu opremu kako bi smanjili tezinu i time povećali doseg motora i smanjili potrošnju (misli se na kilažu koju vuče motor).

Tako ispada da chopper kao tvornička klasa praktički ne postoji :)

Svaka cast na postu ;)

Navigacija

[0] Lista Poruka

[#] Slijedeća stranica

Idi na punu verziju