Pit Stop & Pole Position > Scooteri & Maxi Scooteri

Piaggio x10 500 EXECUTIVE review

(1/3) > >>

anri:
Malo mi je trebalo da se natjeram napisati koju riječ o najnovijoj gt krstarici iz grupe Piaggio, u ovom slučaju radi se o najjačoj inaćici od 500ccm.

Za sada napravio oko 6000km, nešto autocestom, nešto lokalnim cestama, u gradu vrlo malo.
Položaj sjedenja je ko u fotelji dnevnog boravka, iako je važno reći da samo sjedalo nije premekano, ali ne boli guzica ni nakon 480km što je za sad bila moja max dnevna kilometraža na njemu.
Tko traži još udobnije sjedište ima u ponudi gel sjedalo za nekih 200€, ali kažem dobro je i originalno. Mjesta ispod sica ima za jednu integralnu kacigu, s time da ju treba bočno polegnut, i naprijed stane jakna ako se dobro složi.
Kofer nisam siguran u litražu ali stanu dvije integralne kacige jedna pored druge, i kišnjak, rukavice i još pokoja sitnica,sve u svemu ogroman je.
Ono kaj mi se sviđa sjedalo ima amortizer tako kad ga dignete ostane gore, pa možete nesmetano trpat svari ispod.
Osim toga sjedalo se otvara na dugme (električna brava), dok za svaki slučaj ispod centralnog poklopca ima iz sigurnosnih razloga i otvaranje na sajlu tj. pomoću ručice, osim nje nalazi se u ručica za otvaranje poklopca rezervoara na sajlu dok je isti također moguće otvoriti putem dugmeta na armaturi.
Podnica je stvarno dugačka i omogućava postavljanje nogu u mnogo različitih željenih položaja, guma ispod nogu djeluje kvalitetno i ne kliže se.
Sjedalo za suvozača je također masivno, široko, dugačko, udobno, cure se žale na širinu jer moraju dobro noge raširit , al bože moj to bi im trebao bit prirodno  :icon_mrgreen: :icon_mrgreen:

Ono što je loše riješeno su pretinci pored volana, desni je sam za natočiti i prekontrolirati antifriz, te ubacit koju sitnicu, dok je lijevi ok i unutar njega se nalazi priključak za USB te stane tu svašta, mobitel, fotić i još ponešto.
Međutim opruge na tim poklopcima su slabe pa kad se vozite brže od 120, poklopci se počnu otvarati i trest, ono wtf nisam dao masne pare za skuter da bi mi netko štedio na jednoj opruzi   :icon_salut:, a samim time postoji šansa da vam i ispadne to što je unutra. Također plastika od koje je poklopac napravljen je loša, i dio koji je zaglavljen kod opruge voli puknut. Poklopac nije skup košta manje od 150kn, ali mogli su to i bolje napraviti. Ali to je manji problem od onog drugog koji se zove skini prije zamjene istog hrpu plastike i otpoji sve konektore na nazovimo to instrument tabli (ASR, sva 4 žmigavca, otvaranje sjedala i otvaranje poklopca goriva).
Instrument tabla je prekrasna, usporedio bi ju s nekom iz dobrog auta, velika obrtaljka, i brzinomjer, centralni displej, sve svijetli u plavoj boji, kad date kontakt kazaljke odrade do kraja i vrate se nazad, baš fensi.
Putno računalo daje sve potrebne informacije od trenutne/prosječne potrošnje goriva, trenutne/prosječne brzine, trip 1, trip 2, voltmetar, max brzinu itd, za koliko km još goriva ima itd.
Informacije se mijenjaju dugmetom s desne strane.
S gornje strane su još postavljene signalne lampice ABS,ASR, lampica ulja, rezerva, CHECK ENGINE i ostale.
Ono što je isto kul je osvjetljenje svih prekidača na guvernalu, lijepo za vidjeti.
S prednje strane ogromno dvostruko kratko svijetlo odvojeno ledicama po sredini, i unutar tog "U" se nalazi dugo svjetlo.
Led se pali čim se da kontakt i stvarno je lijepo za vidjeti. Također zadnje svijetlo je također s ledicama.
No to su neki tehnički detalji, nekih od rješenja na skuteru.
Model 500 dolazi u standard verziji s ABS i ASR sustavom. Za sad mi se ABS nije ni jednom upalio, međutim ASR mi se pali non stop, čak do te mjere da postaje iritantan, jer na startu non stop oduzima gas, a da pri tome stražnji kotač rijetko stvarno proklizuje. Opcija je isključiti ga ali tad na instrument tabli non stop bode narančasta lampica u oči (koju ću u budućnosti vjerojatno izvadit   :motocikli007:).
Kočnice uredno obavljaju svoj posao, mada bi meni bilo draže da nema integralni sustav kočenja jer postoji šansa da na nekom zavoju sa šljunkom kojeg niste očekivali frknete jer kad kočite zadnjom koči vam i prvi desni istovremeno, a nemam pojma kojom silom.
Kočnice nisu loše solidno to koči, pločice će trajati siguran sam iz dosadašnjeg iskustva barem 30k km, ali kad vidim Heng Tong (ista ko na beverliju 250) kliješta   :fsniper: pa kaj barem na kak oni to zovu perjanicu gt klase nisu mogli stavit Brembo, Tokico ili nešto poznatije.


anri:
Za razliku od modela 350, 500-tka nema ECO mod tako da ili štedite ili trošite, šalim se stvarno je umjereno žedna.

Recimo ovako su okvirno okretaji na 500ccm s standardnim rolicama 25*17 21,4g
- 60km/h 3500rpm
- 80km/h 4100rpm
- 100km/h 5100rpm
-120km/h 6000rpm
-140km/h 7000rpm
Kod naglog kretanja okretaji idu na oko 5200rpm koje je ujedno i područje najvećeg momenta, a onda iza 100km/h okretaji rastu do nekih 7500-7600 mislim da nisam primijetio da se više zavrtio, čak ni kod 160km/h+ po satu.
Tako da u principu na brzinama do 100km/h potrošnja je ko kod 350-tke jer se motor znatno manje vrti, a kasnije može popit i preko 4,5l, meni je po kompu prosjek mojeg tempa 27km/l, uglavnom oko 4l realno kolko sam uspio dobit u zadnjih par točenja i smatram da je to ok s obzirom na kubikažu, težinu samog skutera, a treba ga i gurat onak oklopljenog kroz struju zraka, bio aerodinamičan ili ne opet pruža znatan otpor.

Da se vratim još malo na rad samog agregata.
Ako se starta s jačim gasom s mjesta okretaji idu odma na 4000rpm (ima "rupu" u ubrzanju) tu se malo zadrže i onda odu na 5200rpm.
Samo kvačilo lovi na oko 2500rpm, a agregat stvara dosta osjetne vibracije u području 3000-4000rpm, pa recimo ako se vozite po onim gore natuknicama između 50-75km/h konstantnom brzinom one osjetljivije smetat će vibracije koje se osjete na sjedalu, podnici, a osim toga i lagano prednji kraj podrhtava kod samog starta.
Da bi se to izbjeglo jednostavno treba maknut motor iz tih okretaja i ubrzati na veću brzinu.
Toga na 350-tki nema ona radi mirno od nule, fino starta bez ikakve vibracije, nešto sitno se osjete na brzinama do 100km/h, ali puno manje nego na 500-tki.
Kod 350 je kvačilo u ulju i to je odlična stvar, jer tko god je vozio piaggio s klasičnim kvačilom uvijek je imao muke po cviljenju istog, zacukavanju itd, naročito u ljetnim mjesecima, pomaže povremeno čišćenje pakni i zvona ali to nikad nije dugoročno rješenje, tako da su po meni trebali i na 500-tki napraviti takvo kvačilo, a ne ugraditi taj stari (malo dorađeni master 492).
Vožnja brzinom 90-130km/h je uživancija to je područje u kojem je taj agregat između 4500-6500rpm i on tu stvarno prede.
Znači idealno vozilo za obilaznicu i recimo staru cestu prema moru.
Želim još napomenutu da odvrtanjem ručice gasa na 120km/h imate rezervu snage/momenta za taj čas navući 160km/h , čak i u dvoje.  :icon_thumright:
I tu dolazi do izražaja agregat od 500 naspram ovog od 350 koji je nakon 100km/h lagano anemičan, pogotovo u dvoje.
Po meni 350ccm je agreat za Beverly , ali ne i x10   :dontknow:
Hebi ga kupac jednostavno mora znati što traži od tog skutera, za dalja putovanja moja osobna preporuka 500, jer na brzinama od 120km/h troši umjereno ima rezervu snage za prestići, dok za neku međugradsku vožnji ipak dajem prednost 350-tki i njezinoj uglađenosti zahvaljujući spomenutom kvačilu u ulju.  :icon_thumright:
Što se da napraviti da 500-tka bude mirnija? ugradit variomat, ili kemijat s lakšim rolicama, federima kvačila centralnom oprugom itd. o tome u nastavku.


....
Plastike na skuteru su recimo solidne, ali bi prijelazi između spojeva i ukrasnih lajsni mogli biti malo drugačije zamišljeni i kvalitetniji.
Sve je to lijepo kad je novo međutim kad krenu servisi, da bi se došlo do agregata i ostalih dijelova mora se raskopati nešto od oklopa.
Neki spojevi su klasični s onim limićom i vijkom za lim, dok "inovacija" su plastični umetci u kombinaciji s također vijkom za lim.
S obzirom na ogromne podnice , neki spojevi malo zijevaju, i tu nažalost ništa ne može pomoć, trebalo bi još malo kopči ali ih nema.
Ukrasne lajsne između podnice i gornjeg dijela su loše zamišljene, tako da prilikom demontaže treba kolko sam skužio zabit šrafciger i podići ih iz utora, a pri tome mislim da je nemoguće ne pogulit boju da bi se došlo do vijaka koje ta lajsna prikriva, jer sam znao vidjeti u gradu par primjeraka po kojima je nešto rađeno i po dosta spojeva su oguljeni.
Svjestan sam da ne može bit sve savršeno jer ima stvarno puno spojeva , prijelaza, a i ruku na srce tko kupuje talijana taj mora znati da su to šlampavi fušeri, na koje moraš biti spreman, a ako vas takvo nešto smeta treba ih izbjegavat u širokom luku. :icon_mrgreen:
Mene osobno ne smeta jer općenito njihovi skuteri su izdržljivi i pouzdani u rukama pravog vlasnika koji će ga održavati kako treba  :icon_thumright:
Ono što me smeta i što je stvarno nedopustivo za bilo koji skuter, a s obzirom na to da imam dva Piaggia doma je kill switch ili start stop kako je kome draže, hebe ih vlaga na najjače, pa onda prilikom starta motor se upali pa ugasi, ili u vožnji prekida u radu.
Ne kužim da neki inženjer do sad nije shvatio da ljudi voze te skutere u gradu i da će bit vani po svim vremenskim uvjetima, te da taj prekidač mora bit hermetičan na neki način i otporan na lakšu kišu, maglu, i sl.
Motori su mi garažirani al svejedno sam imao slučaj da je problem u tome, tako da ako nekog motor počne zezati na način da odjednom ne želi upaliti, ili kad upali radi neravnomjerno pa se ugasi te u vožnji počne gubiti snagu kao da mu iskru uzmeš (a uzme mu), pucati na auspuh prvo probajte par puta kliknut taj prekidač on/off i ako imate mogućnost ispušite ga komprimiranim zrakom te našpricajte kontakt sprejom.
Na to naročito obratiti pozornost ako je skuter vani , ako je pokisnuo i ako ste ga prali u praonici miniwashom i sl.
Osim toga kod akumulatora imate razno razne osigurače s desne strane, s donje strane tih osigurača nema nikakve zaštitne plastike, tko vozi po lošem vremenu, može očekivati da se to sve skupa natopi vodom spojevi oksidiraju i skuter počne zafrkavati, a vi u čudu jer ne kužite kaj ga hebe...
To je po meni jedan ogroman minus u konstrukciji.

....

Zadnji dio ovjesa na modelu 500 je elektro-hidralični, ima monoamortizer s desne strane, i dvije štange/šipke jedna spojena na deklo motora, i s druge strane na potpornu ploču te su obje s gornje strane spojene na klackalicu koja sabija amortizer.
Upravljanje se vrši pomoću dva dugmeta neposredno uz kontakt bravu +/- i osobno ne primjećujem razliku između najmekše i najtvrđe postavke tvrdoće, koja se prikazuje na centralnom displeju na instrument ploči.

Motor ide ko po tračnicma u skladu s njegovom namjenom, međutim meni osobno je zeru pretvrd, jer prelaskom preko neravnine se udar prenosi na tijelo vozača i dopizdi na dužim rutama.
Spomenute štangice koje drže zadnji kraj u uvjetima ovakve tvrdoće će pucat pitanje je vremena, a komad je oko 500kn što nije malo u usporedbi s dijelovima ovjesa osobnih automobila.

Neki bi sad mogli reć zašto si ga kupio kad sad pišeš tako kritičan osvrt, meni se on sviđa i kupio sam ga prvenstveno jer se mislim vozit na duže ture.
S druge strane radim na održavanju zrakoplova pa imam jednu profesionalnu deformaciju da uoćavam stvari koje drugima ne upadaju o oko  :@:
U gradu mi nije ugodan za vozit u uvjetima kreni stani, al jednostavno izbjegavam takve vožnje maksimalno koliko je moguće.
Tek na otvorenoj cesti on dolazi na svoje i tada se zaboravi na sve ove spomenute sitnice te jednostavno uživa u vožnji i gušta.  :glasses9:
Master agregat 492 se pokazao kao pouzdan i iz iskustva drugih oni voze po 100+tkm bez većih problema, kako će se u toj priči snaći agregat od 350 vrijeme će pokazati, za sad sam vidio neke primjerke bevelija s tim agregatom s po 30-40tkm, toči vozi bez većih kvarova.

anri:
Zaključno 350 ili 500   :glasses9: :icon_scratch:

Vozio sam oba i 350 ljepše i uglađenije kreće zbog kvačila u ulju, dok 500 je grublji i osjeti se tih 500ccm iz jednog cilindra.
350 u dvoje i nije neko ludilo, usudio bi se reć ide bolje do 100km/h od beverlija 250 kojeg također posjedujem, ali ništa spektakularno.

Ukratko do 100km/h razlika između 350 i 500 nije prevelika u ubrzanju, s time da na 500 imate znatno manji broj okretaja motora kroz ubrzanje i pri vožnji konstantom brzinom pri konstantnom gasu.
Iza 100km/h se stvari znatno mijenjaju 500-tka je na 110km/h u području najvećeg momenta i naglo odvrtanje gasa taj čas zakucava kazaljku u 140-150km/h, dok to kod 350 nije slučaj, u dvoje ubrzat do 140 na njoj traje   :motocikli004:
Moje osobno mišljenje je da su oni jednostavno morali iskoristiti agregat kojeg su prethodno predstavili na beverliju, jer ugradnjom quasara od 300ccm bi performanse bile dosta lošije s obzirom na veličinu i masu ovog skutera skutera (iskreno ne znam koja budala tek kupi onog od 125ccm pa to je kriminalno), i 350 je stvarno neki minimum za taj skuter i zadovoljava većinu normalnih korisnika. 500-tka je priča za sebe kao prvo smatram da bi to trebao bit agregat s dva cilindra, kao drugo ako su išli već na master trebali su i njemu ubaciti kvačilo u ulju jer je to najbolja inovacija koju je piaggio predstavio u zadnje vrijeme, a upravo to nedostaje 500-tki koja stvara zbog kvačila osjetne vibracije kod starta, i na nižim okretajima.
Ja sam se odlučio za 500 jer 350 mi je bio anemičan kod vožnje u dvoje, i treba dobro procjenit na otvorenoj cesti kada ić u preticanje, dok 500 to odradi poprilično dobro i sigurno.
Tko traži motor za povremeno vozit autocestom, starom cestom za RI, ZD, ST nek kupi 500, jer se vozi 80-110km/h u rasponu 4000-5500rpm, to mu nije nikakvo opterećenje, brzo nabere kod preticanja, troši pri tim brzinama čak i ispod 4l što smatram da je hvale vrijedno.
Ima koju litru manje mjesta pod sicom u odnosu na 350 (manji agregat) al to i nije neka mana.
Za one koji koriste skuter u gradu i međugradskoj preporuka 350, dok 500 otvara apetit prema duljim putovanjima, a to mu i je namjena.
Osobno za grad bi rađe odabrao beverly 350  :icon_thumright:

Evo par slikica moje prdalice

Led svjetla naprijed iza






Vure ko u luksuznom autu   :motocikli006: :icon_cool:

morpheus:
Super rewiew. Reci malo kakav je po pitanju cijene održavanja (dijelovi) i registracije s obzirom na beverly 250.

anri:
Registracija me ispala za njega preko "karavane za život" s tim da sam ga stavio na policu koja je prethodno bila na  tomosa 49ccm (60%) 1150kn.
Od toga:
- osiguranje s zaštitom bonusa 670kn u Eurohercu bez zaštite bi bilo -140kn
- tehnički pregled i ovo kaj se tam plaća nešto manje od ~400kn

Dijelovi za redovne servise su nešto skuplji nego za beverly 250, ali preživi se  :icon_thumright:
Evo malo slika kak napraviti servis na njemu.

Došlo vrijeme servisa, 20t km je tu i treba zamijenit remen, rolice, klizače, filter zraka, antifriz i još neke sitnice.
Da bi se skinulo ukrasni pokrov dekla prijenosa potrebno skinuti nogar za suvozača, gumenu podlogu nogu vozača, izvaditi donji spojler, i rašarafiti podnicu da ju se može malo odmaknut.
Međutim motor ima konstrukcijsku grešku ukrasni pokrov motora ne ide van od dijela rame gdje suvozač drži noge, veselju nema kraja   :Rhmm:
Pa vuci lijevo pa desno, sreća da je plastičan dio, pa ga se da malo popigat inače nema šanse to izvadit bez demontaže kompletnog motora s nosača.   :icon_confused:
Ja sivonja sam ga nekako izvukao malo lijevo, malo desno i nekako je izašao van bitno je samo naljepit pik trake na taj poklopac da ga se ne poguli.

Da bi se uopće bilo tko upuštao u ovakve ekshibicije potrebno je imati pneumatski pištolj i kupiti bloker variomata (stegnut na 160-175Nm).
Bez pištolja još kako tako kod demontaze al bez blokera nema šanse zategnut na taj moment, kad se vraća sve nazad.

S obzirom na to da po lokalnim cestama kod vožnje u dvoje se znaju javiti već spomenute vibracije iz agregata na malim brzinama i u području 2000-4000rpm, što ništa ne čudi s obzirom na 500ccm i jedan cilindar, odlučio sam ići na Dr Pulley rolice 25*17 17g za koje ekipa po stranim forumima tvrdi da su idealne za motore od 500ccm.
U principu formula ugradi lakše 10-15% od originalnih koje su ovdje 21,4g, ja sam uzeo 20% lakše.
Rolice su dosta lakše te motor ode u veće okretaje u startu te remen duže vremena ostane niže i motor bolje ubrza , automatski starta na većoj snazi, za razliku od standardnih rolica koje drže motor u području najvećeg momenta.
To u praksi izgleda otprilike ovako (prvi okretaji su sa standardnim rolicama, drugi s dr pulley 17g)

-30 km/h   2700rpm   3000rpm
-60km/h   3500rpm    3800rpm
-80km/h   4100rpm    4800rpm
-100km/h  5000rpm   5600rpm
-130km/h  6500rpm   6500rpm
-140km/h  7000rpm   6800rpm
-150km/h  7500rpm   7000rpm

Dakle do 100km/h okretaji rastu, iza 110 okretaji su isti ili niži, znači motor se ne dere na autocesti, dal je to stvarno tako kako pišu vidjet ću kad sve složim nazad.

Evo par slika kako to sve skupa izgleda









Problematičan poklopac









Bloker buzzetti dobra stvar  :palacgore:





Kvačilo je kao novo





Rolice su još solidne znači idu još barem 10tkm za silu









Navigacija

[0] Lista Poruka

[#] Slijedeća stranica

Idi na punu verziju