Motocikli Forum

Pit Stop & Pole Position => Chopper & Custom & Toureri => Autor teme: James1100 - Rujan 06, 2005, 01:14:40 am

Naslov: Vrste customa
Autor: James1100 - Rujan 06, 2005, 01:14:40 am
Evo teme koju sam obećao, ali je malo trajalo jer je ipak tra�ila malo pripreme. Ovo će biti jaaaaaaaako dugi post. Prvo, custom je svaki prerađen motor, znači da nije serijski. Custom nije chopper s debelom prednjom gumom, nego je to i streetfighter. Chopperi su američki izum, dolazi od riječi chopped, ogoljen. To znači da je s njega skinuto sve �to vlasnik ne treba za vo�nju (�migavci, retrovizori itd). U principu to znači da je svaka američka prerada chopper. Inače, nekad su proizvođači imali po jedan-dva modela u proizvodnji, a ljudi su doma izmi�ljali nove oblike i stvarali nove klase koje su onda tvornice nastavile pratiti. Supermoto je nastao po francuskim parkirali�tima, a sad ga nudi svaka firma, a serijski streetfighter (dizajnom) je Z1000. Tak ću u zagrade upisivati tu i tamo serijske modele koji nisu customi.

Vrste:

Motori za putovanja i u�ivanje u vo�nji

Cruiseri (VN, Harley Glide, Volusia itd)

(http://img355.imageshack.us/img355/2228/resizeofrstdsstar6fm.jpg) (http://imageshack.us)

i Low Rideri (Harley)

(http://img355.imageshack.us/img355/7213/resizeoftriumph0273rp.jpg) (http://imageshack.us)

Zatim idu chopperi, glava rame visoko, duge vilice (Intruder)

(http://img400.imageshack.us/img400/3378/resizeofbike9tx0zc.jpg) (http://imageshack.us)

Nastali u ha�omansko doba s filmom Easy Rider i Hellsima. Onda je raja vozila te motore pa nije bilo love za totalne prerade. Takvi se danas zovu old school chopperi

(http://img355.imageshack.us/img355/5595/old5jk.jpg) (http://imageshack.us)

Postoji i �vedski stil, jako duge vilice s jo� gorim nagibom. Po mogućnosti stari Harley, ručno �altanje brzina i zrakasto slo�ene �pajle.

(http://img384.imageshack.us/img384/6141/resizeofsweden7tw.jpg) (http://imageshack.us)

Englezi nemaju svoj stil, ali su njihovi stari motori jako podesni za choppere pa su ih imali puno

(http://img384.imageshack.us/img384/479/resizeofengland4kl.jpg) (http://imageshack.us)

Drugi dio choppera je nastao po uzoru na trkaće motore. Poznato je da u Americi strojevi za trke moraju imat snagu i brzinu, a zavoja i nemaju na trkama. Oni voze ovale kao Indy. Tako su nekad davno bile popularne "Board track" utrke

(http://img384.imageshack.us/img384/4055/springfieldboardtrack0qw.jpg) (http://imageshack.us)

a motori su izgledali ovako

(http://img12.imageshack.us/img12/1548/t191516harleyboardtrack1844mv.jpg) (http://imageshack.us)

Od njih su nastali "trackeri"

(http://img12.imageshack.us/img12/7613/resizeoffattrackerl6004ms.jpg) (http://imageshack.us)

koji su bla�i oblik prerada. Postoje i "boardraceri"

(http://img12.imageshack.us/img12/1493/resizeof010uj.jpg) (http://imageshack.us)

Bile su popularne i "Dirt track" trke (po na�ki speedway), a motori za trke su izgledali ovako

(http://img12.imageshack.us/img12/6757/resizeofclassdec6006sj.jpg) (http://imageshack.us)

Tu su nastali "Bobberi"

(http://img12.imageshack.us/img12/6258/resizeofbobberorange1ex0rm.jpg) (http://imageshack.us)

a ovaj je malo moderniji

(http://img389.imageshack.us/img389/1911/resizeof0061qc.jpg) (http://imageshack.us)

Tam su jako popularne i "Drag race" trke ubrzanja i nastali su "Streetraceri" (Fighteri nisu postojali) (V-max)

(http://img70.imageshack.us/img70/7184/streetrace3bv.jpg) (http://imageshack.us)

ili bilo kakav chopper koji je jako nabrijan. 150 KS nije ni� novo već 20 godina kod njih 

(http://img389.imageshack.us/img389/4702/resizeofimg67669yg.jpg) (http://imageshack.us)

U 60-ima je nastao klub "Humsters" (hrčci). Ekipa doktora, advokata itd., koja je imala jako puno love, nije �arafila ni�ta, ali je platila drugima da to rade za njih samo da imaju kaj nema nitko drugi. Tu su se probili Arlen Ness, Batistinis i ekipa. Tako su nastali show bike motori za izlo�be

Chopper  (http://img70.imageshack.us/img70/3023/resizeof99qj.jpg) (http://imageshack.us)

Boardracer  (http://img100.imageshack.us/img100/7510/resizeofbellerostesa2sq.jpg) (http://imageshack.us)

U Evropi na natjecanjima postoji i klasa "Motorfreekers" za one koji naprave lijep chopper od onog kaj se nebi nikad nadal. Tu bi se i ovaj mogao natjecati

(http://img100.imageshack.us/img100/7960/resizeof5322do.jpg) (http://imageshack.us)

Postoje jo� i "Surviveri" ili "Rat Bike"

(http://img100.imageshack.us/img100/7946/rat9fb.jpg) (http://imageshack.us)

U Evropi su se radili "Caffe Raceri". Manje snage, ali le�anje u zavojima super. Tu su Englezi glavni. To je bio i stil oblačenja koji je i�ao s tim motorima. Danas su to tvornički Guzziji nakedi ili Triumph Speed Triple.

(http://img157.imageshack.us/img157/4412/resizeofcaferacer3gw.jpg) (http://imageshack.us)

Kratki opis:

Cruiser i Low Rideri - te�ki, udobni, srednji polo�aj ruku i nogu
Chopperi - duga vilica, ruke visoko, noge naprijed
Trackeri - izgled track motora, ali udoban, noge naprijed, ruke ni�e nego chopper
Bobberi - zadnji blatobran rezan, prednji nema, kroma nema, mat boje, grube gume
Streetraceri - noge normalno, ruke nisko, izdu�en i jako nabrijan, puno ccm ili mehanički kompresor
Rat Bikes - stara krama sa smećem po sebi, gumeni picek skoro obavezan
Show Bikes - straaaa�no preskup

Inače, među tim preradama razlike su nijanse, ima jako puno mje�avina, pa je već postalo pomalo nepotrebno to razlikovati ako ba� nisi manijak kao ja.

I jo�: vremena se mijenjaju, i tamo pa je sad u USA zakon Hayabusa, pa rade ovo

(http://img306.imageshack.us/img306/7684/resizeofpalmbeachbikeshow62005.jpg) (http://imageshack.us)

za streetrace!

P.S.  nisam uspio sve slike stavit koje sam htio. Striček Arlen i slični ne daju slike bez para, ali i ovo je već naporno, a bit će i linkova.
Naslov: Vrste customa
Autor: Beeblebrox - Rujan 06, 2005, 09:03:45 am
ovo je za naslovnu stranu

skinut cu ih ja reci samo link
Naslov: Vrste customa
Autor: Sledgehammer - Rujan 06, 2005, 12:26:30 pm
Alal vera, majstore...

:hello1:  :hello1:  :hello1:  :hello1:  :hello1: :supz:  :supz:  :supz:  :supz:  :supz:  :prayer:  :prayer:  :prayer:  :prayer:  :prayer:  :cheers:  :cheers:  :cheers:  :cheers:  :cheers:
Naslov: Vrste customa
Autor: Beeblebrox - Rujan 09, 2005, 14:18:27 pm
James na naslovnu
 :prayer:
Naslov: Vrste customa
Autor: demza - Rujan 12, 2005, 02:31:27 am
U stvari su choppere proslavili Hells Angelsi, koji su stavljali visoke upravljače zbog dugih putovanja. Objasnjenje je u biti medicinsko, jer pri visokom položaju ruku iznad razine ramena, krv se zbog gravitacije ne slijeva toliko u ruke i time se ruke ne umaraju. Princip je isti kao kod vožnje automobila gdje ruke držite iznad ramena i time se ne umarate.

Drugi uvjet za chopper je da ima što manje opreme na sebi. Angelsi su skidali svu nepotrebnu opremu kako bi smanjili tezinu i time povećali doseg motora i smanjili potrošnju (misli se na kilažu koju vuče motor).

Tako ispada da chopper kao tvornička klasa praktički ne postoji :)

Svaka cast na postu ;)
Naslov: Vrste customa
Autor: FZ1 - Rujan 12, 2005, 10:22:52 am
evo jedna interesantna stranica za ljubitelje HD http://www.bikernet.com
Naslov: Vrste customa
Autor: James1100 - Rujan 19, 2005, 22:07:47 pm
Evo još jedne slike show bikea. Kod tog motora je ludilo kaj je sav pun naj materijala, super tehnologija. Samo za k.... upotrebljena! Hvale se da su sa Big Twin Harleyem uspjeli postić težinu Spotstera. I to je to.

(http://img216.imageshack.us/img216/5621/sansonegraphic9es.jpg) (http://imageshack.us)
Naslov: Vrste customa
Autor: Sledgehammer - Rujan 19, 2005, 22:40:08 pm
Jebeš mi sve ak je to vozljivo!!

Mislim da bi mi do Karlovca, i to po autoputu (koji je puno kraći), ispala puklja na leđima da bi Quasimodo bio maneken naspram mene...
Naslov: Vrste customa
Autor: Lolo - Rujan 21, 2005, 22:32:14 pm
Može li se to nagnuti više od 2,5mm. Naravno u vožnji. Na što su sve ljudi spremni potrošiti novce (čitaj hrpu novaca) kaj nema uporabnu vrijednost. Ne velim da i sam neću ponekad potrošiti nešto novaca u takove svrhe ali to je praktički zanemariva svota.
Naslov: Vrste customa
Autor: Promil - Siječanj 23, 2006, 22:37:57 pm
Citat: "Sledgehammer"
Alal vera, majstore...

:hello1:  :hello1:  :hello1:  :hello1:  :hello1: :supz:  :supz:  :supz:  :supz:  :supz:  :prayer:  :prayer:  :prayer:  :prayer:  :prayer:  :cheers:  :cheers:  :cheers:  :cheers:  :cheers:

pridruzujem se  :mrgreen:
Naslov: Vrste customa
Autor: barnie - Siječanj 25, 2006, 13:31:49 pm
...svaka čast james ..za taj tekst si dobio nagradu?  :jump:
Naslov: Vrste customa
Autor: bLind faiTh - Ožujak 07, 2006, 20:21:28 pm
stvarno svaka chast..  :thumbright:
samo...jedno pitanje ako mozhe...
kam onda tu spadaju sad ovi noviji "power cruiseri" ....npr. yamaha warrior ili novi suzuki intruder M1800??  :rkos:
Naslov: Vrste customa
Autor: James1100 - Ožujak 11, 2006, 22:52:16 pm
Citat: "bLind faiTh"
stvarno svaka chast..  :thumbright:
samo...jedno pitanje ako mozhe...
kam onda tu spadaju sad ovi noviji "power cruiseri" ....npr. yamaha warrior ili novi suzuki intruder M1800??  :rkos:


U ovu podjelu ne spadaju. Jednostavno,dvije su moguće varijante i već viđeno u auto-industriji. Jedna je unapređivanje postojeće klase vozila (nekad je Ferrari sa 300ks bio WOW! a danas već mnogo serijskih i "običnijih" marki nudi 400) ili stvaranje novih klasa vozila (čisti primjer je Renault). Sve ima isti cilj: privlačenje kupaca. Naravno,sa svim tim su kupci na dobitku jer im je veća mogućnost izbora. Kupiš si motor koji ti je lijep izgledom,a uz njega više snage,bolje ležanje i kočnice. Dok je Harley bio jedini,tog izbora nije bilo. Mene jedino muči kaj je to počelo odlazit predaleko. Onaj koji misli uzet maksimum od motora,ne kupuje Wariora jer je preglomazan,predug i pretežak. Onaj koji želi cruising,nije mu potrebna snaga M1800 itd. Ista je stvar i kod drugih vrsta motora. Nikad mi baš nije bilo jasno koja je svrha putnih endura. Nitko me nemre uvjerit da kraj Yamahe FJR treba udobniji motor,a ni ti enduri nemogu u teren kao ni ta Yamaha. Ti su se motori probili uz Paris-Dakar i kasnije su prešli u čistu cestovnu namjenu. I ne vidim prednosti takvih motora ni u kojoj situaciji. Matas iz 1.HMK pobjeđuje u poligonskoj vožnji sa svojim BMW-om RT koji je veliki tourer. Sad sam se raspisao.

Btw,kad sam pisao o vrstama customa,mislio sam prvenstveno na prerade,a ne na serijske motore. Iako i tu ima pretjerivanja. Njemački DUX nudi agregate za Harleya zapremine 200cui (malo manje od 3300ccm). Ali u preradama je uvijek sve ludo bilo uobičajeno.
Naslov: Vrste customa
Autor: demza - Ožujak 11, 2006, 23:39:41 pm
3300?

kolika je rega i osiguranje za to cudo?

da ne spominjem porez!
Naslov: Vrste customa
Autor: James1100 - Ožujak 12, 2006, 00:11:10 am
Rega ko i za moj motor - klasa preko 1000 :cry: .
U ovoj ludoj državi to lako riješiš: kupiš i ugradiš i onaj striček na tehničkom ni ne kuži da su cilindri nekako poveliki :mrgreen:
Samo neznam koliko taj agregat košta. Nisam još otvarao stranicu na netu. Ali znam da je mnogo tisuća ojra. Kad to platiš,porez je sitna stavka
 :mrgreen:
Slikali u Padovi

(http://img137.imageshack.us/img137/9139/resizeofpic11640ui.jpg) (http://imageshack.us)
Naslov: Vrste customa
Autor: ZRIX - Ožujak 12, 2006, 18:37:13 pm
ovo nema ni u cirkusu KOLORADO...    prebolesno.! :occasion5:  :lurk:  :git:
Naslov: Vrste customa
Autor: James1100 - Ožujak 12, 2006, 22:08:55 pm
Američke bolesti. Staviš taj agregat da pokreće gumu od 380 širine na motoru od 2,7 metara osovinskog razmaka i da dalje ne nabrajam :mrgreen:  :mrgreen:
Naslov: Vrste customa
Autor: Beeblebrox - Ožujak 12, 2006, 22:09:57 pm
Citat: "James1100"
Američke bolesti. Staviš taj agregat da pokreće gumu od 380 širine na motoru od 2,7 metara osovinskog razmaka i da dalje ne nabrajam :mrgreen:  :mrgreen:

budem ja i da na njega sjedne tip od 250 kg
Naslov: Vrste customa
Autor: Piva - Kolovoz 21, 2006, 17:44:16 pm
Super!Nova sam u ovome i ovakvi takstovi su za mene obrazovni.
Naslov: Odg: Vrste customa
Autor: bandit12 - Siječanj 11, 2007, 21:47:31 pm
Koji je to twin? Mislim,tko je proizvodjac.......?
Naslov: Odg: Vrste customa
Autor: James1100 - Siječanj 13, 2007, 19:27:24 pm
Koji je to twin? Mislim,tko je proizvodjac.......?

Ako misliš na ovaj od 3300ccm, proizvodi ga DUX, Njemačka
Naslov: Odg: Vrste customa
Autor: bandit12 - Siječanj 28, 2007, 21:12:30 pm
Nikako da ih nadjem na net-u.... :crybaby2:
Naslov: Odg: Vrste customa
Autor: James1100 - Siječanj 28, 2007, 21:53:08 pm
Nikako da ih nadjem na net-u.... :crybaby2:

http://www.duxindustries.de/englisch/framesetE.htm

ima ga na onom popisu linkova
Naslov: Odg: Vrste customa
Autor: Fredi - Ožujak 07, 2007, 23:10:14 pm
Evo jedan link od customa,po meni jedne od ljepših prerada a radi ih Fred Kodlin.
http://www.kodlin.com/
Naslov: Odg: Vrste customa
Autor: James1100 - Ožujak 09, 2007, 23:17:53 pm
Evo jedan link od customa,po meni jedne od ljepših prerada a radi ih Fred Kodlin.
http://www.kodlin.com/


Kodlin je samo kratko spomenut u
http://www.motocikli.com/forum/index.php/topic,59.0.html

onda, kao i danas mi je više želja bila da raspravljamo o našim radovima i pomažemo si u radu na nama dostupnijim motorima. Zbog toga sam stavio spisak linkova da si ljudi sami surfaju i pregledavaju bikeove
http://www.motocikli.com/forum/index.php/topic,270.0.html

ta je tema na vrhu ovog foruma. nažalost, još ni danas nisam spisak proširio na prerađivače japanskih motora :icon_redface:, ali budem, jednom, kad bude vremena :glasses9:. Tu ipak treba malo više rada. HD je razvikan pa nije teško naći linkove.
Naslov: Odg: Vrste customa
Autor: bihacanin - Svibanj 07, 2007, 12:03:20 pm
 :icon_pray:  Svaka cast, sad tek zna da nemam pojma o motorima  :Rkap:  Naucicu ja jos nesto  tu na forumu :icon_super: :llllol:
Naslov: Odg: Vrste customa
Autor: umjetnik - Prosinac 25, 2007, 12:17:37 pm
blago nama neukima ja sam mislil da motor ima dva kotača i nemora se gazit ,ovo me je fakat zbunilo
Naslov: Odg: Vrste customa
Autor: LAVICA - Prosinac 27, 2007, 12:22:04 pm
blago nama neukima ja sam mislil da motor ima dva kotača i nemora se gazit ,ovo me je fakat zbunilo


Da blago neukima, jedino kaj još znam je da ga povremeno moram otkotrljati na benzinsku.

A mislila sam da mi doma imamo customa!?!    :icon_redface:

Stvarno se ovdje da svakaj naučiti.
Naslov: Odg: Vrste customa
Autor: LShawn - Srpanj 04, 2008, 00:34:41 am
Isprike ukoliko je ovo postano na krivom mjestu, ali evo nekidan što nam je bilo na tehničkom...  :Rleb: :Rleb: :Rleb: :Rleb: :Rleb: :Rleb: :Rleb:

P.S. Isprike na lošoj kvaliteti, slikano je samobitelom, i malo mi je ruka drhtala kad ga upalio...

(http://img48.imageshack.us/img48/4808/3005081418vk6.jpg)

(http://img161.imageshack.us/img161/583/3005081416ry9.jpg)

(http://img125.imageshack.us/img125/6061/3005081415iw8.jpg)

Robi & Robi ga testiraju (trajalo je 45 minuta)

(http://img125.imageshack.us/img125/5307/3005081348pw7.jpg)
Naslov: Odg: Vrste customa
Autor: merla - Srpanj 04, 2008, 08:14:26 am
i, jeli prosao tehnicki? to je covjek sa chopper foruma, nedavno je dosao na kavu s njim. motor je bolestan!!!!  :icon_mrgreen:
Naslov: Odg: Vrste customa
Autor: LShawn - Srpanj 04, 2008, 09:09:53 am
i, jeli prosao tehnicki? to je covjek sa chopper foruma, nedavno je dosao na kavu s njim. motor je bolestan!!!!  :icon_mrgreen:

Pa ovaj khm, khm...no da...neka ostane tajna  :glasses9: :glasses9:
Motor je fantastičan. Ima joše nekih sitnica koje mora doraditi, barem je tako objašnjavao...ali to je to...

 :Rleb: :Rleb: :Rleb: :Rleb: :Rleb:

I mama bi sine!!!
Naslov: Odg: Vrste customa
Autor: mg749ie - Kolovoz 15, 2009, 10:48:07 am
neznam kam spada moj motor nije naked a nije ni custom, tj custom s dušom nakeda, radi se o lijepom motoru marke MOTO GUZZI i typ-a Bellagio. :dontknow:
Motor je lijep ko ...... :dontknow: nemam riječi :glasses9: