Autor Tema: Japanci iz drugog kuta gledanja  (Posjeta: 7620 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Japanci iz drugog kuta gledanja
« : Lipanj 28, 2009, 16:36:40 pm »
Da parafraziram naše turističke djelatnike: Japan je „mala zemlja za veliku moto industriju“. Naravno da nisam rekao ništa što nisu već prastare činjenice, ako kažem da njihova industrija vlada svijetom motornih dvokotača već debelo preko 30 godina. Početak uspjeha je baziran na prvim serijskim četverocilindrašima, dovoljno visoke kvalitete sa konkurentnim cijenama. Tako su se probili van granica vlastite države i nakon toga se desio bum, rastao je broj modela, u sve više klasa, kvaliteta je uvijek na solidnom nivou, cijene prihvatljive i u svemu navedenom, sve te godine napreduju sve bolje. Design nikad nije dospio na razinu evropskog, iako sam za to više spreman pokriviti masovnu proizvodnju koja traži kompromise, nego da bi kod njih bilo nemoguće naći maštovite ljude. Ne može se reći da rade ružne motocikle, barem gledano u globalu, a neki modeli su bili toliko uspjeli da noviteti na njima kasnije nisu bili dobro prihvaćeni. Neki stariji motocikli njihovih proizvođača i danas mame uzdahe, čak i mlađoj populaciji – recimo legendarni Kawasaki Z1. Danas je u stvari i nemoguće reći koliko su njihovi motocikli lijepi: jednostavno, Japanci vladaju tržištem i oni određuju trendove. Uvijek se evropskim motorima u pozitivne strane ubraja i izgled, ali usporedo s tim, rijetko se za neki japanski stroj kaže da je ružan. Eto, ponovio sam ionako dobro poznato gradivo. Ali...



Kako pratim sve u vezi moto industrije, ali ipak s naglaskom na custom scenu, a nakon nailaska na neke njihove majstore (o dvojici sam već pisao) i neke lijepe slike na Google-u, zainteresiralo me kakva je situacija u Japanu s preradama, personaliziranim motociklima, unikatima, pa sam se jedno vrijeme bavio proučavanjem. Nakon pretraživanja interneta, pregledavanja nešto slika , bolje bi bilo reći nešto stotina slika, mogu reći da tamo, naravno, postoji karakteristični stil customa, koji je vrlo interesantan, ali je moj dojam također, da je vrlo vidljivo da motocikli i motociklizam nisu nastali u Japanu i da su se oni ipak uključili u cijelu priču dosta kasnije. Naročito ako se čovjek prisjeti nekih stvari u moto povijesti Europe ili Amerike, ali o tome nekom drugom prilikom. U svakom slučaju, situacija je tamo vrlo zanimljiva i ima se što vidjeti. Nažalost, ne mogu garantirati da dajem realnu sliku njihove scene, saznanja sam skupio većinom iz izvora koje su pisali posjetioci Japana, ili onih koji prate tamošnja događanja, te po poznatijim tamošnjim prerađivačima motocikala. Žao mi je što nisam mogao steći bolji dojam „s ulice“. Razlog je jednostavan – jezik i pismo. Nisam uspio doći do blogova, lokalnih stranica, lokalnih „show“ događaja, vijesti itd, zato što ih neznam čitati. Do nekih linkova se i dođe, i tu je kraj. Jel imamo kojeg Japanca na forumu??? Za primjer, evo vam link jednog od najpoznatijih Japanaca:

;ハーレーカスタムショップ - ヒデモ・ドット・ネット

« Zadnja izmjena: Lipanj 30, 2009, 16:41:06 pm James1100 »
google master



Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Odg: Japanci iz drugog kuta gledanja
« Odgovori #1 : Lipanj 28, 2009, 16:39:24 pm »
„Daj konačno o motorima!!!“

Dobro! Evo, idem!  Ne mogu reći da su baš lokal patrioti, čak suprotno. Japanci obožavaju stare Harleye, do generacije Showelheada. Pravi majstori, koji nisu toliko ograničeni novcem, prerađuju modele od prije ili odmah nakon Svjetskog rata.



Vrh top ljestvice omiljenih marki, s Harleyem dijeli Triumph i ta su dva imena predvodnici  zbog masovnosti. Američki motori su tamo česti zbog svima znanih povijesnih događaja, a Triumph je ipak bio najveći engleski proizvođač. Dalje idu ostali Englezi, BSA ili Matchless će biti objeručke prihvaćeni.




« Zadnja izmjena: Lipanj 28, 2009, 16:45:37 pm James1100 »
google master



Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Odg: Japanci iz drugog kuta gledanja
« Odgovori #2 : Lipanj 28, 2009, 16:41:06 pm »
Nakon Harleya i Engleza, prerađuju se stariji domaći modeli (koji su naravno i najbrojniji) – dio je priče njihova cijena, ali je možda i važnija stvar da su to motocikli koji su rađeni po uzoru na strane firme. Recimo, možda i najpopularniji od tih motora je Yamaha XS, redni dvocilindraš koncepcijski sličan Triumphu, koji je baš iz istog razloga bio jako dobro prihvaćen i u Engleskoj, domovini caffe racera i značajnom terenu ako gledamo bobbere.







« Zadnja izmjena: Lipanj 28, 2009, 16:47:17 pm James1100 »
google master



Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Odg: Japanci iz drugog kuta gledanja
« Odgovori #3 : Lipanj 28, 2009, 16:48:14 pm »
Vrlo teško je naći sliku kakvog prerađenog BMW-a, a Italijana jednostavno nema. Očito je da povijest ima vrlo važnu ulogu na njihovoj sceni, i politička, ali i ona samih motocikala. Japanci naime, obožavaju stare sportske i brzinske stilove kao što su bobberi , flat track raceri ili caffe-i.  A vole ih i miješati, i to vrlo često.  Neznam dali je na slijedećoj slici caffe racer ili bobber...



Sasvim je normalno vidjeti gume grubog profila na nekom caffe raceru, ili „white wall“, one s bijelim bokovima na motoru koji je prerađen u stilu dirt tracka, motocikla koji bi po svom nazivniku trebao voziti po prljavoj podlozi.  Isti je slučaj i na ovom motociklu koji je oblikom scrambler.



Ista je stvar i sa ciklistikom, volanima itd.


google master



Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Odg: Japanci iz drugog kuta gledanja
« Odgovori #4 : Lipanj 28, 2009, 16:50:07 pm »
I baš to miješanje  je ono što je vrlo osvježavajuće kod njihovih prerada jer unosi neke novine u same klase motocikala.  Dakle, očito je da Japanci imaju neki svoj, karakterističan stil i smisao za estetiku i valjda su nam zato njihove prerade zanimljive i lijepe. Naravno, iako u stvari nema nepoznatih stvari, poput spuštenog ovjesa, blatobrana najmanjih mogućih dimenzija ili raznih poliranih i lakiranih dijelova, ipak sve to u cjelini ima istočnjački štih koji  je nama zanimljiv i lijep na jedan poseban način.  Tehnički, također bi nam mogle biti zanimljive prerade jer se večinom ne radi o tehnički zahtjevnim i skupim radovima. Preinake okvira motocikla nisu tako česte i više se radi o kombinacijama raznih dijelova uklopljenim u jednu cjelinu – česte su gume naprijed i nazad jednakih dimenzija, sami modeli guma rijetko su posljednji krik tehnike, koriste se ovjesi drugih modela čime se mijenja visina samog motocikla ovisno o željama. Nema karakterističnih boja – motocikli mogu biti bez sjaja, čak i neuredni po tom pitanju,



do veselih kombinacija za koje bi kod nas netko bio uvjeren da je vlasnik žena. Ako razmislim o svim motociklima koje sam vidio, imam dojam da radom ne stvaraju cjelinu nego skup njima interesantnih dijelova. I općenito se primijećuje posvećenost detaljima, naročito kod skupljih prerada. Gledajući neke prosječne estetske karakteristike, zaključio sam slijedeće: motocikli su mali dimenzijama. Potpuno suprotno od Amerikanaca koji svake godine rade sve veće custome, u Japanu je situacija suprotna, čak i sa Harleyima. Naravno da se većina tamošnjih prerada sastoji od motocikala manje radne zapremine, ali vidljivo je da je prisutan minimalizam, čak bih upotrijebio i težu riječ – asketizam.


google master



Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Odg: Japanci iz drugog kuta gledanja
« Odgovori #5 : Lipanj 28, 2009, 16:52:31 pm »
Motocikl ima samo potrebne stvari na sebi, bez suvišnih dodataka, vrlo često su zadnja svjetla minijaturnih dimenzija, a izgleda da je udobnost posljednja stvar na koju oni misle. Jednostavno je nemoguće naći  motocikl „samurajskog stila“ sa udobnim sjedalom.





Sve je usko, kratko ili vrlo tanko podstavljeno. Zaključak je, da nema prevelikih troškova, suvišne nabave aftermarketa, samo dovoljno vlastitiog rada i pomoći prijatelja, susjede koja zna šivati i obrtnika iz kvarta. Iako su skoro sve slike u ovom članku iz raznih specijaliziranih firmi, vidljivo je na njihovim stranicama da im je primarna djelatnost proizvodnja i prodaja dijelova, a manje izrada motocikala. U specifikacijama (ako ih ima), teško je naći ime nekog drugog proizvođača za određeni dio ili sklop, što je sasvim normalna pojava u svijetu. Nakon svega, još dolazim do jednog zaključka: iako je standard u Japanu visok, očito je da za to treba vrlo mnogo vremena provoditi na radnom mjestu. A poznato je da bikeri vole slobodne trenutke koje provode u vožnji.  A i troškovi života su tamo visoki... Manje rada daje i manje novaca za trošenje, ali u Japanu to nadoknađuju velikom maštom koja stvara jednostavne, ali vrlo lijepe motore. Možda i griješim u ovome, ali je vidljivo ako se čovjek malo upusti u surfanje internetom, da je i tamo u populaciji motorista koji voze personalizirane strojeve, prisutno mnogo bunta.
google master



Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Odg: Japanci iz drugog kuta gledanja
« Odgovori #6 : Lipanj 28, 2009, 16:55:04 pm »
Idemo dalje!
Kao i svaka moderna država, i Japan ima moto klubove, mnoštvo firmi kojima su motocikli usmjerenje i struka, imaju sajmove i susrete. Najpoznatiji njihov sajam je "Mooneyes hot rod custom show, Yokohama" kojeg obavezno gledaju i svjetske novinarske oči (i fotoaparati) i na kojem izlažu i stranci, svake godine. Mooneyes postoji već preko 15 godina. Sajam ima tri grupe izložbi, motocikle, automobile i kamione (pick upove). Tamo izlažu pojedinci, specijalizirane firme i moto klubovi koji se također bave preradama i prodajom istih. Poznatije firme su Bratstyle,






 Custom house Stinky,



Boat rap motor cycles,




 Gravel crew







 i meni najzanimljiviji – Heiwa.




google master



Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Odg: Japanci iz drugog kuta gledanja
« Odgovori #7 : Lipanj 28, 2009, 16:58:16 pm »
Neznam da li su im jednaki nazivi i za domaće tržište ili su ovo samo prilagodbe strancima. Naravno da japanski majstori izlaze sa svojim preradama i u svijet,  pokazuju svoj rad i natječu se. Iako ih ima više, poput recimo Custom works zon-a,



Wild road choppersa,



Cherry's company inc



 ili najaktivnijeg  Hot Docks-a.


google master



Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Odg: Japanci iz drugog kuta gledanja
« Odgovori #8 : Lipanj 28, 2009, 16:59:26 pm »
I iako osvajaju solidne pozicije na svjetskom prvenstvu u preradama, (najviše zbog visoke kvalitete obavljenog posla ), ne privlače toliku pozornost upravo zbog nedostatka tog samurajskog štiha.  Danas je najpoznatiji japanski majstor (uz emigrante Chicu i Zera), Hide, iznenađenje evropskog prvenstva 2007.g.  Iznenađenje ne po plasmanu, koliko izgledom motocikla koji  je izložio njegov vlasnik, Italijan (tako se i našao na evropskom natjecanju). Hide  ima iza sebe veliki broj prerada Harley Davidsona i postao je svjetski poznat i priznat customizer. Prvi prerađeni Harley Davidson koji je predstavio, imanom „Fava“, izazvao je malu sablazan svojim izgledom i montiranim prednjim svjetlom sa jeftinog Hondinog modela. Ali taj je motocikl bio pravi predstavnik japanskog stila. Kasnije je postao slavan izrađujući originalne board track i caffe racere.








« Zadnja izmjena: Srpanj 02, 2009, 23:33:29 pm James1100 »
google master



Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Odg: Japanci iz drugog kuta gledanja
« Odgovori #9 : Lipanj 28, 2009, 17:02:02 pm »
Još jedan Chica!



Posljednji pojedinac kojeg ću sada spomenuti je nešto posebno: Chicara Nagata, nadimkom (opet) Chica, designer zaljubljen u motocikle, naročito u prijeratne američke racer linije koje umjetnički  interpretira. Prvim predstavljanjem svog motocikla postaje svjetski  custom prvak 2006.g. Motocikl je imao naziv „Chicara Art“ i to ime nosi punim pravom. Njegovi motocikli su umjetnička djela i tako ih i tretiraju.  Jednako kako ih Chica izlaže na custom show priredbama, tako ih izlaže i u umjetničkim galerijama.  Zašto ga nisam stavio u podforum „Legende“?  Jednostavno: do sada je izradio samo četiri motocikla kojima je on i danas vlasnik. Nije inovativan, posveta američkim racerima je viđena i prije, i to je trend koji su pokrenuli baš Japanci. Svejedno, njegovi radovi su zaista vrijedni divljenja, naročito fanatičnost oko obrade svakog detalja, a sve je zajedno uklopljeno u prekrasnu cjelinu.  Chicara Nagata uz jednog pomagača, napravi jedan motocikl godišnje, na koji potroši  7-8 tisuća radnih sati. Kad gledam slike njegovih motora, jednostavno mi ni jedan monitor nije dovoljno dobar i dovoljno velik.





Posljednji njegov rad je posebno zanimljiv zbog ugrađenog agregata s mopeda



google master



Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Odg: Japanci iz drugog kuta gledanja
« Odgovori #10 : Lipanj 28, 2009, 17:05:06 pm »
Da je sve što smo do sad prošli u ovom tekstu jedna velika i važna priča o tamošnjoj bikerskoj populaciji, koja sigurno neće nestati bez obzira na trendove i napredak u moto industriji gdje je Japan vodeća zemlja svijeta, pogledajte ovu futurističku designersku studiju na koju sam naletio dok sam skupljao materijal za ovu pisaniju. Pogledajte osnovnu liniju motocikla i pokušajte ga smjestiti u neku klasu, a i vrlo su zanimljive kombinacije moderne i tradicionalne tehnike koje možemo vidjeti na slikama. Ovaj projekt je ipak malo preekstreman za neki tvornički koncept, ali uz njega lako mogu zamisliti japanske custome u budućnosti.




google master



Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Odg: Japanci iz drugog kuta gledanja
« Odgovori #11 : Lipanj 28, 2009, 17:07:10 pm »
I za kraj: Bosozoku!

Sama ova riječ je složenica i možda bi pravilnije bilo pisati Boso-zoku, možda i Bo-so-zoku, sve varijacije sam vidio u pretraživanju interneta.  Ovo je pojam koji označava motorističke bande, a istovremeno je i naziv za cijelu jednu japansku subkulturu. Pripadnici su većinom mladi, uglavnom starosti  ispod 20 godina, što je donja granica punoljetnosti. Stil oblačenja jemoguć u dva pravca: jedan je rokerski uz prisutno veliko pretjerivanje – odjeća je svih mogućih boja, frizure su nevjerojatnih oblika i dimenzija, uz nama nevjerojatne varijacije „kokotica“ .  Sunčane naočale su obavezne. Drugi  pravac su razne interpretacije uniformi, a naročito je popularan image slavnih kamikaza, legendarnih pilota iz II Svjetskog rata.
 



Kada kreću u akcije, obavezan dio opreme je zaštitna radna kaciga, ne motoristička, koja  ne služi sa slučaj pada s motora, nego štiti glavu od udaraca raznim tvrdim predmetima. I uz sve to, preko lica nose maske, medicinske ili one zaštitne za prašinu, a namjena tih maski je skrivanje identiteta, najviše od policije, naravno. Vrlo je lako naći riječ koja opisuje njihovo ponašanje: divljaštvo. Motori koje voze nisu brzi ili moćni, ali su vrlo upečatljivog oblika i vrlo glasni, a oni bjesomučno vrte ručicu gasa, čak i kod stajanja i sve sa ciljem da unesu nemir i strah među ljude koji im se nalaze u blizini. Voze vratolomno i divlje kroz gusti japanski promet, ne poštivajući nikakva pravila. Bande se međusobno sukobljavaju i odvijaju se prave ulične bitke, a omiljena su oružja najviše razne šipke, cijevi i jedan popularan uvozni proizvod: baseball palice. Rijetko noževi ili čak i mačevi.



« Zadnja izmjena: Lipanj 30, 2009, 16:54:17 pm James1100 »
google master



Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Odg: Japanci iz drugog kuta gledanja
« Odgovori #12 : Lipanj 28, 2009, 17:09:11 pm »
Sami motocikli koje voze su nama jedna japanska vrsta prerade koju gledamo kao zanimljivost i koja je više groteska nego uspjeli rad, ali nakon proučavanja, vidjet ćemo da su to motocikli sa svojom točno određenom namjenom (kao i chopperi  u Americi) i tome su prilagođeni. Bosozoku voze obične, serijske motocikle kojima je oklop podignut visoko gore i pomaknut naprijed. Svakako ne štite od vjetra, ali vozač može pod njih skloniti glavu u sukobima. Svjetla ostaju na svom mjestu i podešava im se nagib, a to služi zasljepljivanju, a i ostavljanju dojma. Chopperska sjedala u dva nivoa, sa vrlo visokim naslonima, služe tome da se suvozač što bolje „usidri“ jer on je taj koji oružjem mlati  neprijatelje. Nastupaju većinom u parovima sa podjelama uloga. Na sve to ide otvoren i često predimenzioniran ispuh koji stvara buku i ima opak izgled i volani kojima vozači postižu željeni položaj tijela. Ostali radovi se sastoje od ukrašavanja motocikla raznim kombinacijama boja ili naljepnicama.





google master



Offline gusgus

  • Vizir
  • **
  • Postova: 333
  • Karma: 16
  • Vespa-pa-pa-pa
Odg: Japanci iz drugog kuta gledanja
« Odgovori #13 : Lipanj 28, 2009, 19:15:34 pm »
ipak si našao vremena i volje  :icon_pray:
odličan tekst !

a ovo... to je moj broj - kratki springer i niski široki volan  :icon_thumright:

Offline Ra

  • Vizir
  • **
  • Postova: 262
  • Karma: 11
  • Spol: Muški
  • Yamaha XJ 600N
    • Studio RK line
Odg: Japanci iz drugog kuta gledanja
« Odgovori #14 : Lipanj 28, 2009, 22:36:20 pm »
Jako dobro i informativno obrađena tema:icon_thumright:
I sreća kad se nasmješi pokazuje zube