Autor Tema: Tehnička pitanja i odgovori za maxi skutere by Lukas  (Posjeta: 229712 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline Lukas

  • ZAGREB
  • Moderator
  • *****
  • Postova: 2.698
  • Karma: 70
  • Spol: Muški
  • Beverly 250ie
Tehnička pitanja i odgovori za maxi skutere by Lukas
« : Studeni 16, 2007, 23:52:01 pm »
Evo otvorio sam malu temu ako nekom treba pomoć oko tehničkih pitanja, troubleshootinga ili sličnih tema oko problema ili nedoumica vezanih za skutere sa 4-taktnim agregatima. Pitajte a ako znam odgovore, pomažem i odgovaram :hello: :hello:
« Zadnja izmjena: Travanj 22, 2008, 18:47:46 pm Beeblebrox »
I am not a jet engine scientist, I am jet engined scientist!!

Offline IvanGrozni

  • Interceptor
  • ***
  • Postova: 613
  • Karma: 4
  • Spol: Muški
  • Beverly 250ie
Odg: Tehnička pitanja i odgovori za maxi skutere by Lukas
« Odgovori #1 : Travanj 22, 2008, 00:14:20 am »
bok..

čitao sam dosta tvojih postova i vidim da si vrlo upućen šta se tiče beverly-a.uglavnom ni ja nisam baš naivac jer motore vozim od 12god i sad sam se orjentirao na skutere,šta zbog posla šta zbog uštede..uglavnom iman jedan problem koji jednostavno nemogu riješiti.ja i prijatelj imamo beverly samo šta je njegov stariji godinu dana.moj ima godinu ipo i prijeđenih 8200 km..njegov i manje..i za razliku od njegovog koji radi savršeno kod moga se čuje lupkanje i klapanje remena pogotovo kad vozim do nedgi 40km/h i to ako tu brzinu držim konstantno..nema ubrzavanje i tome sl..tada se jako čuje klapanje, i kad krećem od 0..kad je vrijeme ladnije i motor ladan.u jutro npr. osim tog klapanja osjetim da mi volan lagano trese i cuje se nekakav zvuk u deklu motora kao neko odzvanjanje...bio sam više puta u servisu i rekli su mi da je to normalno jer da je remen dug i bla bla bla..nisam ja glup.razumin se ja u motore..pa sam ja njima rekao da ako je to normalno kao šta oni kažu zašto se onda to ne čuje na svim beverlijima....i uglavnom sa prijeđenih nekih blizu 8000km sam ih uspia upilat da mi promine remen. i to je donekle bilo dobro do nekih 200tinjak km kad se klapanje opet počelo čuti..lagano ali me je strah na temelju prijašnjeg iskustva da će se to opet počet pojavljivat sve više..pa bih te molio da ako ikako možda znaš u čemu bi mogao biti problem da mi javiš..bio bih ti više nego zahvalan..ja bi to sam rastavio i vidio u čemu je stvar ali je još pod garancijom par miseci..

Bikes don't leak oil, they mark their territory

Offline Lukas

  • ZAGREB
  • Moderator
  • *****
  • Postova: 2.698
  • Karma: 70
  • Spol: Muški
  • Beverly 250ie
Odg: Tehnička pitanja i odgovori za maxi skutere by Lukas
« Odgovori #2 : Travanj 22, 2008, 15:27:48 pm »
To zveckanje ili klaparanje se javlja iz getribe zbog udaranja remena i rolica, pogotovo. Naime, oni klizači na variomatu dobiju malo zazora pa se počinje javljati taj zvuk. Ublaživač udaraca, onaj mali klizač između variatora i spojke se isto tako treba promjeniti. Taj zvuk je proklet i javlja se i kod mene baš samo kod kretanja i zaustavljanja tj. u onom trenutku kada se spojka odvoji od transmisije skutera.  Kada je Bev bio nov, to se nije dogadjalo tako da mislim isto tako da je i variator malo dobio sjedišta od rolica jer po njemu rolice kliže iako su one mekše i one su te koje se troše. variator isto tako dobije malo zazora na mjestima tamo gdje su rolice smještene i tada počnu klaparati kada se odvajaju od variatora ali to kratko traje.
Reći ću ti da to nije ništa opasno jer sam ja već nekoliko puta otvarao variomat da najdem razlog i jedino što će pomoći je da se promjene klizači variatora (3 komada plastike koja zajedno koštaju 10 kn) ito je to. Počitsiti malo variator i to je to. provjeriti taj klizač da nije ležaj otišao u njemu.
Mislim da se nečeš riješiti tog zvuka klaparanja u potpunosti ali češ ga utišati zasigurno jer ja jesam (ako govorimo o istom problemu).
I am not a jet engine scientist, I am jet engined scientist!!

Offline IvanGrozni

  • Interceptor
  • ***
  • Postova: 613
  • Karma: 4
  • Spol: Muški
  • Beverly 250ie
Odg: Tehnička pitanja i odgovori za maxi skutere by Lukas
« Odgovori #3 : Travanj 22, 2008, 16:24:08 pm »
hvala na savijetu.... samo ja mislim da bi i oni u servisu to trebali znati..jer meni to lupkanje zvuka taka taka ne smeta toliko kad krenem,jer sam imao prilike se uvidjeti da je to kod većine beverlija normalno samo što je to puno tiše klapanje...više sitno zveckanje..ali me iskreno živcira kad vozim ustaljenom brzinom npr konstantno 40km/h to klapanje je bučno toliko da ga čak i čuju slučajni prolaznici..a znaš kako je u malom mistu svi se znaju pa krenu priče da mi je motor u defektu i onda je vrlo teško uvjeriti nekoga da je motor ok u slučaju da ga ideš prodati..a i ja sam takva osoba da jednostavno želim za svoje pare da sve radi kako treba..meni sve to izgleda da je njih u servisu više manje briga dok ti je motor pod garancijom..kada dojdem iman osječaj da sam im nešto ja skrivija...mišljenja sam da im ovaj problem prijavim kad mi je garancija istekla da bi ga riješili brzinom munje i masno naplatili..
nema druge nego provati po tvom savjetu pa ćemo vidjeti šta će biti..ja mislim da bi to moglo rješit problem..samo mi se neda ići u servis jer mi je muka kad ja nekom "serviseru" moram objašnjavat šta da radi, umisto da on to meni predloži....šteta šta mi je najbolji frend, a ujedno mehaničar i bajker slomija ruku prije misec dana...na svu sreću padom sa zidića a ne motora....pa ću pričekati par tjedana da ja i on to riješimo....jer ja baš i nisam opskrbljen potrebnim alatom

eh da vidio sam da si uzeo električni moment ključ..može info gdje i po kojoj cijeni..

hvala još jednom na nadajmo se spasonosnom savjetu
Bikes don't leak oil, they mark their territory

Offline Lukas

  • ZAGREB
  • Moderator
  • *****
  • Postova: 2.698
  • Karma: 70
  • Spol: Muški
  • Beverly 250ie
Odg: Tehnička pitanja i odgovori za maxi skutere by Lukas
« Odgovori #4 : Travanj 23, 2008, 14:19:15 pm »
Moj je Einhell(ako sam dobro napisao), 18V Accu i  ide do 140Nm zateznog momenta. Cijena je bila oko 300,00kn u Pevecu, inače su po 900,00 pa do 3000,00 kn. Ovaj je sranje ali meni je dovoljan jer mi ne treba više. Za moje vlastito održavanje i tu i tamo kome još napraviti nešto, više nego dovoljno. Krajnji mometi se uvijek zatežu sa moment ključem. Ovo je samo da se ubrza procedura.
I am not a jet engine scientist, I am jet engined scientist!!

Offline aposaric

  • MMP
  • *****
  • Postova: 1.108
  • Karma: 60
  • Spol: Muški
  • Waaazzzuuuuppp
Odg: Tehnička pitanja i odgovori za maxi skutere by Lukas
« Odgovori #5 : Travanj 23, 2008, 16:04:38 pm »
Oj Lukas, Forumski Guru za tehniku :icon_thumright:

Idem sada ovaj tjedan dati sic na tapeciranje, pa um ga skinul sa motora. Jel trebam na nekaj posebno pripaziti ili samo šrafciger i deri? Ovo pitanje je fakat ozbiljno, bez zeke.

Fala unapred,


P.S. Buš ti mene nazval več jednom da ti onaj avionček isprintam?  :hello:
Wazzuuup

Offline Lukas

  • ZAGREB
  • Moderator
  • *****
  • Postova: 2.698
  • Karma: 70
  • Spol: Muški
  • Beverly 250ie
Odg: Tehnička pitanja i odgovori za maxi skutere by Lukas
« Odgovori #6 : Travanj 23, 2008, 18:04:41 pm »
Samo skineš tri vijka , koristeći okasti nastavak 8mm, na preklopnom dijelu sjedišta. Skini si žaruljicu za osvjetljenje ispod sjedišta ili skini minus pol sa akumulatora da ti se ne isprazni akumulator jer podignuto sjedište aktivira tu lampicu.
Kaj se tiče printanja, hvala kaj misliš, evo ja totalno smetnuo s glave jer sam u dječijim rodjendanima, uvezivanju diplomskog, kupnji novog auta, prodaji starog auta i sličnih bedastoća pa sam malo smetnuo s uma. Jedva čekam da uhvatim malo slobode pa da odemo na neko pićence. Hvala još jednom kaj misliš i javim se !!!!!  :icon_thumright:
I am not a jet engine scientist, I am jet engined scientist!!

Offline baron0101

  • Vizir
  • **
  • Postova: 364
  • Karma: -80
  • Spol: Muški
Odg: Tehnička pitanja i odgovori za maxi skutere by Lukas
« Odgovori #7 : Travanj 24, 2008, 18:37:33 pm »
Nebi ti htio ukakati temu, ali imam pitanje.
Skuter kada mi je hladan dobro vuće i im dobru max brzinu.
Nakon par minuta vožnje kada se zagrije, izgubi zivnost pri ubrzanju i ide za 10 km/h sporije.
ja predpostavljem da se variomat (remen) zagrije pa se malo proširi.
Šta bi to moglo biti?

pozdrav
2t u srcu

Offline Lukas

  • ZAGREB
  • Moderator
  • *****
  • Postova: 2.698
  • Karma: 70
  • Spol: Muški
  • Beverly 250ie
Odg: Tehnička pitanja i odgovori za maxi skutere by Lukas
« Odgovori #8 : Travanj 25, 2008, 00:08:38 am »
Moguće, ali malo pobližje objasni, koji skutr, 2 ili4 takta, injektor ili fergazer? koliko koliko kilometara od zadnjeg servisa kada je remen mjenjan i slično. Ovako može biti od variomata do mašine sve zajedno.
Remen se može istegnuti ali ne toliko da bi sporije ubrzavao, manja će brzina zaista biti ali ne i ubrzanje. to već ima veze sa variomatom u cjelosti ili samom mašinom koja iz nekog razloga počne gubiti snagu.
Toliko ovako napamet. MORE INFO PLEASE!! :icon_mrgreen:
I am not a jet engine scientist, I am jet engined scientist!!

Offline baron0101

  • Vizir
  • **
  • Postova: 364
  • Karma: -80
  • Spol: Muški
Odg: Tehnička pitanja i odgovori za maxi skutere by Lukas
« Odgovori #9 : Travanj 26, 2008, 08:59:46 am »
To je Luna 50 Vision. 2T, fegazer.
Skuter ima 1500 km. Taj gubitak snage postoji od prvog kilometra ali nije toliko dolazilo do izražaja dok je na njemu bila blokda.

I imam još jedno pitanje.
Prednji kotač mi cvili u vožni. Meni su na servisu rekli da je to normalno jer skuter je opremljen tvrdim pločicama na disku pa mora proći jedan određeni dio vremena da to prestane cviliti. Koliko ta njegova izjava ima smisla s obzrom da kad se vozim bez ruku volan ide lijevo-desno ko blesav?
2t u srcu

Offline Lukas

  • ZAGREB
  • Moderator
  • *****
  • Postova: 2.698
  • Karma: 70
  • Spol: Muški
  • Beverly 250ie
Odg: Tehnička pitanja i odgovori za maxi skutere by Lukas
« Odgovori #10 : Travanj 26, 2008, 22:12:48 pm »
Možda su oni u servisu sa skidanjem blokade nešto zeznuli oko auspuha ili variomata. Obično se skidaju neki restriktori u auspuhu ili pločica koja ne dozvoljava variomatu a digne remen do kraja. Nisam baš najbolji za 2-takne skutere ali meni se čini tako. Ako gubi snagu onda treba pogledati fergazer, pregledati te pregledati auspuh koji na 2. taknnoj maschini glumi ispušni ventil. NAdam se da ispušni lonac nije bio kemijan ili slično. Možda nema dovoljno goriva pa treba malo podesiti fergazer (jedan od najčešćih uzroka gubljenja snage jest premalo juhe).
Ako prednji kotač cvili onda može biti ili disk pločice ili ležaj na kotaču. Ako su pločice onda se treba čekati da se malo potroše ili ih zamijeniti, a ako je kotač tj. ležaj onda ga mijenjati po hitno!!!!
Skini pločice i zavrti kotač ili probaj malo gurrati skuter pa da vidiš da li se to cviljenje javlja na isti način.
SAmo pazi da kada skineš kočnice i vratiš kočiona kliješta nazad da slučajno ne stisneš prednju kočnicu da ti kočioni klipovi ne zagrizu u disk bez pločica između.
Kočiš samo zadnjom pa vidi da li je isto.
Toliko za sada.
I am not a jet engine scientist, I am jet engined scientist!!

Offline baron0101

  • Vizir
  • **
  • Postova: 364
  • Karma: -80
  • Spol: Muški
Odg: Tehnička pitanja i odgovori za maxi skutere by Lukas
« Odgovori #11 : Travanj 27, 2008, 11:16:18 am »
OK!
Hvala ti, budem se danas malo igrao.
Samo da se još nadovežem, nisu skidane blokade na variomatu, gasu itd. nego je promjenjena elektornika tj. CDI
2t u srcu

poco

  • Gost
Odg: Tehnička pitanja i odgovori za maxi skutere by Lukas
« Odgovori #12 : Travanj 29, 2008, 17:44:37 pm »
Lukas svojedobno si pisao o alarmu kojeg si preuredio i ugradio na svog Beva. Mozes li otkrit koji je to alarm i koliko i gdje kosta. Mogu li to sam ugradit, ili mi treba pomoc strucnjaka za  Bev?

Offline Lukas

  • ZAGREB
  • Moderator
  • *****
  • Postova: 2.698
  • Karma: 70
  • Spol: Muški
  • Beverly 250ie
Odg: Tehnička pitanja i odgovori za maxi skutere by Lukas
« Odgovori #13 : Travanj 30, 2008, 10:58:12 am »
www.aolin.hr
Dvosmjerni alarm s relejima.
DA li ti treba pomoć? pa ako se ne kužiš u to, onda DA! Ako se želiš igrati, onda navali. Ja sam to sam radio, ali elektronika mi nje strana stvar ako me razumiješ.
I am not a jet engine scientist, I am jet engined scientist!!

Offline IvanGrozni

  • Interceptor
  • ***
  • Postova: 613
  • Karma: 4
  • Spol: Muški
  • Beverly 250ie
Odg: Tehnička pitanja i odgovori za maxi skutere by Lukas
« Odgovori #14 : Prosinac 22, 2008, 18:07:37 pm »
Prvo svaka čast na iscrpnom reviewu, evo upravo sam ga pročitao i znam da su ti već dosadile čestitke ali zaslužuješ svaku pohvalu i bitno je da znaš da ima ljudi koji cijene tvoj trud i rad.još kad bi koji od servisera ovo pročitali moglo bi se puno toga unaprijediti o odnosu kupac-serviser,jer po meni ovo slobodno možemo tiskat kao "Bibliju" održavanja skutera..upravo zahvaljujući tebi ali i činjenici da za servis osim djelova koji jesu skupi bitnu stavku čine i skupi rad.npr.meni je 1 veći servis naplaćen 530kn a od toga 250kn ruke.za tih 250kn ja sam mogao kupiti iste djelove za drugi servis.stoga sam odlučio da se sam bacim na posao servisiranja svog ljubimca.sad ću bar znat šta sam minjao.na ruku mi ide i činjenica da mi frend servisira automobile pa šta se tiče garaže i potrebnog alata to je riješeno.

eh sad iman par pitanja koja se odnose na servisiranje šta,kako itd...jer ja dok ga ne otvorim neznam šta mogu zateći......jer bolje pitati nego skitati...
1.filter ulja-kako ga skinuti tj.da li ga mogu skinuti sa onim alatom šta se skida i filteri sa automobila..
2.koje ulje prema tvojoj preporuci uliti. i koliko staje u njega.
3.remen-njega ću svejedno promijeniti ali bih za ubuduće htio znati kako utvrditi njegovu potrošenost i istegnutost..osim odokativnom metodom
ovdje se veže još jedna nepoznanica...kod nase remeni dolaze bez ambalaže...jer meni frend za yamahu tmax dobije remen zapakiran i hermetički zatvoren.mišljenja sam da remen ima određena svojstva na koje mogu utjecati atmosferske prilike,npr na njegovo sušenje i to pa mi je malo čudno što dolazi bez ikakve zaštite.????
4.utezi ili rolice...vidim da si pronašao one narančaste,jer ja mislim da su meni na 1servisu stavili lakše..ovo se pitanje isljučivo odnosi gdje ih mogu nabaviti ako ih ne budem mogao nabaviti na svom području.
5.kad već budem otvarao deklo razmišljam i malo očisiti kumplug,zvono skinuti i to...kako skinuti tj. odvidati onu maticu šta ga drži te da li trebam na nešto posebno obratiti pozornost..jer mislim samo ga malo ispuhati na zrak i malo zvono brus papirom izbrusiti..to nisam nikad radio pa me zanima šta i kako.
6.vidim da si napisao da ti sve lijepo podmažeš litijskom masti..zanima me šta bi trebalo podmazati..
to bi bilo to više manje..ako imaš koji savjet više ili da na nešto posebno obratim pozornost bio bih ti veoma zahvalan.

eh sad razlog zašto ti ovo pišem.osim toga što su servisi skupi razlog je što ja za svoju bebicu želim sve najbolje i što napokon ću znati šta je mijenjano..međutim na to sam se odlučio jer sa svojim frendovima imam u planu u 5mjesec napraviti jedan velik đir u dužini od 1500-2000km u tri dana (o kojem ću i pisati ako se ostvari naravno)i želim motor/skuter pripremiti za takav napor.nebih želio da ga odvedem na servis i oni kažu da je sve promijenjeno a meni na pola puta pukne remen ili već...motor/skuter ima skoro 15000km i ovo će mu biti drugi servis i želim da ga napravim po PS-u.

još jedno pitanjce..budući da ću motor staviti na "spavanje"do 1.3. da li da sada napravim servis ili tek u treći misec???
nadam se da nisam promašio temu i da te nisam baš toliko zgnjavio..
još jedamput hvala na razumijevanju..
Bikes don't leak oil, they mark their territory