Autor Tema: Željava, Objekt 505 i Gola Plješivica  (Posjeta: 59108 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline Lolo

  • Zapreššić
  • Moderator
  • *****
  • Postova: 2.788
  • Karma: 105
  • Spol: Muški
  • BMW F650 GS Dakar-R1200GS
Željava, Objekt 505 i Gola Plješivica
« : Svibanj 04, 2007, 01:46:48 am »
http://www.motocikli.com/putopisi/gola_pljesivica_i_objekt_505.html

Nakon podužeg dogovaranja oveće ekipe koja se pretvorila u omanju da se obiđu dva objekta bivše JNA Gola Plješevica (1649 n/m) i Zrakoplovna baza Željava  sa podzemnim objektom Klek ekipa od tri člana se ipak okupila i izvela malo istraživanje nadasvne zanimljeve destinacije. Mnogi ne znaju što je Gola Plješevica  i zrakoplovna baza Željava pa evo u par riječi o čemu se radi.
Dakle na Plješivici se nalazi vrh Gola Plješivica na kojoj se nalazio radarski položaj bivše JNA sa glavnim radarom Marconi S-600 dometa oko 400km tako da je mogao nadgledati veći dio Italije, Austrije i Mađarske. Osim ovog postojala su još tri radara koji su mogli raditi umreženi sa glavnim ili samostalno. Zbog surovih uvjeta bili su zaštičeni polarnim kupolama od duraluminija i još presvučene impregniranim platnom promjera 18 i 6 m što je osiguravalo rada radara do brzine vjetra od 200km/h. Tu se vršila i obrada podataka što je omogučavalo navođenje šest neovisnih ciljeva lovačkog zrakoplovstva na ciljeve u zraku. Sami objekt je napravljen od armiranog betona uključujući i krov i ima tri nadzemna kata. U podzemni dio silazi se pomoću stotinjak stepenica i ima nekoliko ulaza izlaza. Koliko je objekat bio važan pokazuje i podatak da je osim vlastitog napajanja objekat imao bolnicu i da je sve bilo klimatizirano i zaštićeno za slučaj nuklearnog udara. Nakon što se JNA povukla sa Željave i podzemnog objekta Klek radar su nastavili koristiti krajišnici sve do operacije Oluja kada su ga zapalili i djelomično uništili priručnim sredstvima. Nakon Oluje na Golu Plješivicu (1998-2003) dolaze Kanađani u sastavu SFOR-a .

Nakon što smo se okupili na odmorištu Borje u sastavu drug Hrvoje, Super Jura i moja malenkost i javili u PP Korenica (obavio drug Hrvoje) pala je prva fotka Gole Plješevice


Da bi se dotepli do Gole Plešivice morali smo se vratiti nazad i proći pokraj mjesta Rudanovac i nakon par kilometara s desne strane se ukazao makadamski put prema ostvarenju naših planova.

kako je Hrvojev Tuono super hard enduro motor kao stvoren za ovakav makadam morali smo ga svako malo čekati što nam nije baš preteško palo jer je priroda jednostavno prelijepa



tu i tamo je trebalo malo i zastati da provjerimo kartu


zbog mogućnosti da skrenemo krivo, a i da vidimo koliko još po prilici imamo do vrha


kakva je surova klima na Plješevici pokazuje i markacija za snijeg koja je visoka barem 2,5 metra

« Zadnja izmjena: Travanj 08, 2008, 10:55:44 am Lolo »
Zamislite sebi tišinu koja bi nastala kada bi ljudi govorili samo ono što znaju - Karel Čapek

Offline Lolo

  • Zapreššić
  • Moderator
  • *****
  • Postova: 2.788
  • Karma: 105
  • Spol: Muški
  • BMW F650 GS Dakar-R1200GS
Odg: Gola Pelješivica i ''Objekt 505''
« Odgovori #1 : Svibanj 04, 2007, 01:47:38 am »
mali predah da se tuono odmori jer ipak ide samo u prvoj kako gore tako i dolje




pogled na Korenicu


ovo samo priroda može napraviti


da ne bi bilo zabune ove godine snijega baš i nije bilo ali ga ovdje još uvijek ima barem tamo gdje su se stvarali zapusi


ovaj zadnji dio prilazne ceste do objekta ima najgori makadam jer očito nema interesa za održavanje istog


pogled na Bihać


i evo nakon 11 km makadama negdje čist dobrog negdje i vrlo lošeg naš očekivani predmet želja. Jedan od ulaza u RP Plješevica i to onaj sa ceste da bi se olakšao ulaz u objekat zbog stvarno surovih uvjeta života na njemu. I za našeg boravka bez obzira što je bilo sunčano i toplo u zavjetrini, vjetar je tako puhao da smo se brzo micali sa vjetrometine, a imam osjećaj da je to za ovo mjesto vjerojatno samo povjetarac.


dobro došli u pakao kako piše na jednom grafitu


plato sa kojeg fotografiram je vjerojatno ostatak heliodroma, a ispred se vidi plato na kojem je bio glavni radar Marconi S-600.


armirano betonski objekat Gola Plješevica


Zamislite sebi tišinu koja bi nastala kada bi ljudi govorili samo ono što znaju - Karel Čapek

Offline Lolo

  • Zapreššić
  • Moderator
  • *****
  • Postova: 2.788
  • Karma: 105
  • Spol: Muški
  • BMW F650 GS Dakar-R1200GS
Odg: Gola Pelješivica i ''Objekt 505''
« Odgovori #2 : Svibanj 04, 2007, 01:48:24 am »
jedan od ulaza u podzemlje u koji nismo imali baš pretjeranu volju zalaziti i micati bodljikavu žicu koju su kanađani ostavili možda sa svrhom i razlogom tko zna


ostaci blagavaone nakon požara koji je izbio nakon paljenja 10 tona nafte. Našlo se tu još preko nekoliko ostataka uređaja, vojne opreme, kreveta tunela i još koje čega čemu nismo znali svrhu i namjenu sve začinjeno sa ogromnim količinama betona


dnevni boravak i blagavaona u nadzemnom dijelu objekta


 i pogled iz istog na Korenicu. Tko ne bi volio imati takav pogled?



rastaljeno 8milimetarsko staklo u telekomunikacijskoj sobi svjedoči o snazi požara. Kakvo je staklo još bilo po karakteristikama ne znam mada je ta prostorija bila posebno okopljena tako da je tvorila Faradejev kavez


kutija od streljiva puna zrna od istog samo mi je malo čudno kako nisu eksplodirala ili ih je netko pokupio i stavio unutra


ostaci ruskog radio uređaja


izlaz iz objekta prema Korenici. Zanimljivo bi bilo saznati tko je gradio objekt i je li među njima bilo '' narodnih neprijatelja'' koji su gulili kaznu na goljaku ili Gradiški



isti ulaz sa vanjske strane




soba sa generatorima

Zamislite sebi tišinu koja bi nastala kada bi ljudi govorili samo ono što znaju - Karel Čapek

Offline Lolo

  • Zapreššić
  • Moderator
  • *****
  • Postova: 2.788
  • Karma: 105
  • Spol: Muški
  • BMW F650 GS Dakar-R1200GS
Odg: Gola Pelješivica i ''Objekt 505''
« Odgovori #3 : Svibanj 04, 2007, 01:49:10 am »
dio prostorije u kojoj je bila mini bolnica. Nisam u nju ulazio jer mi je nekako sumnjivo djelovala mada su kanađani napravili popis invetara koji se u njoj nalazio


ostaci slikarija kanađana


što se nalazilo u ovoj prostoriji nisam siguran ali koliko sam vidio to bi trebalo biti nešto novijeg datuma i vjerojatno ostavštine kanađana


tunel koji vodi do glavnog radara


i stepenice prema istome



hermetička vrata






desno je radna kabina glavnog radara S-600 u koju se ulazi iz tunela na prethodnoj fotki


desno je manji plato visinskog radara Marconi S613, a iza veči plato glavnog radara koji je imao kupolu promjera 18m. Ispod svakog radara se nalazila kabina sa uređajima.


postolje radara S-613


i postolje glavnog S-600

 
pogled na Željavu i trokut koji čine piste 1,3,4 stajanke 2i 3 te jedan manji dio dio piste broj 2 koja ide prema Bihaću.


zapuh snijega ispred objekta


Zamislite sebi tišinu koja bi nastala kada bi ljudi govorili samo ono što znaju - Karel Čapek

Offline Lolo

  • Zapreššić
  • Moderator
  • *****
  • Postova: 2.788
  • Karma: 105
  • Spol: Muški
  • BMW F650 GS Dakar-R1200GS
Odg: Gola Pelješivica i ''Objekt 505''
« Odgovori #4 : Svibanj 04, 2007, 01:50:13 am »
Kada smo se nagledali Gole Plješevice odlušismo se spustiti malo prizemnije i pogledati vojnu zrakoplovnu bazu Željava i njen podzemni dio Klek. A što je u biti Željava? To je najveći vojni projekt ondašnje JNA kodnog imena  '' Objekt 505'' koji se započeo graditi 1959, a završen je 1965 mada ima podataka i kasnije jer da nije u potpunosti bio gotov. Objekat Klek imao je tri glavne i jednu pomočnu galeriju u dužini od  350, 400 i 500m visine 8 i širine 20 metara. Sve je to projektirano da izdrži udar atomske bombe do jačine od 20kilo tona jačine kakva je bačena Hirošimu i Nagasaki. Da bi se postigla takva zaštita na ulazu u svaki tunel postavljane su polukružne blende na svodu tunela koje su imale ulogu da smanje tlak zraka na prihvatljivu razinu od 3 bara kako ne bi trpila vrata koja su bila debela 1 (jedan) metar i teška 100 (sto) tona. Baza je mogla da primi  60 migova 21 ali za vrijeme Domovinskog rata ih je prema nekim podacima bilo puno više. Baza se snadbjevala gorivom iz baze na brdu Pokoj udaljenom 20km. Baza je napuštena tijekom 92. godine, a minirana 16. svibnja 1992. na netu se vrti podatak da je baza u vrijeme nastajanja koštala od 4-8 milijardi $ što je u ono vrijeme bilo dostatno za izgradnju oko 1000 km autoputa sa četiri trake, a sve je to otišlo u dim za puno manje novaca i puno manje vremena iliti točnije 57 tona trotila.

fotografija skinuta sa neta na kojoj se dobro vidi položaj Željave u odnosu na RP Gola Plješivica kao i raspored pista, stajanki i ulaza u tunele.



Nakon dolaska u mjesto Željava i dolaskom do zrakoplovne baze prvo se vide ostaci DC3 i par starijih mlaznih zrakoplova američke proizvodnje iz vremena kada je Tito bil dobar sa amerima


po objektima u samoj bazi vidi se da je tu živjela elitna postrojba pa se između ostaloga može vidjeti i sportska dvorana mada je sadašnje stanje baze kao da je izgubljena u vremenu









Kada vidite ovaj znak nastojte hodati samo po asfaltu i ne preokrečite nikakve predmete jer je područje vrlo sumnjivo, a radoznalost zna i ubiti


vožnja po pisti broj 4 prema tunelima 2 i 1 koja je minirana svakih 100-ak metara što se vidi po većim izraslinama trave i sitnijeg šiblja sa desne strane





spoj 4 i 3 piste kao i prolazi do drugog i prvog tunela


ulaz tunela broj dva


blenda za smanjenje tlaka u slučaju atomskog udara u prvom tunelu


u samim tunelima vlada nekakva jeza jer nakon što uđeš vide se ostaci željeza i betona nastali nakon eksplozije i požara koji je potom nastao, a sve potkrepljeno finom prašinom pogotovo u prvom tunelu u kojem je koncentracija (sada se ne siječam čega) prilično velika pa je uputno staviti barem one male filtere za prašinu na glavu















ulaz u treči tunel na kojem se dobro vidi blenda za smanjenje tlačnog udara




malo za kraj poziranje na trećoj pisti




nakon obilaska i da bi donekle sredili utiske i utažili glad otišli smo do Bihaća na porciju osrednjih čevapa i piče koje nas je sve skupa došlo 25KM ili prema njihovu tečaju 100kn


Da bi nam ovaj obilazak uspio barem što se tiče neke legalnosti, a ne i sigurnosti morali smo se javiti u PP Korenica i granični prijelaz Izačić što je obavio Hrvoje. Za informaciju ulaz u četvrti tunel kao i dio druge piste je teritorij BiH i oni koliko sam načuo čuče dosta često ispred svog dijela jer ima dosta često povreda granice.
Zamislite sebi tišinu koja bi nastala kada bi ljudi govorili samo ono što znaju - Karel Čapek

Offline Julius

  • Zagreb - Črnomerec
  • Moderator
  • *****
  • Postova: 4.367
  • Karma: 147
  • Spol: Muški
Odg: Gola Pelješivica i ''Objekt 505''
« Odgovori #5 : Svibanj 04, 2007, 11:50:37 am »
Zgodno mjesto za pogledati i zanimljive slike. Iako moram priznati da nisam nigdje primjetio nikakvo dogovaranje male, a niti oveće ekipe za ovu rutu.  :icon_scratch:
Gandhi: "Be the change you want to see!"

Offline Beeblebrox

  • zagreb
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 8.166
  • Karma: 50
  • Spol: Muški
  • SuperCow 1300
    • Timarhana
Odg: Gola Pelješivica i ''Objekt 505''
« Odgovori #6 : Svibanj 04, 2007, 13:38:00 pm »
svaka cast na putopisu konacno si opravdao BMW-a  :icon_thumright:
BMW = bauer motor werke

Offline 2a

  • Komarac
  • *
  • Postova: 99
  • Karma: 23
Odg: Gola Pelješivica i ''Objekt 505''
« Odgovori #7 : Svibanj 04, 2007, 13:42:14 pm »
Zgodno mjesto za pogledati i zanimljive slike. Iako moram priznati da nisam nigdje primjetio nikakvo dogovaranje male, a niti oveće ekipe za ovu rutu.  :icon_scratch:

nemas enduro ko ni mi... :)
slike su super, i ja ovih dana bas slusam o svemu tome i brusim se na odlazak tam al s nekim ko je vec tam bio...
2a

------------------
The Power of Dreams

Offline FZ1

  • Karlovac
  • Moderatori
  • *****
  • Postova: 2.218
  • Karma: 33
  • Spol: Muški
  • Bayerische Flugzeug-Werke
Odg: Gola Pelješivica i ''Objekt 505''
« Odgovori #8 : Svibanj 04, 2007, 14:30:23 pm »
Fenomenalno!  :icon_thumright:

Offline Lolo

  • Zapreššić
  • Moderator
  • *****
  • Postova: 2.788
  • Karma: 105
  • Spol: Muški
  • BMW F650 GS Dakar-R1200GS
Odg: Gola Pelješivica i ''Objekt 505''
« Odgovori #9 : Svibanj 04, 2007, 14:56:20 pm »
Zgodno mjesto za pogledati i zanimljive slike. Iako moram priznati da nisam nigdje primjetio nikakvo dogovaranje male, a niti oveće ekipe za ovu rutu.  :icon_scratch:

Nismo se tu niti dogovarali nego na motorima jer nisam ja pokrenuo inicijativu nego sam samo pitao kada se ide i gdje se nalazimo i BMW je već bio na putu. Na žalost tu kod nas ljude pucaju više susreti dok je to meni tek neka sporedna stvar. Kada negdje idem uživam se voziti ali moram nešto i vidjeti, a ovaj put je bilo nadasve zanimljivo. Nešto imam u planu za kraj lipnja ali otom potom. Idući put se na Golu Plješivicu i Željavu ide ako se ne varam 26. svibnja i ako budem slobodan idem ponovo jer još nisam dobro proučio tunele na Plješivici, a za Željavu nemam baš '' muda'' ne zbog eventualnih mina i policije nego zbog one famozne prašine pune dioksina i slične kemije mada bih sve to volio vidjeti jer jednostavno sve to fascinira pogotovo kada imaš malo više podataka i kada pogledaš kako je to izgledalo prije uništenja. Tko je zainteresiran neka klikne na ove linkove ili neka samo ukuca u tražilicu Željava i vjerojatno bude brzo dobio volju da to vidi

http://www.firewirehr.host.sk/Zeljava-index2.html

http://www.mycity.co.yu/Vojno-tehnicka-dostignuca/Enigma-JNA-Podzemni-Aerodrom-Zeljava.html
Zamislite sebi tišinu koja bi nastala kada bi ljudi govorili samo ono što znaju - Karel Čapek

Offline Lolo

  • Zapreššić
  • Moderator
  • *****
  • Postova: 2.788
  • Karma: 105
  • Spol: Muški
  • BMW F650 GS Dakar-R1200GS
Odg: Gola Pelješivica i ''Objekt 505''
« Odgovori #10 : Svibanj 04, 2007, 14:59:23 pm »
nemas enduro ko ni mi... :)
slike su super, i ja ovih dana bas slusam o svemu tome i brusim se na odlazak tam al s nekim ko je vec tam bio...

Hrvoje ima Tuona pa je došao gore na Golu mada uvijek postoji opcija da se ne penješ nego da se otfuraš samo do pisti, a tam se možeš pelatiiiii  :icon_super:
« Zadnja izmjena: Svibanj 04, 2007, 22:02:08 pm Lolo »
Zamislite sebi tišinu koja bi nastala kada bi ljudi govorili samo ono što znaju - Karel Čapek

Offline hrvoje

  • Komarac
  • *
  • Postova: 16
  • Karma: 0
Odg: Gola Pelješivica i ''Objekt 505''
« Odgovori #11 : Svibanj 04, 2007, 20:44:32 pm »
Hrvoje ima Zuona pa je došao gore na Golu mada uvijek postoji opcija da se ne penješ nego da se otfuraš samo do pisti, a tam se možeš pelatiiiii  :icon_super:
Ide gore, može se- samo pomalo. Dolje još malo više pomalo  :icon_mrgreen: Jel tako druže Lolo?  :llllol:
I samo da kažem da se na gumama ne vidi niti trag stijena i makadama iako je riječ o mišelinkama pilotkama. Tako da nemate brige barem što se tog pitanja tiče.
'Paljen

Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Odg: Gola Pelješivica i ''Objekt 505''
« Odgovori #12 : Svibanj 04, 2007, 22:21:32 pm »
Svaka čast, majstori! Interesantna tura, na takvoj poziciji bih imao volje čitati 10 strana putopisa :icon_thumright:
google master



Offline Brzi

  • Zagreb-Gajnice
  • Moderatori
  • *****
  • Postova: 2.110
  • Karma: 94
  • Spol: Muški
  • Kawasaki ZR-7
    • moje galerije
Odg: Gola Pelješivica i ''Objekt 505''
« Odgovori #13 : Svibanj 04, 2007, 23:29:13 pm »
  Svaka čast lijepa tura!  :icon_super:

 Tak nešta bih ja volio probat sam neznam kak bi mi motor podnio toliki makadam  :icon_scratch:
Kad pomisliš da nikome na svijetu nije stalo do tebe ..... pokušaj da ne platiš jednu ratu kredita

Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Odg: Gola Pelješivica i ''Objekt 505''
« Odgovori #14 : Svibanj 04, 2007, 23:36:11 pm »
  Svaka čast lijepa tura!  :icon_super:

 Tak nešta bih ja volio probat sam neznam kak bi mi motor podnio toliki makadam  :icon_scratch:

polako i nema frke. dođi trenirat u moju ulicu :icon_mrgreen:
google master