Autor Tema: Vrste customa  (Posjeta: 17251 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Vrste customa
« : Rujan 06, 2005, 01:14:40 am »
Evo teme koju sam obećao, ali je malo trajalo jer je ipak tra�ila malo pripreme. Ovo će biti jaaaaaaaako dugi post. Prvo, custom je svaki prerađen motor, znači da nije serijski. Custom nije chopper s debelom prednjom gumom, nego je to i streetfighter. Chopperi su američki izum, dolazi od riječi chopped, ogoljen. To znači da je s njega skinuto sve �to vlasnik ne treba za vo�nju (�migavci, retrovizori itd). U principu to znači da je svaka američka prerada chopper. Inače, nekad su proizvođači imali po jedan-dva modela u proizvodnji, a ljudi su doma izmi�ljali nove oblike i stvarali nove klase koje su onda tvornice nastavile pratiti. Supermoto je nastao po francuskim parkirali�tima, a sad ga nudi svaka firma, a serijski streetfighter (dizajnom) je Z1000. Tak ću u zagrade upisivati tu i tamo serijske modele koji nisu customi.

Vrste:

Motori za putovanja i u�ivanje u vo�nji

Cruiseri (VN, Harley Glide, Volusia itd)



i Low Rideri (Harley)



Zatim idu chopperi, glava rame visoko, duge vilice (Intruder)



Nastali u ha�omansko doba s filmom Easy Rider i Hellsima. Onda je raja vozila te motore pa nije bilo love za totalne prerade. Takvi se danas zovu old school chopperi



Postoji i �vedski stil, jako duge vilice s jo� gorim nagibom. Po mogućnosti stari Harley, ručno �altanje brzina i zrakasto slo�ene �pajle.



Englezi nemaju svoj stil, ali su njihovi stari motori jako podesni za choppere pa su ih imali puno



Drugi dio choppera je nastao po uzoru na trkaće motore. Poznato je da u Americi strojevi za trke moraju imat snagu i brzinu, a zavoja i nemaju na trkama. Oni voze ovale kao Indy. Tako su nekad davno bile popularne "Board track" utrke



a motori su izgledali ovako



Od njih su nastali "trackeri"



koji su bla�i oblik prerada. Postoje i "boardraceri"



Bile su popularne i "Dirt track" trke (po na�ki speedway), a motori za trke su izgledali ovako



Tu su nastali "Bobberi"



a ovaj je malo moderniji



Tam su jako popularne i "Drag race" trke ubrzanja i nastali su "Streetraceri" (Fighteri nisu postojali) (V-max)



ili bilo kakav chopper koji je jako nabrijan. 150 KS nije ni� novo već 20 godina kod njih 



U 60-ima je nastao klub "Humsters" (hrčci). Ekipa doktora, advokata itd., koja je imala jako puno love, nije �arafila ni�ta, ali je platila drugima da to rade za njih samo da imaju kaj nema nitko drugi. Tu su se probili Arlen Ness, Batistinis i ekipa. Tako su nastali show bike motori za izlo�be

Chopper 

Boardracer 

U Evropi na natjecanjima postoji i klasa "Motorfreekers" za one koji naprave lijep chopper od onog kaj se nebi nikad nadal. Tu bi se i ovaj mogao natjecati



Postoje jo� i "Surviveri" ili "Rat Bike"



U Evropi su se radili "Caffe Raceri". Manje snage, ali le�anje u zavojima super. Tu su Englezi glavni. To je bio i stil oblačenja koji je i�ao s tim motorima. Danas su to tvornički Guzziji nakedi ili Triumph Speed Triple.



Kratki opis:

Cruiser i Low Rideri - te�ki, udobni, srednji polo�aj ruku i nogu
Chopperi - duga vilica, ruke visoko, noge naprijed
Trackeri - izgled track motora, ali udoban, noge naprijed, ruke ni�e nego chopper
Bobberi - zadnji blatobran rezan, prednji nema, kroma nema, mat boje, grube gume
Streetraceri - noge normalno, ruke nisko, izdu�en i jako nabrijan, puno ccm ili mehanički kompresor
Rat Bikes - stara krama sa smećem po sebi, gumeni picek skoro obavezan
Show Bikes - straaaa�no preskup

Inače, među tim preradama razlike su nijanse, ima jako puno mje�avina, pa je već postalo pomalo nepotrebno to razlikovati ako ba� nisi manijak kao ja.

I jo�: vremena se mijenjaju, i tamo pa je sad u USA zakon Hayabusa, pa rade ovo



za streetrace!

P.S.  nisam uspio sve slike stavit koje sam htio. Striček Arlen i slični ne daju slike bez para, ali i ovo je već naporno, a bit će i linkova.
« Zadnja izmjena: Studeni 03, 2006, 23:04:32 pm Beeblebrox »
google master



Offline Beeblebrox

  • zagreb
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 8.166
  • Karma: 50
  • Spol: Muški
  • SuperCow 1300
    • Timarhana
Vrste customa
« Odgovori #1 : Rujan 06, 2005, 09:03:45 am »
ovo je za naslovnu stranu

skinut cu ih ja reci samo link
BMW = bauer motor werke

Sledgehammer

  • Gost
Vrste customa
« Odgovori #2 : Rujan 06, 2005, 12:26:30 pm »
Alal vera, majstore...

:hello1:  :hello1:  :hello1:  :hello1:  :hello1: :supz:  :supz:  :supz:  :supz:  :supz:  :prayer:  :prayer:  :prayer:  :prayer:  :prayer:  :cheers:  :cheers:  :cheers:  :cheers:  :cheers:

Offline Beeblebrox

  • zagreb
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 8.166
  • Karma: 50
  • Spol: Muški
  • SuperCow 1300
    • Timarhana
Vrste customa
« Odgovori #3 : Rujan 09, 2005, 14:18:27 pm »
James na naslovnu
 :prayer:
BMW = bauer motor werke

demza

  • Gost
Vrste customa
« Odgovori #4 : Rujan 12, 2005, 02:31:27 am »
U stvari su choppere proslavili Hells Angelsi, koji su stavljali visoke upravljače zbog dugih putovanja. Objasnjenje je u biti medicinsko, jer pri visokom položaju ruku iznad razine ramena, krv se zbog gravitacije ne slijeva toliko u ruke i time se ruke ne umaraju. Princip je isti kao kod vožnje automobila gdje ruke držite iznad ramena i time se ne umarate.

Drugi uvjet za chopper je da ima što manje opreme na sebi. Angelsi su skidali svu nepotrebnu opremu kako bi smanjili tezinu i time povećali doseg motora i smanjili potrošnju (misli se na kilažu koju vuče motor).

Tako ispada da chopper kao tvornička klasa praktički ne postoji :)

Svaka cast na postu ;)

Offline FZ1

  • Karlovac
  • Moderatori
  • *****
  • Postova: 2.218
  • Karma: 33
  • Spol: Muški
  • Bayerische Flugzeug-Werke
Vrste customa
« Odgovori #5 : Rujan 12, 2005, 10:22:52 am »
evo jedna interesantna stranica za ljubitelje HD http://www.bikernet.com

Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Vrste customa
« Odgovori #6 : Rujan 19, 2005, 22:07:47 pm »
Evo još jedne slike show bikea. Kod tog motora je ludilo kaj je sav pun naj materijala, super tehnologija. Samo za k.... upotrebljena! Hvale se da su sa Big Twin Harleyem uspjeli postić težinu Spotstera. I to je to.

google master



Sledgehammer

  • Gost
Vrste customa
« Odgovori #7 : Rujan 19, 2005, 22:40:08 pm »
Jebeš mi sve ak je to vozljivo!!

Mislim da bi mi do Karlovca, i to po autoputu (koji je puno kraći), ispala puklja na leđima da bi Quasimodo bio maneken naspram mene...

Offline Lolo

  • Zapreššić
  • Moderatori
  • *****
  • Postova: 2.788
  • Karma: 105
  • Spol: Muški
  • BMW F650 GS Dakar-R1200GS
Vrste customa
« Odgovori #8 : Rujan 21, 2005, 22:32:14 pm »
Može li se to nagnuti više od 2,5mm. Naravno u vožnji. Na što su sve ljudi spremni potrošiti novce (čitaj hrpu novaca) kaj nema uporabnu vrijednost. Ne velim da i sam neću ponekad potrošiti nešto novaca u takove svrhe ali to je praktički zanemariva svota.
Zamislite sebi tišinu koja bi nastala kada bi ljudi govorili samo ono što znaju - Karel Čapek

Offline Promil

  • Gorski Kotar
  • V.I.P. Member
  • *****
  • Postova: 750
  • Karma: 73
  • Spol: Muški
  • 1602 wildića
Vrste customa
« Odgovori #9 : Siječanj 23, 2006, 22:37:57 pm »
Citat: "Sledgehammer"
Alal vera, majstore...

:hello1:  :hello1:  :hello1:  :hello1:  :hello1: :supz:  :supz:  :supz:  :supz:  :supz:  :prayer:  :prayer:  :prayer:  :prayer:  :prayer:  :cheers:  :cheers:  :cheers:  :cheers:  :cheers:

pridruzujem se  :mrgreen:
DAJ NEEEE SEEEEEERIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!

My wife yes
My dog maybe
My motorcycles NEVER!!!!

Offline barnie

  • Vizir
  • **
  • Postova: 283
  • Karma: 48
  • Spol: Ženski
Vrste customa
« Odgovori #10 : Siječanj 25, 2006, 13:31:49 pm »
...svaka čast james ..za taj tekst si dobio nagradu?  :jump:
ko ne zna da ne zna, opasan je, izbjegavajte ga...
tko zna da ne zna, dijete je, nauèite ga...
tko ne zna da zna...spava, probudite ga...
tko zna da zna, pametan je, slijedite ga

Offline bLind faiTh

  • Komarac
  • *
  • Postova: 32
  • Karma: 1
Vrste customa
« Odgovori #11 : Ožujak 07, 2006, 20:21:28 pm »
stvarno svaka chast..  :thumbright:
samo...jedno pitanje ako mozhe...
kam onda tu spadaju sad ovi noviji "power cruiseri" ....npr. yamaha warrior ili novi suzuki intruder M1800??  :rkos:

Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Vrste customa
« Odgovori #12 : Ožujak 11, 2006, 22:52:16 pm »
Citat: "bLind faiTh"
stvarno svaka chast..  :thumbright:
samo...jedno pitanje ako mozhe...
kam onda tu spadaju sad ovi noviji "power cruiseri" ....npr. yamaha warrior ili novi suzuki intruder M1800??  :rkos:


U ovu podjelu ne spadaju. Jednostavno,dvije su moguće varijante i već viđeno u auto-industriji. Jedna je unapređivanje postojeće klase vozila (nekad je Ferrari sa 300ks bio WOW! a danas već mnogo serijskih i "običnijih" marki nudi 400) ili stvaranje novih klasa vozila (čisti primjer je Renault). Sve ima isti cilj: privlačenje kupaca. Naravno,sa svim tim su kupci na dobitku jer im je veća mogućnost izbora. Kupiš si motor koji ti je lijep izgledom,a uz njega više snage,bolje ležanje i kočnice. Dok je Harley bio jedini,tog izbora nije bilo. Mene jedino muči kaj je to počelo odlazit predaleko. Onaj koji misli uzet maksimum od motora,ne kupuje Wariora jer je preglomazan,predug i pretežak. Onaj koji želi cruising,nije mu potrebna snaga M1800 itd. Ista je stvar i kod drugih vrsta motora. Nikad mi baš nije bilo jasno koja je svrha putnih endura. Nitko me nemre uvjerit da kraj Yamahe FJR treba udobniji motor,a ni ti enduri nemogu u teren kao ni ta Yamaha. Ti su se motori probili uz Paris-Dakar i kasnije su prešli u čistu cestovnu namjenu. I ne vidim prednosti takvih motora ni u kojoj situaciji. Matas iz 1.HMK pobjeđuje u poligonskoj vožnji sa svojim BMW-om RT koji je veliki tourer. Sad sam se raspisao.

Btw,kad sam pisao o vrstama customa,mislio sam prvenstveno na prerade,a ne na serijske motore. Iako i tu ima pretjerivanja. Njemački DUX nudi agregate za Harleya zapremine 200cui (malo manje od 3300ccm). Ali u preradama je uvijek sve ludo bilo uobičajeno.
google master



demza

  • Gost
Vrste customa
« Odgovori #13 : Ožujak 11, 2006, 23:39:41 pm »
3300?

kolika je rega i osiguranje za to cudo?

da ne spominjem porez!

Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Vrste customa
« Odgovori #14 : Ožujak 12, 2006, 00:11:10 am »
Rega ko i za moj motor - klasa preko 1000 :cry: .
U ovoj ludoj državi to lako riješiš: kupiš i ugradiš i onaj striček na tehničkom ni ne kuži da su cilindri nekako poveliki :mrgreen:
Samo neznam koliko taj agregat košta. Nisam još otvarao stranicu na netu. Ali znam da je mnogo tisuća ojra. Kad to platiš,porez je sitna stavka
 :mrgreen:
Slikali u Padovi

google master