Autor Tema: Masina (Quasar 250 ccm) se "pothladuje" u voznji a stavio novi termostat  (Posjeta: 5416 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Odg: Masina (Quasar 250 ccm) se "pothladuje" u voznji a stavio novi termostat
« Odgovori #15 : Listopad 24, 2012, 21:50:53 pm »
@ Lucas

Fulao si poantu
Bez obzira na jednaki prijenosni odnos, kod nizbrdice je gas zatvoren jer za njim nema potrebe i agregat ne uzima benzin - koji gorenjem stvara temperaturu
google master



Offline Lukas

  • ZAGREB
  • Moderator
  • *****
  • Postova: 2.698
  • Karma: 70
  • Spol: Muški
  • Beverly 250ie
Odg: Masina (Quasar 250 ccm) se "pothladuje" u voznji a stavio novi termostat
« Odgovori #16 : Listopad 25, 2012, 13:42:50 pm »
svara temperaturu jer uzima gorivo , ali u daleko manjem omjeru, ali ga uzima i eksplozije su vrlo male, kao u leru. Eksplozije u cilindru ne prestaju a i tu ima malo trenja pa to radi svoje. Beverly nema tu opciju da u tom slučaju gasi sviječicu i zatvori gorivo na injektorima kompletno, vrlo rijetki sustavi to rade.
I am not a jet engine scientist, I am jet engined scientist!!

Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Odg: Masina (Quasar 250 ccm) se "pothladuje" u voznji a stavio novi termostat
« Odgovori #17 : Listopad 25, 2012, 18:56:42 pm »
omjer potrošnje u istom prijenosu na nizbrdici i uzbrdici je takav da je na spustu potrošnja zanemariva za ovu temu, kao da je nema, pa time niti grijanja.
U leru prolazi minimalna količina goriva na mimimalnim okretajima agregata pa time i vodene pumpe o bez prirodnog puhanja zraka kroz kiler.
Kod nizbrdice imaš veliki broj okretaja, pumpe rade punim kapacitetom (i uljna, zanemari trenje), vjetar u kileru, a sve za skoro jednaku količinu goriva. Temperatura mora biti niža od lera
google master



Offline tuta125

  • Komarac
  • *
  • Postova: 21
  • Karma: 0
  • Spol: Muški
  • Dvije glave su pametnije od jedne!
Odg: Masina (Quasar 250 ccm) se "pothladuje" u voznji a stavio novi termostat
« Odgovori #18 : Listopad 28, 2012, 11:27:05 am »
Bez stavljanja kartona sam jednostavno otkrio kako se ponasa kazaljka temeprature kad kiler ne hladi hladan zrak.

naime, dok vanjska temeratura nije bila visa od 15 °C, vozio sam stalno iza autobusa na 1-2 metra razmaka, pri 80-100 kmh, na sebi sam osjecao toplinu od oko min 30 °C!
dok sam tako vozio, kazaljka se polako dizala prema crvenom i nije se nikako spustala.
tek kad bi se odmakao od busa, tj. kad bi hladan zrak prolazio kroz kiler, kazaljka bi se polako spustala opet do ispod polovice.
kad bi se priblizio busu, ista stvar, kazaljka se dize.

prema tome, opet (po meni) sve ukazuje na termostat koji ne zatvara ni otvara.  :dontknow:

za prenisku temperaturu razloga mogu biti samo dva: "preniski" termostat ili neispravan instrument.

ja se kladim na ovo drugo, jer je termostat mijenjan.

još uvijek čekamo probu s kartonom ili mjerenje temperature


kad se vec kladis u neispravan instrument, mozes li mi objasniti kako to instrument (i koji tocno) moze biti neispravan, i kako cu to provjeriti?

ali to i dalje nebi smijelo imati utjecaja na temp jer termostat tome i služi ....da regulira radnu temperaturu motora ovisno o režimu rada i opterećenja.


hvala bogu da me napokon netko razumije sto ja stalno pokusavat objasnit ovdje!  :icon_thumright:

al ne kuzim, sve ovo sto si napisao mi stoji kao normalno, tako da ne kuzim zasto razbijas glavu...

nizbrdica, niski okretaji i velika brzina, i cudis se sto se motor hladi?  :icon_mrgreen:
pa tako bi bilo i sa najnovijim autom (doduse, na duzoj relaciji)...

a kako radi uzbrdo na velikim okretajima i maloj brzini? jel se normalno zagrije do radne temperature?

ajmo jednostavno - zelim reci da razbijas glavu sa nicim...


nije normalno, termostat sluzi tome da ne spusta temperaturu ispod radne, bez obzira na vanjsku temperaturu.

nisam vozio puno vozila, ali ni na jednom se kazaljka temperature nije spustala ispod radne kad bi se zagrijao, vozio po gradu ili na autocesti. ni na skuteru ni na autu.
tako da oprosti, ali ne vjerujem da se na najnovijim autima spusta temperatura. a ni na bilo kojem ispravnom autu.

na uzbrdici je malo bolja situacija ali je svejedno kazaljka ispod polovice.

gledajući to što si opisao mogu reći jedino da vent. ti pali po meni ok. osim ako ti prije nije palio ranije. meni kod mojega je to bilo nekih crticu ipo prije crvenoga. drugo što se tiće pada kazaljke to je daleko ispod normalnog to ja nikad na svome nisam vidio, meni se znalo spustiti tek nešto više od pola crtice ispod radne temp. i to uglavnom kad bi vani bilo jako zima a ja vozim na otvorenoj cesti. zanči da je temp. oko 8 do 11C. po meni na ovakve temperature koje su skoro pa još i ljetne je čudno da tako pada. a sad jedino ti preostaje da nekako izmjeriš tekućinu i kileru, ili stavi karton preko kilera, uhvati ga nekim ljeplivim trakama i vozi, jer pored toga što naši bevci imaju vodeno hlađenje po mom iskustvu najviše njega hladi zrak. i kad mu zaustaviš dovod zraka u kiler onda ćeš vidjeti da li je pad kazaljke kao što kažeš ili ne. ako je pad i dalje isti onda definitivno moraš nekako izmjeriti temp. vode u kileru jer ono ti je glavni pokazatelj da li sistem hlađenja-grijanja radi ili ne. jer ako je sve ok a tebi kazaljka pada onda je problem isključivo u pokazivaču.


ovo je dokazao test sa autobusom  :icon_thumright:

jos jednom, ne razumijem kako bi kazaljka mogla biti neispravna, ona mi se linearno i ujednaceno "pomice", nije da se naglo mijenja ni nista slicno, nego se mijenja bas ovisno o vanjskoj temperaturi i kolicini zraka koja prolazi kroz kiler (ovo govorim prema onome sto osjecam na sebi)...

Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Odg: Masina (Quasar 250 ccm) se "pothladuje" u voznji a stavio novi termostat
« Odgovori #19 : Listopad 28, 2012, 13:13:40 pm »
Bez stavljanja kartona sam jednostavno otkrio kako se ponasa kazaljka temeprature kad kiler ne hladi hladan zrak.

naime, dok vanjska temeratura nije bila visa od 15 °C, vozio sam stalno iza autobusa na 1-2 metra razmaka, pri 80-100 kmh, na sebi sam osjecao toplinu od oko min 30 °C!
dok sam tako vozio, kazaljka se polako dizala prema crvenom i nije se nikako spustala.
tek kad bi se odmakao od busa, tj. kad bi hladan zrak prolazio kroz kiler, kazaljka bi se polako spustala opet do ispod polovice.
kad bi se priblizio busu, ista stvar, kazaljka se dize.

prema tome, opet (po meni) sve ukazuje na termostat koji ne zatvara ni otvara.  :dontknow:
 



dali je skuter zakuhao u vožnji iza autobusa?
ako nije, hlađenje je ispravno, dovao si skuter u uvjete sredine ljeta - velike vrućine

dalje: da termostat ne otvara, zakuhao bi ti motor, čak i u hladnijim danima

moguće je da termostat ne zatvara, a to znači da nemaš sreće. Sam si napisao da si mijenjao i da se događaju iste stvari. što znači da si neispravni termostat (koji ne zatvara) opet zamijenio istim takvim, kojeg si platio. probaj kupiti još jedan  :icon_mrgreen:


Citat:
kad se vec kladis u neispravan instrument, mozes li mi objasniti kako to instrument (i koji tocno) moze biti neispravan, i kako cu to provjeriti?

objasnio sam zašto ne vjerujem da je termostat. već si ga mijenjao, a kako sam i još prije napisao, sumnjam da u ponudi ima više verzija, ovisno o temperaturi

instrument je svaka stvarčica koja nešto mjeri, pa tako i tvoj pokazivač na skuteru. sad malo daviš i praviš se smotan. nemoj me pitati "koji točno", cijelo vrijeme govorimo o kazaljci na skuteru. osim ako skuter ima još koji pokazivač temperature, kaj ja znam, ispod sica?  :icon_scratch:

kako provjeriti? napisano u svakom drugom postu ove teme: uzmi podatke o radnoj temperaturi i pravilnom položaju kazaljke iz manuala ili s neta i nabavi konačno taj toplomjer i gurni ga u tekućinu pa uspoređuj


cijela ova priča je "trla baba lan". Temu si otvorio, druga strana već ide, ljudi se trude oko tebe, a bilo ti je lijeno i običan karton uzeti i lijepiti, nego si čekao nekoliko dana da ti naleti autobus pa ti je sinula ideja. cijelo ovo vrijeme ti normalno koristiš skuter i razvlačiš ovdje kako je prehlađen.
dali ti misliš da termostati otvaraju i zatvaraju točno na "toliko i toliko" stupnjeva i nema otklona?


za bilo koga zainteresiranog koga zanima rad hlađenja i termostata: neka ide samnom na jednu turu kamionom. princip rada je isti, ali pokazivači (instrumenti) su mnogo jasnije i opširnije postavljeni pa ćete moći pratiti temperaturu motora u odnosu na okretaje i na potrošnju goriva. pa će vam biti jasna kretanja kazaljke s obzirom na uzbrdo ili nizbrdo, zimu ili ljeto. jer većina postova u ovoj temi je teorijska, postigli nismo ništa.


malo sam počeo gubiti živce... da sam samo član foruma, odjavio bih se iz teme. Ovako imam još jednu mogućnost: tema ima direktnu namjenu u koju su se članovi uključili. nije teorijska niti je samo za zabavu. pola ove teme je gubitak vremena tvojom krivnjom. ili izmjeri temperaturu, ili idi u servis, ili se nađi s nekim stručnijim članom foruma direktno pa odradite nešto. Ponovit ću još samo jednom: svaki kvar rashladnog sustava rezultira pregrijavanjem, za pothlađivanje su moguća dva razloga i oba sam naveo. Ako slijedeći post opet bude teorijsko razvlačenje dreka preko koljena o sasvim jednostavnim stvarima, zaključat ću temu.
google master



Offline Lukas

  • ZAGREB
  • Moderator
  • *****
  • Postova: 2.698
  • Karma: 70
  • Spol: Muški
  • Beverly 250ie
Odg: Masina (Quasar 250 ccm) se "pothladuje" u voznji a stavio novi termostat
« Odgovori #20 : Listopad 28, 2012, 20:10:12 pm »
Meni se čini da je termostat stalno malo otvoren, provjeriti dosjede u kojem se nalazi termostat...kamenac,,, zmazanoća i ostalo. Ja bih to napravio. AKo se motor previše hladi...samo to može biti razlog. Benzin ima preveliku kalorijsku moć da bi se ovakav motor hladio zrakom.

2 James.....ovo nije Diesel i to što ti govoriš odnosi se na diesele ali ne i na benzince.  Benzinac u leru može zakuhat samo tako...diesel baš i ne. Imam iskustva u tim stvarima.

I am not a jet engine scientist, I am jet engined scientist!!

Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Odg: Masina (Quasar 250 ccm) se "pothladuje" u voznji a stavio novi termostat
« Odgovori #21 : Listopad 31, 2012, 22:25:00 pm »
Meni se čini da je termostat stalno malo otvoren, provjeriti dosjede u kojem se nalazi termostat...kamenac,,, zmazanoća i ostalo. Ja bih to napravio. AKo se motor previše hladi...samo to može biti razlog. Benzin ima preveliku kalorijsku moć da bi se ovakav motor hladio zrakom.

2 James.....ovo nije Diesel i to što ti govoriš odnosi se na diesele ali ne i na benzince.  Benzinac u leru može zakuhat samo tako...diesel baš i ne. Imam iskustva u tim stvarima.


jel ja moram citirati sam sebe da pokažem da sam već sve spomenuo i da samo treba čitati postove

Citat:
moguće je da termostat ne zatvara, a to znači da nemaš sreće. Sam si napisao da si mijenjao i da se događaju iste stvari. što znači da si neispravni termostat (koji ne zatvara) opet zamijenio istim takvim, kojeg si platio. probaj kupiti još jedan 

ali istina, u pravu si: postoji mogućnost koje se nisam sjetio, a to da možda termostat nije dobro postavljen, tj. da rub (i gumica) ne leži 100% u dosjedu. ali bi mnorao dobro ukoso stajati da to bude toliko primjetno na radnoj temperaturi.


apropo dizela, opet: čitati postove: napomenuo sam veću informativnost pokazivača na kamionu da netko može pogledati ponašanje agregata i pripadajućih podataka. jedino kamion mogu ponuditi, nemam toliko luksuzan auto. povećana/smanjena potrošnja i povećano/smanjeno zagrijavanje u odnosu na naprezanje se odnosi na bilo kakav agregat s unutrašnjim sagorijevanjem. Kako sam već napisao: princip je isti. brojke su različite. i ja imam iskustva, to valjda znaš


on topic: razglabali jesmo, tema bi čak mogla biti i poučna. do sada smo teorijski razmotrilli sve moguće, treba nam praktični rezultat, dobiven od autora. tko zna? možda se događa nešto čega se nitko nije sjetio (iako sumnjam).
ili ću ja morat na svojem autu to pokazivat? nažalost, diesel je, a motor mi je zračnjak
google master



Offline Lukas

  • ZAGREB
  • Moderator
  • *****
  • Postova: 2.698
  • Karma: 70
  • Spol: Muški
  • Beverly 250ie
Odg: Masina (Quasar 250 ccm) se "pothladuje" u voznji a stavio novi termostat
« Odgovori #22 : Studeni 01, 2012, 11:25:36 am »
2James........ti nemaš pojima :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: :Rjok: :Rjok: :Rjok:
Dobro si napisao i znam da imaš iskustva ...o tome ne trebamo uopće razglabati...ako ga netko ovdje ima onda smo to mi.
Što se tiče luksuznog auta ili kamiaona......dieseli imaju daleko manje radne temperature na leru....ostavi diesela na -10 da radi na leru....ohladiti će se na 70 i niže.....benzinac će bez ventilatora zakuhat.
I am not a jet engine scientist, I am jet engined scientist!!

Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Odg: Masina (Quasar 250 ccm) se "pothladuje" u voznji a stavio novi termostat
« Odgovori #23 : Studeni 01, 2012, 16:07:10 pm »
ma mislio sam na luksuzni auto sa opširnim pokazivačima - auto koji brojkama na LCD-u pokazuje trenutnu potrošnju u decilitar (ne onaj BMW "ekonometar"), kao i dovoljno pregledan pokazivač temperature. kod trenutnih kamiona je to sad uobičajeno, bez obzira na paket opreme. druga je stvar kod kamiona što je još preglednije zbog velikih oscilacija. kad si 40 tona bruto, rasponi su veliki, od 40 stupnjeva na zimskom leru koji si spomenuo, do skoro kuhanja na jakim uzbrdicama. potrošnja od cca 22 litre na ravnom kod održavanja konstantne brzine do 140 litara na forsiranju uzbrdica. a sve u okretajima 600 na leru i 1100 do 1700 u vožnji.  kao što rekoh, sve je mnogo preglednije za proučavanje.
google master



Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Odg: Masina (Quasar 250 ccm) se "pothladuje" u voznji a stavio novi termostat
« Odgovori #24 : Studeni 01, 2012, 16:12:41 pm »
on topic: seljački i bez nabave termometra, ali treba šarafiti. znamo na koliko nam bojler grije, većinom to možemo i podesiti: ubaciti termostat u vruću vodu i provjeriti dali otvara/zatvara. ovo je vrlo sirova metoda kojom smo utvrđivali dali uopće ima života u termostatu ili je blokiran, ali dobra low budget fora. nije baš podesna za moderne strojeve koji su mnogo precizniji, ali neka se nađe za neke druge slučajeve


google master