Autor Tema: Zamjena lanca i lančanika  (Posjeta: 12657 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline tomek-slonek

  • Tomo
  • Komarac
  • *
  • Postova: 20
  • Karma: 1
  • Spol: Muški
  • Kymco Pulsar 125
Zamjena lanca i lančanika
« : Listopad 18, 2011, 10:36:31 am »
Imam nekoliko pitanja vezanih uz održavanje/zamjenu lanca i lančanika. Naime, kod zamjene lanca preporuča se i zamjena lančanika, misli li se pritom na OBA lančanika ili samo zadnji? Drugo pitanje vezano je uz rastavljanje lanca. Karike lanca navodno su zakovane, pa pretpostavljam da treba neki posebni alat za njihovo raskivanje, kako se točno zove taj alat i koliko otprilike košta? I za kraj, može li se lanac kupiti na metre (pa ga sam skrojiti) i ima li u tome uštede u odnosu na kupovinu original lanca kod ovlaštenog prodavača?
WARNING: Keep the rubber side down!

Offline Too Slow

  • Dežurni zajebant i spammer
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 1.114
  • Karma: 122
  • Spol: Muški
  • Rotten to the Bone
Odg: Zamjena lanca i lančanika
« Odgovori #1 : Listopad 18, 2011, 12:58:48 pm »
Imam nekoliko pitanja vezanih uz održavanje/zamjenu lanca i lančanika. Naime, kod zamjene lanca preporuča se i zamjena lančanika, 1. misli li se pritom na OBA lančanika ili samo zadnji? Drugo pitanje vezano je uz rastavljanje lanca. Karike lanca navodno su zakovane, pa pretpostavljam da treba neki posebni alat za njihovo raskivanje, 2. kako se točno zove taj alat i koliko otprilike košta? I za kraj, 3. može li se lanac kupiti na metre (pa ga sam skrojiti) i ima li u tome uštede u odnosu na kupovinu original lanca kod ovlaštenog prodavača?

1. Da
2. Flekserica
3. Nije preporučljivo
As I walk through the valley of death
I fear no one because everyone's dead
I chose this knife, it's all i need by my side
MY GOD IS PAIN


CuC Slow te gleda...

Offline Lukas

  • ZAGREB
  • Moderator
  • *****
  • Postova: 2.698
  • Karma: 70
  • Spol: Muški
  • Beverly 250ie
Odg: Zamjena lanca i lančanika
« Odgovori #2 : Listopad 18, 2011, 13:19:04 pm »
 :icon_super: :icon_super: :icon_super: :icon_super:
I am not a jet engine scientist, I am jet engined scientist!!

Offline tomek-slonek

  • Tomo
  • Komarac
  • *
  • Postova: 20
  • Karma: 1
  • Spol: Muški
  • Kymco Pulsar 125
Odg: Zamjena lanca i lančanika
« Odgovori #3 : Listopad 18, 2011, 15:38:23 pm »
1. Da
2. Flekserica
3. Nije preporučljivo

Hehehe... :icon_eek:
Mislim da sam shvatio.  :icon_smile:
WARNING: Keep the rubber side down!

Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Odg: Zamjena lanca i lančanika
« Odgovori #4 : Listopad 18, 2011, 16:15:39 pm »
1. Da
2. Flekserica
3. Nije preporučljivo

za raskivanje flekserica, ali za zakivanje treba kupiti alat  :icon_mrgreen: a onda zajeb: lanaca, pa i alata za zakivanje ima više vrsta. informirati se prije trošenja para

dalje: OEM lanci u ovlaštenim servisima su spojeni, za  montažu treba skidati zadnju vilicu

aftermarket lanci obično imaju koju kariku više, ne treba kupovati na metar. moguće je i kupiti rastavljive spojnice, preporučljivo za motore sa manje snage. spojnicu montirati obrnuto od smjera vožnje (kretanja lanca)

lančanike pregledati prije kupovanja dijelova - ako zubi sa obje strane izgledaju proporcionalno jednako, ne treba kupovati. ako su sa jedne strane istrošeni i izgledaju kao da su "nagnuti" unatrag, a udubine između zubi nisu pravilno poluokrugle, onda mijenjati. vrhovi zubi ne smiju biti oštri
google master



Offline Too Slow

  • Dežurni zajebant i spammer
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 1.114
  • Karma: 122
  • Spol: Muški
  • Rotten to the Bone
Odg: Zamjena lanca i lančanika
« Odgovori #5 : Listopad 19, 2011, 01:41:40 am »
za raskivanje flekserica, ali za zakivanje treba kupiti alat  :icon_mrgreen: a onda zajeb: lanaca, pa i alata za zakivanje ima više vrsta. informirati se prije trošenja para


Pitanje je bilo za raskivanje  :icon_mrgreen:
As I walk through the valley of death
I fear no one because everyone's dead
I chose this knife, it's all i need by my side
MY GOD IS PAIN


CuC Slow te gleda...

Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Odg: Zamjena lanca i lančanika
« Odgovori #6 : Listopad 19, 2011, 09:10:26 am »
znam, al da nebu Tomek raskoval lanac i onda se sjetil zakivanja  :icon_mrgreen:
google master



Offline tomek-slonek

  • Tomo
  • Komarac
  • *
  • Postova: 20
  • Karma: 1
  • Spol: Muški
  • Kymco Pulsar 125
Odg: Zamjena lanca i lančanika
« Odgovori #7 : Listopad 19, 2011, 13:28:05 pm »
znam, al da nebu Tomek raskoval lanac i onda se sjetil zakivanja  :icon_mrgreen:

Hehe, zločesto... Eto ti sad! :motocikli007:
Ovak, umjesto zaključka - pronašao sam jako dobar članak na zadanu temu, čak je prikazan i alat za raskivanje/zakivanje lanca i postupak zamjene lančanika. Na stranici je prikazana čak i tablica omjera prijenosa za lančanike, jako korisno... Ovdje: http://www.webbikeworld.com/t2/motorcycle-chain-sprocket/
WARNING: Keep the rubber side down!

Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Odg: Zamjena lanca i lančanika
« Odgovori #8 : Listopad 19, 2011, 21:19:36 pm »
ovo je OK i u principu si od teorije našao dosta. stvar prakse je malo drukčija.

evo ti zaključak od mene: prvo, mislim da ti nije isplativo nabavljati alat je postoji više vrsta zakovica, a ako kupiš komplet, treba ti malo više love.
što je nepotrebna stvar, jer će ti trebati maksimalno jednom godišnje, i to ako budeš izuzetno aktivan motociklist koji radi jako puno kilometara. slijedeće je to da se ne sastoji sav posao oko raskivanja/zakivanja. što ako se desi neki problem sa navojima zadnjeg lančanika ili ako ne možeš otpustiti prednji. ja sam jednom vozio polurastavljen motor par kilometara do prijatelja jer nisam imao kompresor.

jednostavno mislim da takve stvari nije potrebno raditi doma nego je bolje platiti u servisu. važnije je znati prepoznati kada je lancu vrijeme za promjenu i isto tako znati ocijeniti stanje lančanika

što se tiče promjene prijenosnog odnosa, treba jako dobro poznavati ove brojke kojje pišu u onoj tablici i znati što ćeš od njih dobiti. a za to treba natući neke kilometre i na serijskim postavkama motora koji imaš. uglavnom, svodi se na to da su to stvari koje traže vozačkog staža i iskustva.

mislim da je za kućne potrebe dovoljno znati primijeniti ulje, filtere i svjećice. podešavanje motora ipak traži neku opremu koju je neisplativo imati samo za osobne potrebe. nije loše imati i dizalicu ili štendere . bolje se spremi motor po zimi, a nekad je praktičnije skinuti kotače i autom ih odvesti vulkanizeru.
podešavanje ovjesa također traži stručnost i iskustvo, inače se svodi na dugotrajni sistem pokušaja i pogrešaka

da skratim -  ja sam mehaničar i sam si radim i namotoru i na autu, pa ipak za dosta stvari odem u servis jer mi je praktičnije što se tiče opremljenosti ili gubitka vremena. tako da u vezi lanca preporučujem ono što sam ti gore napisao
google master



Offline stipe_zd

  • Vizir
  • **
  • Postova: 129
  • Karma: 0
Odg: Zamjena lanca i lančanika
« Odgovori #9 : Listopad 19, 2011, 23:32:16 pm »
misli li se pritom na OBA lančanika ili samo zadnji?

1. Da

sto da?  :icon_scratch:

Offline Too Slow

  • Dežurni zajebant i spammer
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 1.114
  • Karma: 122
  • Spol: Muški
  • Rotten to the Bone
Odg: Zamjena lanca i lančanika
« Odgovori #10 : Listopad 19, 2011, 23:41:17 pm »
misli li se pritom na OBA lančanika ili samo zadnji?

sto da?  :icon_scratch:

Trebam i crtati ?
As I walk through the valley of death
I fear no one because everyone's dead
I chose this knife, it's all i need by my side
MY GOD IS PAIN


CuC Slow te gleda...

Offline black&white

  • MMP
  • *****
  • Postova: 1.700
  • Karma: 136
  • Spol: Muški
  • marauder
Odg: Zamjena lanca i lančanika
« Odgovori #11 : Listopad 20, 2011, 12:41:37 pm »
Pozdrav :)
Pravilo je u biti da uvecanjem ili umanjenjem jednog zuba na lančaniku pogonske osovine mjenjaš omjer tri zuba na zadnjem lancaniku. Sad sve ovisi kaj hoces dobiti.
Slazem se s Jamesovim postom. Sad mišljenje više ovak kvazi mehaničara, kad mijenjaš lančanike mijenjaš oba. Lanac pusti, previše je zafrkancije s razkivanjem i zakivanjem, radije skidaj zadnju vilicu. Kak je vec bilo napisano kad se lancanici potroše s jedne strane trebalo bi zamijeniti, al na kraju krajeva ak je lanac još ok, uvijek ih možeš okrenuti lančanike, nek se troše malo i zupci s druge strane. Ne voziš motor od puno ks, tak da....ovo je više ko preventiva, ak si u mogucnosti najbolje je novo.

Offline tomek-slonek

  • Tomo
  • Komarac
  • *
  • Postova: 20
  • Karma: 1
  • Spol: Muški
  • Kymco Pulsar 125
Odg: Zamjena lanca i lančanika
« Odgovori #12 : Listopad 20, 2011, 19:56:40 pm »
mislim da je za kućne potrebe dovoljno znati primijeniti ulje, filtere i svjećice. podešavanje motora ipak traži neku opremu koju je neisplativo imati samo za osobne potrebe. nije loše imati i dizalicu ili štendere . bolje se spremi motor po zimi, a nekad je praktičnije skinuti kotače i autom ih odvesti vulkanizeru.
podešavanje ovjesa također traži stručnost i iskustvo, inače se svodi na dugotrajni sistem pokušaja i pogrešaka

Kako već napisah ranje, razumio sam poantu. TooSlow mi je dao sjajne i vrlo britke odgovore na moja pitanja, hehe... 

1. Da = Treba promijenit oba lančanika (što ima i logike, jer se oba podjednako troše)
2. Flekserica = Nije baš jednostavno (btw mrzim fleksericu, to mi je naomraženiji alat, što zbog buke, što zbog smrada i vrućih špena koje svugdje frcaju i hoće zakenjat kromirane površine sitnim crnim točkicama)
3. Nije preporučljivo = Može biti više štete nego koristi

Dakle, samo sam se informirao, inače mi nije teško zaprljati ruke i uglavnom sve popravim što nije baš jako pokvareno. Također, sve uglavnom sastavim, što sam rastavio. :icon_mrgreen: Što se održavanja motocikla tiče, kad prođe garantni rok sigurno ću preuzet osnovne radnje održavanja na sebe, stvari koje si naveo tipa: promjena ulja, pritezanje vijaka, nadopuna kočionog fluida, štelanje kočnica i sl; zatim promjena guma, zamjena lanca, lančanika i sl, ne zato što sam škrt da platim u servis, nego zato što mi je to gušt, a na taj način i bolje upoznaš svoju mašinu. Kvragu, ako već moram skinuti kotače da bi ih odnio vulkanizeru, onda mogu i sam promijeniti gumu (znam da je na motociklima to malo komliciranije nego na autima, osobno sam se uvjerio u to). Po mom mišljenju to sa promjenom gume bi trebao svatko znati bar u teoriji tek za slučaj da is na điru po dalmatinskoj zagori, imaš gumidefekt, a državni je praznik. Zadnji put kad sam bio kod vulkanizera pomijenit gume na skuteru, rekao mi je da moram sam skinut kotače pa ih njemu donijeti. WTF?! :icon_eek: Pa kad sam već morao skinut kotače, što na skuterima i nije tako jednostavno, onda je zamjena gume lakši dio. Napominjem da oni koji to nikad nisu radili prvi put zatraže savjet i pomoć znalca. Ja sam također pitao nekog tko ima s tim iskustva, bilo je malo povuci-potegni ali dobro je na kraju ispalo.
WARNING: Keep the rubber side down!

Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Odg: Zamjena lanca i lančanika
« Odgovori #13 : Listopad 20, 2011, 23:41:48 pm »
nakon iskustva s jednim ovakvim, vulkanizeri su mi najdraži majstori na svijetu  :icon_mrgreen: gumu dotaknem samo kad ju nosim u njegovu radionu

google master



Offline tomek-slonek

  • Tomo
  • Komarac
  • *
  • Postova: 20
  • Karma: 1
  • Spol: Muški
  • Kymco Pulsar 125
Odg: Zamjena lanca i lančanika
« Odgovori #14 : Listopad 21, 2011, 10:28:45 am »
nakon iskustva s jednim ovakvim, vulkanizeri su mi najdraži majstori na svijetu  :icon_mrgreen: gumu dotaknem samo kad ju nosim u njegovu radionu

Auuuh... Svetogrđe!!!!!
Stavit ovakvo nešto grozno na forum o motociklima... Auuuh... Gdje je administrator da sankcionira ovo?!? :icon_evil: :cussing: :icon_evil: :cussing:
Za kaznu sad ces morat napisat gooolemi članak o zamjeni gume na kamio... ovaj... na motociklima!  :icon_smile: Užaaaas!!! :icon_smile: :icon_smile: :icon_smile:
WARNING: Keep the rubber side down!