Autor Tema: Brojac okretaja za neznalice  (Posjeta: 5478 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline tomek-slonek

  • Tomo
  • Komarac
  • *
  • Postova: 20
  • Karma: 1
  • Spol: Muški
  • Kymco Pulsar 125
Brojac okretaja za neznalice
« : Listopad 14, 2011, 21:29:32 pm »
Pozdrav svima!
Eto, nakon dugo godina na mopedima i skuterima, napokon sam zajahao nešto što bi se pravim motociklom moglo nazvati. Ciklistika mi nije strana, odrastao sam na dva kotaca, mjenjac mi nije stran zahvaljujuci APN-u kojeg sam naganjao do sredine 90-ih, no imam pitanja u vezi brojaca okretaja, e to je nesto novo i meni nepoznato, za pocetak, ovako izgleda: http://www.moto-resort.de/medienfenster.php?mrMain=medienfenster&mrColumn=motorrad_modell&mrGroup=&iid=753&mrOption=2&mrOffset=&mrMax=. Eha sad slijede pitanja... Max okretni moment masine je na 7000 o/min a najveca snaga je na 8600 o/min. Buduci da je user manual vrlo skrt, molim vas da mi objasnite cemu one podjele na kilometar satu i na brojacu okretaja, imaju li neku svrhu ili samo estetski dojam? Pri kojem broju okretaja mijenjati brzine? Masina je jos nerazradjena pa se bojim da ju ne preopteretim prevelikim ili premalim brojem okretaja. Zasto je trecina brojaca okretaja "u crvenom"? Smije li se ugaziti u to crveno polje i koliko? Pomagajte, i unaprijed hvala na odgovoru.
WARNING: Keep the rubber side down!

Offline chimpa

  • Vizir
  • **
  • Postova: 310
  • Karma: 43
  • Spol: Muški
Odg: Brojac okretaja za neznalice
« Odgovori #1 : Listopad 15, 2011, 09:16:33 am »
Eha sad slijede pitanja... Max okretni moment masine je na 7000 o/min a najveca snaga je na 8600 o/min. Buduci da je user manual vrlo skrt, molim vas da mi objasnite cemu one podjele na kilometar satu i na brojacu okretaja, imaju li neku svrhu ili samo estetski dojam? Pri kojem broju okretaja mijenjati brzine? Masina je jos nerazradjena pa se bojim da ju ne preopteretim prevelikim ili premalim brojem okretaja. Zasto je trecina brojaca okretaja "u crvenom"? Smije li se ugaziti u to crveno polje i koliko? Pomagajte, i unaprijed hvala na odgovoru.


Po meni:


Podjele na kilometar satu su cisti ukras, estetika
Brzine mjenjati na nacin da se ne prelazi 4000 okretaja dok se masina ne razradi. Pozeljno sto cesce mjenjati radi razrade.
Zasto je trecina crvena, po meni estetika.
Ako ti se vrti do 8600 onda je to granica i vjerojatno ima bolkadu. Dali je dobro biti stalno u crvenom, nije. Povremeni kratkotrajni odlazak mu nebu naskodil.

Preniski okretaji, trebas malo osluskivati kako se masina ponasa, jel ima problema sa niskim okretajima ili ne. Vmasine puno lakse podnose mali broj okretaja dok redne traze vise okretaje. Kreni polako pa ces vidjeti kako ce ti se motor ponasati, gdje najbolje vuce a gdje trokira (premali okretaji)



Offline tomek-slonek

  • Tomo
  • Komarac
  • *
  • Postova: 20
  • Karma: 1
  • Spol: Muški
  • Kymco Pulsar 125
Odg: Brojac okretaja za neznalice
« Odgovori #2 : Listopad 15, 2011, 14:52:30 pm »
Ako ti se vrti do 8600 onda je to granica i vjerojatno ima bolkadu. Dali je dobro biti stalno u crvenom, nije. Povremeni kratkotrajni odlazak mu nebu naskodil.

Heh sad... Jedan frend, inace bajker, spomenuo mi je da su sve masine s el. paljenjem tvornicki blokirane i da se slobodno gas moze okrenuti "do daske" bez stete po masinu. Misli se na razradjenu masinu, naravno. Da li je to istina ili neki mit?

Preniski okretaji, trebas malo osluskivati kako se masina ponasa, jel ima problema sa niskim okretajima ili ne. Vmasine puno lakse podnose mali broj okretaja dok redne traze vise okretaje. Kreni polako pa ces vidjeti kako ce ti se motor ponasati, gdje najbolje vuce a gdje trokira (premali okretaji)

To i jest najveci razlog i sto me u stvari muci... Naime, s novim Kymcom sam napravio 105 km i vozio sam ga "po uhu". Najbolje vuce i najljepse se ponasa (mislim na zvuk i vibracije) upravo na samoj granici crvenog polja, negdje izmedju 6000 i 8000 okretaja... To me i jest zabrinulo, da nije mozda to njegov radni rezim, a da ga ne tjeram u preniski broj okretaja , ispod 5000 stenje i puhce ko dizelas.
WARNING: Keep the rubber side down!

Offline chimpa

  • Vizir
  • **
  • Postova: 310
  • Karma: 43
  • Spol: Muški
Odg: Brojac okretaja za neznalice
« Odgovori #3 : Listopad 15, 2011, 15:23:13 pm »
dugo drzanje u crvenom nije zdravo niti za jednu masinu ma sto god netko rekao (osim ako vozis 5000 ccm i 50 KS)  :llllol: :llllol: :llllol:

svaki motor je drugaciji, V2 vuce od niskih okretaja i najbolji je do cca 3/4 snage jel  tu ima snagu, poslije je gubi
cetverocilindricni motor treba vecu turazu

a velika ti je razlika jel vozis motor od 40 KS koji treba vrtiti da bi isao ili imas motor od 150 KS gdje moras biti jako oprezan sa rucicom gasa i koji se normalno moze voziti na ler gasu gdje god da ides (brdo, ravno ili sto god)


iz tvog posta se u principu nist ne vidi i nezna  :icon_scratch:

Offline tomek-slonek

  • Tomo
  • Komarac
  • *
  • Postova: 20
  • Karma: 1
  • Spol: Muški
  • Kymco Pulsar 125
Odg: Brojac okretaja za neznalice
« Odgovori #4 : Listopad 15, 2011, 15:41:24 pm »
dugo drzanje u crvenom nije zdravo niti za jednu masinu ma sto god netko rekao (osim ako vozis 5000 ccm i 50 KS)  :llllol: :llllol: :llllol:
(...)
iz tvog posta se u principu nist ne vidi i nezna  :icon_scratch:

Dakle, situacija je ovakva:

Model: Kymco Pulsar 125

1 cilindar, 2 ventila
promjer x hod 56,5 x 49,5
kompresija 9:1
Snaga: 10,2 KS
Max okretni moment: 9,2Nm @ 7.000 o/min
Max snaga @ 8.500 o/min
max broj okretaja >10.000 o/min (gravirano do 12.000) / elektronska blokada
Mjenjac: 5 brzina
Napomena: Kymco-va masina najvjerojatnije je izrađena po uzoru na Hondine slicne masine iz 90-ih

Pitanje: može li se iz gorenavedenih podataka iscitati optimalni broj okretaja (snaga/potrosnja/trajnost) za tu masinu?
WARNING: Keep the rubber side down!

Offline chimpa

  • Vizir
  • **
  • Postova: 310
  • Karma: 43
  • Spol: Muški
Odg: Brojac okretaja za neznalice
« Odgovori #5 : Listopad 15, 2011, 17:12:37 pm »
bemti, to je motokultivator a ne motor  :Rgy: :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: :icon_mrgreen:

salim se, to jednostavno moras vrtiti ako zelis doci negdje

vozi to po sluhu, to ti je i dalje moja preporuka  :icon_thumright:
ja tako sve vozim, od motora do automobila i nemam problema nikakvih

Offline tomek-slonek

  • Tomo
  • Komarac
  • *
  • Postova: 20
  • Karma: 1
  • Spol: Muški
  • Kymco Pulsar 125
Odg: Brojac okretaja za neznalice
« Odgovori #6 : Listopad 15, 2011, 19:03:47 pm »
Hehe, motokultivator... Jesu malo jace vibracije nego sto sam navikao kod Piaggia, al zapravo sam zadovoljan kupovinom, ide motoric kakti vurica, lijepo razvija brzinu, a s obzirom da sam ga platio cca 1000 eura manje od Yamahe YBR 125, a prema svim recenzijama Yamaha je samo zerice bolja. Temeljito sam usporedio oba motora, s obzirom da mi je Yamaha bila prvi izbor i otkrio da imaju hrpu dijelova istog proizvodjaca (citaj: Made in China), npr ispusni top, nosac prtljage i prednja vilica... Usput, Kymco ima vise dodatnih sitnica, ko sto je bocni nogar, zastita od vjetra i bocni nosac za kacigu. Sve u svemu, zadovoljan sam kupovinom, jako je zabavno voziti ovaj motoric i jedva cekam da zima projde, a proljece dojde ihaaaj, odoh ja... :icon_super:

Hvala na odgovorima chimpa... :)
WARNING: Keep the rubber side down!

Offline chimpa

  • Vizir
  • **
  • Postova: 310
  • Karma: 43
  • Spol: Muški
Odg: Brojac okretaja za neznalice
« Odgovori #7 : Listopad 15, 2011, 19:37:18 pm »
sam uzivaj u voznji   :icon_thumright:

Offline Brzi

  • Zagreb-Gajnice
  • Moderatori
  • *****
  • Postova: 2.110
  • Karma: 94
  • Spol: Muški
  • Kawasaki ZR-7
    • moje galerije
Odg: Brojac okretaja za neznalice
« Odgovori #8 : Listopad 16, 2011, 15:55:08 pm »
  Chimpa ti je manje više sve napisao, dobro razradit i nakon toga ga vrti po sluhu jer to ako ne vrtiš nikamo ne ide  :icon_mrgreen:

  Samo sam ti htjeo napisat da znam čovjeka koni vozi Zinga 125, znači isti ili sličan motor, i uspješno je napravio više od 50 000km. Čak su preživili i avanturu po Italiji i Korzici.
  Jedino bih ti savjetovao kad kreneš s ozbizljnijim vožnjicama uvijek imaj uz sebe pokoju sajlu rezerve, malo žice i "power tape". Ovo ti pišem zato jer frend s mašinom nije imao nekih večih problema ali je zato bilo uobičajeno da putu izgubi pokoji vijak, pukne poneka ukrasna plastika i slično. S obzirom na cijenu motora ništa  iznenađujuće  ali ako nemaš čime zamijenit izgubljeni vijak ili zavezat/zaljepit neki puknuti dio može ti zadat dosta problema na cesti, a ovako zaveži kaj je otpalo i teraj dalje!   :icon_super:

  Sretno s motorom!  :icon_thumright:
Kad pomisliš da nikome na svijetu nije stalo do tebe ..... pokušaj da ne platiš jednu ratu kredita

Offline tomek-slonek

  • Tomo
  • Komarac
  • *
  • Postova: 20
  • Karma: 1
  • Spol: Muški
  • Kymco Pulsar 125
Odg: Brojac okretaja za neznalice
« Odgovori #9 : Listopad 16, 2011, 19:54:12 pm »
Samo sam ti htjeo napisat da znam čovjeka koni vozi Zinga 125, znači isti ili sličan motor, i uspješno je napravio više od 50 000km. Čak su preživili i avanturu po Italiji i Korzici.
 
Mah, svi ce rado popljuvat kineza, no treba imati na umu da se po kineskim cestama vec 50 godina vozi motocikala koliko i u cijelom ostatku svijeta. Mozda je Kinezima koncept supermoto motocikla pomalo zbunjujuci, pa rade smijesne kopije, ali koncept pouzdane i stedljive masine, koju moze popraviti svaki automehanicar, tu im ipak treba dati malo respekta. S druge strane, mozda ce jednom Nijemcu ili Francuzu ovjes kineskog motocikla biti premekan, ali nase ceste kvalitetom su ipak blize onim kineskim hehe... Meni je jako važno i to da mogu svoj bajk vecinom sam servisirati, promijenit ulje, lanac, lancanik, svjecicu (zgrazam se "ovlastenih servisa" i "redovitih servisa" na svakih 3000 km koji kostaju 500-600 kn)... Perverzno mi zvuce i price tipa: pokvario mi se xx, nije htio upalit, dosao je lik s laptopom, spojio se na bajk i za 2 min otkrio da je krepala elekronika... hehe. Jednostavno, sklon sam motociklima jednostavne konstrukcije i "zastarjelog" izgleda, koji se mogu upalit i "na nogu" tipa Royal Einfield, Triumph i sl.
WARNING: Keep the rubber side down!

Offline Too Slow

  • Dežurni zajebant i spammer
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 1.114
  • Karma: 122
  • Spol: Muški
  • Rotten to the Bone
Odg: Brojac okretaja za neznalice
« Odgovori #10 : Listopad 16, 2011, 20:34:27 pm »
 
 ....Mozda je Kinezima koncept supermoto motocikla pomalo zbunjujuci, pa rade smijesne kopije, ali koncept pouzdane i stedljive masine, koju moze popraviti svaki automehanicar, tu im ipak treba dati malo respekta.....

Sry, al nekak mi rečenica u kojoj je 'kinez' i 'pouzdano' nikak ne stoji.  :icon_mrgreen:
As I walk through the valley of death
I fear no one because everyone's dead
I chose this knife, it's all i need by my side
MY GOD IS PAIN


CuC Slow te gleda...

Offline Brzi

  • Zagreb-Gajnice
  • Moderatori
  • *****
  • Postova: 2.110
  • Karma: 94
  • Spol: Muški
  • Kawasaki ZR-7
    • moje galerije
Odg: Brojac okretaja za neznalice
« Odgovori #11 : Listopad 16, 2011, 22:28:29 pm »
  Prvi i osnovni problem kineza je katastrofalna kvaliteta materijala i mislim da to riješe da bi im prilično brzo porastao i ugled.
Kad pomisliš da nikome na svijetu nije stalo do tebe ..... pokušaj da ne platiš jednu ratu kredita

Offline tomek-slonek

  • Tomo
  • Komarac
  • *
  • Postova: 20
  • Karma: 1
  • Spol: Muški
  • Kymco Pulsar 125
Odg: Brojac okretaja za neznalice
« Odgovori #12 : Listopad 17, 2011, 12:58:59 pm »
  Prvi i osnovni problem kineza je katastrofalna kvaliteta materijala i mislim da to riješe da bi im prilično brzo porastao i ugled.

Pa vjerojatno si u pravu, no u aktualnom slučaju, koliko je meni poznato - Kymco je Tajvanska kompanija s dobrim udjelom japanskog i njemackog kapitala. Ne bih se vjerojatno usudio kupiti nekog HyngTunga ili PyongPljunga, no Kymco i Sym su proizvodjači s debelim iskustvom, privlačnim modelima i jako dobrom reputacijom. Uz to, osobno sam se uvjerio u prilično dobru završnu obradu kako stroja, tako i onoga što ga nosi. Pojedini šarafi su malo lošiji i njih ću sigurno zamijeniti kvalitetnijim. Grafike su ružnjikave. Prije nekoliko godina bio sam naumio kupiti novu Hondu Transalp i ono što me odbilo od kupovine bila je loša završna obrada. Naime, (ne znam kako se taj dio točno zove) čeljust koja drži upravljač bila je izlivena iz aluminija i "šav" nastao rastavljanjem kalupa nije bio kako treba obrađen. Također, plastika poluoklopa vidljiva vozaču također je bila prakticki neobradjena i puna šavova i onih tipli od kalupa koji su samo odfikareni, bez dodatnog brušenja. Mene je to odbilo od kupovine motocikla koji je koštao 42 K kunica i to na akciji! Na koncu mojoj odluci da kupim u prvom redu jeftin motor je pridonijelo i to što nemam garažu tamo gdje stanujem, tako da je izložen atmosferskim utjecajima cijelu sezonu, što bi bila šteta za neki skuplji motocikl, da ti se na sjedalu mačke ssunčaju a po gumama svaki pas koji prođe popiša... :) Cerade su mi već dvije ukrali.
WARNING: Keep the rubber side down!

Offline Brzi

  • Zagreb-Gajnice
  • Moderatori
  • *****
  • Postova: 2.110
  • Karma: 94
  • Spol: Muški
  • Kawasaki ZR-7
    • moje galerije
Odg: Brojac okretaja za neznalice
« Odgovori #13 : Listopad 17, 2011, 23:45:30 pm »
  Ma znam da Kymco spada pod Tajvan ali sve je tokinesko područje i materijali su očajni, ali kao što sam već napisao za te novce samo naprijed  :icon_thumright:
Kad pomisliš da nikome na svijetu nije stalo do tebe ..... pokušaj da ne platiš jednu ratu kredita