Autor Tema: Harley Davidson Road King ...  (Posjeta: 4631 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline wulfy

  • Budva - Crna Gora
  • Tourer
  • *****
  • Postova: 1.433
  • Karma: 66
  • Spol: Muški
  • Aprilia Pegaso 650 ; Benelli Pepe
Harley Davidson Road King ...
« : Travanj 30, 2011, 18:52:54 pm »
Roud King (Road King) u prevodu znači drumski kralj, odnosno kralj druma. Da li je preteciozno dati jednom serijskom motociklu takvo ime? Da bi se odgovororilo na to pitanje treba malo dublje zaći u smisao postojanja fabrike kao što je Harlej Dejvidson.

Sve je počelo kada Vilijam Silvester Harlej (William Sylvester Harley) odlučio da svoj motor zapremine 116 kubika ubaci na biciklistički ram i potom krene na trke. U toj zamisli mu je pomogao drug iz detinjstva Artur Dejvidson (Arthur Davidson) te su 1903 godine sastavili prvi motocikl. Taj bicikl sa motorom je mogao da ide po ravnom, ali na uzbrdici je trebalo da se pedala. Iako neuspješan, on je poslužio kao dobra osnova za ekperimentisanje. Već 1904 godine izbacuju motocikl koji ima radnu zapreminu od 405 kubika. S' tim motociklom je Edvard Hajdelbrand (Edward Hildebrand) na jednoj trci u Milvokiju osvojio četvrto mjesto, što je bitno jer se tada prvi put pominje neki motocikl sa nazivom Harlej Dejvidson (Harley Davidson). Sledeće 1905 godine počinje prodaja Harlej Dejvidson motocikla (te prve godine prodata su 3 gotova motocikla). Godine 1907 konstrušu prvi agregat V2 konfiguracije radne zapremine 880 kubika koji razvija 7 KS što je duplo više od jednocilindraša. Od tada do danas ova fabrika sa sjedištem u Milvokiju postaje poznata po dvocilindričnom motoru u V rasporedu sa uglom između cilindara od 45 stepeni. No, taj motor je imao neke svoje evolucije (i revolucije). Pa krenimo redom.

Prvi agregati V2 konstrukcije su, zapravo, bili tipični za to vrijeme i zvali su ih ,,ef hed'' (F-Head). Tu se usisni ventil nalazi u glavi motora, dok je izduv smješten ispod, u bloku motora. To je rješenje koje je zapravo dosta zaostalo jer je počivalo na ranim motorima đe se usisni ventil sam otvarao i zatvarao uz pomoć pritiska i podpritiska koji se stvarao u cilindru. Ovo riješenje je Harlej Dejvidson koristio do 1929 godine i postojale su dvije verzije motora u zavisnosti od radne zapremine, a to su bile ona od 1.000 i ona od 1.200 kubika.
Godine 1930 u dizajnu V2 motora sa, naravno, uglom između cilindara od 45 stepeni srećemo naziv flathed (Flathead) što bi u prevodu moglo da znači ravna glava. Upravo je to i razlika jer se ovoga puta i usisni i izduvni ventil nalazi u bloku motora pa je samim tim dizajn glave motora mogao da bude ravan. U verziji sa radnom zapreminom od 1.200 kubika koristio se od 1930 do 1948 godine, a u verziji sa 1.300 kubika od 1935 do 1941 godine.
Kao zamjena za flathed stiže motor sa ventilima u glavi pa je i ponio oznaku OHV (Over Heaed Valves, ili u prevodu ventili iznad glave). No, kako su kasnije svi Harlej Dejvidson motori dobili nadimke, tako se i ova konstrukcija zove imenom koje dobija tokom šezdesetih godina a ona glasi Naklhed (Knucklehead). Naklhed bi u prevodu značilo kao zglob-glava jer je zbog smještenih ventila u glavi dizajn glave podsjećao na stisnutu pesnicu.
Ove naklhed motore zamjenjuju takozvani panhed (Panhead) jer je pokrov ventila podsječao na izvrnutu tavu. Penhed bi se moglo prevesti kao tava glava.
Poslije stisnute pesnice i tave na red dolazi lopata. Naime, daljne unapređenje motora donjelo je i izmjene u dizajnu glave koja je sada neke podsjećala na lopatu te su ove motore prozvali ševlhed (Shovelhead).
Potom dolazimo do zadnje evolucije motora koja se zove evolušn enđin (Evolution engine). Ovoga puta ime motoru daje fabrika. Zadnji naziv za klasični vazdušno hlađeni motor sa dva cilindra sa uglom između cilindara od 45 stepeni stiže krajem vijeka i znamo ga kao tvin kam (Twin Cam), dok se onaj vodeno hlađeni agregat zove revolušn (Revolution) http://www.nolimitbikers.com/forum/viewtopic.php?f=18&t=3525 .

Zadnjih nekoliko decenija se poznaju osnovni modeli fabrike Harlej Dejvidson. Ulazni model nosi oznaku Sportster http://www.nolimitbikers.com/forum/viewtopic.php?f=18&t=858 . Softajl (Softail) koji imaju takav ram koji imitira ram bez zadnjeg vješanja. Kako je naziv za takvo zadnje vješanje (odnosno za nedostatak istog) hardtajil (Hardtail) onda je ovakvom dizajnu dato ime softaijl. Igra riječi je jednostavna: hard je tvrdo, soft je meko, a tajil je rep. Postoji više modela na softajil ramu. Osim Sportstera i Softajla  najduže u upotrebi za opis rama je glajd (Glide) što u prevodu znači kliziti. Taj naziv se pojavio još 1949 godine kada je prikazana na prednjem kraju teleskopska viljuška te je taj model ponio oznaku hajdra glajd (Hydra-Glide), a kada je ram dobio i zadnje vješanje 1958 godine zvali su ga duo glajd (Duo-Glide), a kada je 1965 godine dodat elektro-starter došlo je i ime elektra glajd (Electra Glide). Kako je Elektra Glajd već postao veliki motocikl tako se počeo praviti manji koji se u početku zvao Super Glajd (Super Glide), da bi se danas ti ramovi prepoznavali po nazivu Dajna (Dyna). Na taj način se danas prepoznaju razni ramovi te je ulazni model Sportster, nešto veći je Dajna, potom idu razni Softajil modeli, da bi na vrhu lestvice bili Glajd modeli. Tokom osamdeseteh godina model Elektra Glajd bez oplata se prodavao pod imenom Elektra Glajd Sport. Kao nasljednik tog modela sa oznakom Sport 1994 godine prestavljen je model o kome je ovdje riječ.

Te 1994 godine prestavljen je kralj druma koji je imao ram baziran na glajd modelima i evolušn agregat radne zapremine 1.340 kubika đe se za napajanje brinuo karburator. Oznaka tog modela je glasila FLHR Road King. Iako puno modela kojih ima Harlej Dejvidson možda djeluje zbunjujuće, zapravo, svaki je dobro promišljen i Roud King se našao na poziciji putnog motocikla koji nije toliko bezobrazno velik kao Elektra Glajd modeli, a opet je veći od Super Glajd modela. Pripadnost putnoj klasi je označavalo i to što su bočni koferi dolazili serijski. Naravno, podrazumjevalo se i udobno sjedište smješteno na niskih 69 cm od poda kao i vizir te tzv. kraš barovi. Preko petopbrzinske mjenjačke kutije i kaiša snaga se isporučivala na zadnji točak. Sama snaga nije bila impresivna, no važniji je obrtni moment koji je imao vrijednost od 110 Nm pri svega 3.100 o/min. Po stilu to je nepogrešivo bio Harlej Dejvidson, a kako i priliči toj marki sve je izrađeno od čelika pa je ,,kralj druma'' bez tečnosti težak 345 kg. Rezervoar za gorivo ima zapreminu od 19 litara i na njemu su se našli kontrolni instrumenti.

Već kroz dvije godine, tačnije 1996 godine, prestavljen je FLHRI Road King a tumaćeći oznake iz ove tabele http://www.nolimitbikers.com/forum/viewtopic.php?f=18&t=3005 vidimo da je novina u napajanju koje je umjesto karburatora povjereno ubrizgavanju. Ovoga puta je deklarisano 67 KS pri 5.200 o/min. i 107 Nm pri 3.300 o/min. Tvrdi boćni koferi koji imitiraju kožne bisage, kao i vjetrobran i sva ostala oprema ostaju kao i na modelu iz 1994 godine.




Unapređenje kod fabrike Harlej Dejvidson se odnose na detalje, tako su kupci i navikli i to se ne mjenja. Recimo, za 1999 godinu osim bočnih kofera koji su obleženi kožom mogao se naručiti i Roud King sa metalnim bočnim koferima.




Offline wulfy

  • Budva - Crna Gora
  • Tourer
  • *****
  • Postova: 1.433
  • Karma: 66
  • Spol: Muški
  • Aprilia Pegaso 650 ; Benelli Pepe
Odg: Harley Davidson Road King ...
« Odgovori #1 : Travanj 30, 2011, 18:54:20 pm »
Slijedi 2000 godina kada je prestavljen model sa oznakom FLHRCI Road King Classic koji je zapravo model opremljen čvrstim koferima obloženim u kožu tako da isti imitiraju bisage. Motor je za ram sada vezan pomoću gumenih nosača (na predhodnom modelu motor je bio direkno pričvršćen za ram). Umjesto Evolušin agregata sada se ugrađuje Tvin Kam 88 (Twin Cam 88) radne zapremine 1.449 kubika. Snaga je i dalje 67 konja, dok je obrtni moment i dalje oko vrijednosti 110 Nm. Prednji far i neki djelovi su sada hromirani i blago izmjenjeni u dizajnerskom smislu ne bi li podsjećali na stare Duo Glajd modele.






Naravno, slijedi i model FLHR Road King koji se prestavlja 2001 godine sa novim motorom. Najvidnija razlika u odnosu na Classic prestavljaju bočni koferi.




Dok se nije pojavio 2004 godine nije se ni osjetilo da nedostaje model sa oznakom FLHRSI Road King Custom, a kada se pojavio bilo je prosto nevjerovatno da da niko nije primjetio da tako nešto nedostaje. Taj novi model značio je da u serijskoj opremi nema više vizira, da je prednje svjetlo sada masovnijeg dizajna i da su žmigavci sada premešteni na upravljač. Tehnika ostaje ista, ali zbog promjenjenih stilskih detalja težina ovog motocikla bez tečnosti iznosi 332 kg.






Offline wulfy

  • Budva - Crna Gora
  • Tourer
  • *****
  • Postova: 1.433
  • Karma: 66
  • Spol: Muški
  • Aprilia Pegaso 650 ; Benelli Pepe
Odg: Harley Davidson Road King ...
« Odgovori #2 : Travanj 30, 2011, 18:55:43 pm »
Harlej Dejvidson je prestavio novi model ... Ta rečenica teško da može nekog da uzbudi jer se uglavnom radi o već dobro poznatom modelu unapređenom u detaljima. Tako je FLHRI Road King za 2006 godinu donio novitete kao što su prozirno staklo na prednjem faru, jaču instalaciju koja može da podnese više potrošača (do 50 A) i još neke detalje.




To je bio prelazni model, da bi 2007 godine kompletna gama Roud King bila zamjenjena. Zbog ekoliških normi sada se već podrazumjeva da svaki model ima ubrizgavanje jer sa karburatorima se ne bi mogle postići norme. Zato se iz imena izbacuje oznaka ,,I''. Kao što smo vidjeli, Roud King porodicu čine tri osnovna modela, a model sa najkraćim imenom sada nosi naziv FLHR Road King. Tvin Kam 88 motor je zamjenjen novijim Tvin Kam 96 koji ima radnu zapreminu od 1.584 kubika. Zbog toga je maksimalni obrtni moment 125 Nm i to ne svega 3.000 o/min. Sada mjenjač ima 6 brzina dok je težina suvog motocikla 335 kg. Stil je ostao isti.




Takve tehničke promjene u vidu većeg motora desile su se i na modelu koji sada nosi oznaku FLHRC Road King Classic, a oprema podrazumjeva i dio koji je uobičajen za luksuzne automobile, a to je tempomat  :o  .




Treći član obitelji nosi ime FLHRS Road King Custom te djeli tehničku osnovu sa gornja dva modela, a razlikuje se jedino po dizajnu i težini smanjenoj za 2 kg (prednji vizir i drugačiji žmigavci)


Offline wulfy

  • Budva - Crna Gora
  • Tourer
  • *****
  • Postova: 1.433
  • Karma: 66
  • Spol: Muški
  • Aprilia Pegaso 650 ; Benelli Pepe
Odg: Harley Davidson Road King ...
« Odgovori #3 : Travanj 30, 2011, 18:56:43 pm »
Sledeće 2008 godine Harlej Dejvidson prestavlja model kojim obelježavaju 105 godina postojanja. Ime tog modela glasi FLHR ANV 105th Anniversary Road King Classic i osim dugačkog imena i drugačije grafike donosi za Harlej Dejvidson podugačak spisak izmjena u odnosu na standardne modele. Rezervoar za gorivo ima drugačiji zaobljeniji dizajn, zajedno sa drugačijim dizajnom instrumentima koji su i bogatiji. Osim novog tvin kam 96 motora koji je preko gumenih nosača vezan za ram i šestobrzinskog mjenjača koji imaju i ostali modeli spisak noviteta je popriličan i odnosi se na kočnice koje sada krasi natpis Brembo, osim toga što su kočnice bitno unapređene može se dodatno naručiti i ABS, gas se više ne kontroliše preko sajle već preko elektronike, nova je i elektronika tempomata, drugačiji je i upravljač, rezervoar za gorivo sada prima 23 litra benzina, ... Uz sva poboljšanja i redizajn, kao i uz serijski naslon za vozača i suvozača ovo je djelovalo kao zaista nov model u ponudi  Harlej Dejvidsona.




Tolika poboljšanja su značila da je i olakšan posao za novu liniju ,,skrimn igl'' (Screamin' Eagle) kojom se označavaju najluksuzniji modeli pojedine linije. Naslanjajući se upravo na gornji model sa još više hromiranih detalja i dvobojnu grafiku prestavljen je najprestižniji model sa oznakom FLHRSE4 Screamin' Eagle Road King. Kako i priliči skrimn igl modelima oni su opremljeni sa većim motorima tako da se u ovaj Roud King ,,uselio'' motor radne zapremine 1.800 kubika.






Offline wulfy

  • Budva - Crna Gora
  • Tourer
  • *****
  • Postova: 1.433
  • Karma: 66
  • Spol: Muški
  • Aprilia Pegaso 650 ; Benelli Pepe
Odg: Harley Davidson Road King ...
« Odgovori #4 : Travanj 30, 2011, 18:58:09 pm »
Tokom 2010 godine prestavljen je novi model sa oznakom FLHR Road King. Kako piše u promo materijalu Roud King kombinuje Harlej Dejvidson stilsko nasleđe sa udobnošću vožnje na dugim turama. Veliki vizir i čvrsti bočni koferi omogućuju da bude praktičan putni motocikl. Stil je dobro poznat i još uvjek ima veliki broj pristalica. Zadnja evolucija ovoga, sada već klasika, donosi hromirani izduv rješen u sistemu iz 2 u 1 u 2, aluminijske felne sa 28 paoka, rezervoar na kojem su montirani instrumenti, zadnji blatobran bez ikakvih dodataka jer je tablica smještena u donjem djelu i osvetljena je pomoću LED svjetla, duboki prednji blatobran, upravljač napravljen od hromiranog čelika, stepenasto sjedište koje nudi veliki komfor i vozaču i suvozaču, dodatna svjetla, Tvin kam 96 agregat montiran preko gumenih nosača, mjenjač sa šest brzina, četvoroklipna brembo kočiona klješta na sva tri diska, široki nogostupi, nogostupi za suvozača podesivi po visini, podešavanje visine zadnjeg kraja (u zavisnosti od tereta), opcioni ABS, opcioni tempomat i naravno opciono hromiranje svih djelova. Ako ovaj motocikl po voznim karakteristikama nije kralj druma, svakako jeste po osječaju kada sjedite na njemu. Roud King, za kraljevski osjećaj.