Autor Tema: EBR 1190 RS (Buell se vraća na ulice)  (Posjeta: 2413 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline wulfy

  • Budva - Crna Gora
  • Tourer
  • *****
  • Postova: 1.433
  • Karma: 66
  • Spol: Muški
  • Aprilia Pegaso 650 ; Benelli Pepe
EBR 1190 RS (Buell se vraća na ulice)
« : Veljača 28, 2011, 13:50:42 pm »
Erik Buel (Erik Buell) je od desete godine bio fasciniran motociklima, a do 20 godine trkao se na raznim moto-kros prvenstvima kada se zainteresavo za cetovne trke te počinje da radi u Ducatiju kao mehaničar u AMA prvenstvu i u Yamahi u Formula 1 (misli se na moto-trke koje su postojale tokom sedamdesetih i osamdesetih u Sjedinjenim Državama) prvenstvu. Dok je radio kao mehaničar studirao je mašinstvo i po dobijanju diplome 1979 godine zapošljava se u Harly Davidson kompaniji gdje je radi na projektu Nova http://www.nolimitbikers.com/forum/viewtopic.php?f=18&t=1502 . Ipak, rad u Harley Davidsonu ga nije mogao odvojiti od trka te 1981 godine kupuje trkački motocikl Barton (britanski motocikl koji za pogon ima vodeno hlađeni dvotaktni motoro sa četri cilindra složenih u kvadrat radne zapremine 750 kubika). Taj motocikl prepravlja i daje mu ime RW 750 (RW je od Road Warior - cestovni ratnik). Sledeće 1982 godine Barton propada, ali Erik Buel otkupljuje preostale agregate i kreće sa manafakturnom izradom svojeg prvog trkačkog motocikla koji se na tržište pojavljuje 1984 godine. Jedan tim je i kupio taj motocikl, ali 1985 godine se mjenjaju pravila i RW 750 nema više budućnosti. Koristeći svoje veze u Harley Davidsonu počinje od njih da nabavlja V2 mašinu zapremine 1 litar sa njihovog sportskog modela XR 1000 te oko nje konstruiše sasvim drugačije okruženje, te je se na tržištu pojavio Buell RR 1000. Saradnja sa HD-om se nije prekidala te 1990 HD kupuje 51% dionica Buela, a sa tom finansijskom inekcijom Erik Buel usavršava svoje modele. Uspio je da centralizaciju masa na motociklu dovede na viši nivo od konkurencije (i danas su Buell motocikli primjer kako se to radi, pa izduv ispod motora je samo jedna ,,sitnica''), ram koji služi i kao rezervoar za gorivo i zadnja viljuška koja služi kao rezervoar za ulje (što opet dodatno hladi ulje), obodni disk, ... Jednostavno, genijalna rješenja, ali uvjek se kao nedostatak pojavljivao anemičan HD motoor. Godine 2003 godine HD kupuje i preostali dio akcija Buela, a nešto kasnije Buel pokušava da prevaziđe anemične HD motore kupujući Rotax V2 agregat ... Zbog toga ili zbog nečeg drugog (zvanično, zbog svjetske ekonomske krize) HD gasi Buell. Erik Buel napušta HD (iako mu je ponuđeno da ostane zaposlenik) i formira kompaniju Erik Buell Racing (EBR).

Sa tom kompanijom vratio se svojim korjenima, odnosno pravljenju trkačkih motocikala. Trenutno se nudi tri modela koji za pogon imaju upravo Rotax agregate. Ulazni model nosi oznaku 1125 R  Daytona SportBike sa 140 KS i 177 kg (spreman za vožnju). Sledeći u ponudi je 1125 RR American SuperBike sa 170 KS i 167 kg (spreman za vožnju). Kao najprestižniji model nudi se 1190 RR koji iz nešto veće kubikaže izvlači 185 KS, dok mu je težina spremnog za vožnju 163 kg. Pričalo se (nezvanično) i o cestovnom modelu koga smo i pominjali http://www.nolimitbikers.com/forum/viewtopic.php?f=18&t=2032 . Ipak, sve su to bile špekulacije. Zvanično, evo ih fotorafije prvog cestovnog EBR (Eiric Buell Racing) motocikla







Puno ime ovog prvjenca glasi EBR 1190 RS Carbon Edition. Ovaj cestovni model se bazira na tkačkom modelu 1190 RR (185 KS i 163 kg), no dodatkom rasvjetnih tjela, izduva sa katalizzatorom i ostalih dodataka potrebnih za registraciju za cestovni promet očekuje se povećanje težine i smanjenje snage. Jedino što znamo je da će težina spremnog za vožnju biti ,,manja od 180 kg (400 lb)''. Od opisa tehnologije koja je ugrađena u ovaj motocikl vrti se u glavi i sigurno je da ovo neće biti jeftin motocikl. Po riječima Erika Buela 1190 RS je trenutno na ispitivanjima za dobijanje dozvole za američko tržište, dok za japansko planiraju nešto drugačiji izduv jer misle i tamo da plasiraju ovaj motocikl. Prodaja počinje u martu mjesecu ove godine, cjena još nije objavljena, a planirana produkcija za 2011-tu je 99 primjeraka.

Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Odg: EBR 1190 RS (Buell se vraća na ulice)
« Odgovori #1 : Veljača 28, 2011, 20:18:20 pm »
... i nekako imam dojam da će nekome u HD-u biti jako krivo što su ga se riješili...
google master



Offline Brzi

  • Zagreb-Gajnice
  • Moderatori
  • *****
  • Postova: 2.110
  • Karma: 94
  • Spol: Muški
  • Kawasaki ZR-7
    • moje galerije
Odg: EBR 1190 RS (Buell se vraća na ulice)
« Odgovori #2 : Veljača 28, 2011, 22:24:12 pm »
 Bez obzira kaj nikad ne bih vozio tu klasu motora, ovaj mi izgleda strašno opako!   :icon_super:

 Jedino mi zadnji dio nekako tanak, ima li gdje podatak kolika je nosivost tog sjedala  :icon_mrgreen:
Kad pomisliš da nikome na svijetu nije stalo do tebe ..... pokušaj da ne platiš jednu ratu kredita