Autor Tema: BMW R 1300 GS  (Posjeta: 2752 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline wulfy

  • Budva - Crna Gora
  • Tourer
  • *****
  • Postova: 1.433
  • Karma: 66
  • Spol: Muški
  • Aprilia Pegaso 650 ; Benelli Pepe
BMW R 1300 GS
« : Veljača 19, 2011, 16:07:32 pm »
Priča se neko vrijeme da će i najprodavaniji BMW preći na vodeno hlađeni motor. No, nije se znalo do skora dokle se stiglo sa razvojem, dok ovih dana nije napravljena ova pijunska fotografija već skoro razvijenog motocikla. Zato se već spekuliše da će novi GS biti prestavljen 2012 godine.



Ovako, kaže se da je u pitanju nova Euro 4 norma koja bi se vrlo teško zadovoljila sa postojećim uljno-vazdušno hlađenim bokserom. naime, za razliku od vodeno hlađenih motora, vazdušno i uljno-vazdušno hlađeni motori imaju širi radni temperaturni opseg, kao i karakteristiku da sporije dolaze do radne temperature. Pošto vodeno hlađeni motori imaju daleko uži radni opseg (temperaturni) mnogo lakše je napraviti da zadovolje sve strože norme. Takođe ja BMW-ov bokser (početna oznaka R259) s' početka devedesetih godina prošlog vjeka je dostigao tehnološki vrhunac sa raznim prilagođavanjima novim eko normama.

U svakom slućaju, motor radi ispunjavanja novih noormi ili mora biti temeljno prepravljen ili će prestaviiti u potpunosti novi agregat. Sve upućuje na ovo drugo rješenje ... Ponavljam, ovo su sve informacije koje su procurele ili su možda ,,procurele'', zvanično iz BMW-a još uvjek ništa.



Kako je viđen u Španiji, tako je i španska štampa prva objevila tekstove o ovom motociklu. Evo pet detalja koji su oni zapazali.

1. Motor - vodno hlađeni baokser agregat sa usisom sa gornje strane, a izduvom sa donje strane (do sada je usis bio sa zadnje , a izduv sa prednje starane)
2. Hladnjak - smješten iznad telever sistema vješanja, sakriven sa bočnim plastičnim oplatama
3. Kardan - nalazi s sa lijeve strane motocikala (na dosadašnjim modelima nalazi se sa desne strane)
4. Izduv - opet suprotno, nalazi se sa desne strane motocikla (do sada sa lijeve strane)
5. Prednji kraj - izmjenjen sa novim vjetrobranom, blatobranima (i visoki tzv. kljun, i onaj pri točku) i sa crash barovima.


To bi bili svi do sada dostupni podaci, ali moram da dodam i ovo, iako će možda ovo sada zvučati kao teorija zavjere (čitaj - glupost). Dakle, ovako, Hermann Bohrer predsedavajući BMW-a (samim tim i Husqvarne) najavio je za Milanski sajam ove godine novitete iz BMW-a (između ostalog i dva potpuno nova skutera), a najavio je da će biti prestavljen i novi model Husqvarne, i to ne kao prototip, već kao model spreman za serijsku proizvodnju. Kako reče, to će biti spoj njemačke tehnologije i italijanskog dizajna (imamo takav primjer http://www.nolimitbikers.com/forum/viewtopic.php?f=18&t=3010 ). Najavio je da će taj motocikl pokretati dvocilindrični motor ... O GS-u sa vodenim hlađenjem nije bilo riječi.

Sada mogu da nagađam ... neki novi dvocilindrični motor se pravi (recimo, ovaj gore), ili će ovaj postojeći od 800 ccm (R2) se ugradit u Husqvarnu? Ulazi li to Husqvarna u novi segment? Hoće li ovo prvo kao test motor da zaživi u Husqvarni? Možda Husqvarna pravi konkureciju za modele Aprilie RXV, a ovo je samo namenjeno BMW-u?

Offline James1100

  • Zapreššić
  • Administrator
  • *****
  • Postova: 4.839
  • Karma: 302
  • Spol: Muški
  • mečku... opet
Odg: BMW R 1300 GS
« Odgovori #1 : Studeni 06, 2012, 22:04:13 pm »
google master