Autor Tema: Brammo Empulse - revolucija, ili samo još jedan pokušaj  (Posjeta: 2029 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline wulfy

  • Budva - Crna Gora
  • Tourer
  • *****
  • Postova: 1.433
  • Karma: 66
  • Spol: Muški
  • Aprilia Pegaso 650 ; Benelli Pepe
Brammo Empulse - revolucija, ili samo još jedan pokušaj
« : Srpanj 16, 2010, 22:40:01 pm »
Osnivač kompanije Brammo je Craig Bramscher rođen 1961 u Topaki, država Kanzas. Craig Bramscher je bivši fudbaler koji je visok 1,91 m, a zbog dobro plaćene sportske karijere mogao je sebi da priušti neki sportski automobil. Međutim, zbog visine i dugačkih nogu u savkom automobilu bio bi više nego skučen. Zato je odustao od kupovine automobila kao što su Ferrari, Lamborghini, McLaren i sl. i odlučio je da napravi sopstveni sportski automobil u kojem može da se udobno smjesti osoba visine do 2,05 m i težine do 140 kg. Godine 2002 osnovao je Brammo Motorsports i počeo je da uvozi Britanski sportski automobli Ultima u djelovima ne bi li savladao koje i kakve komponente su potrebne za izradu sportskog automobila. Na osnovu tog iskustva, i na iskustvu koje ima Brian Wismann počelo je projektovanje Brammo Pro GT koji je na kraju imao motor V12 konfiguracije zapremine 9.800 ccm koji razvija 800 KS. Poslije je ime iz Pro GT promjenjeno u Rogue GT, no, 2006 godine prodaju Nissan-u pravo na ime Rougue. Kasnije je uvozio i po licenci prodavao britanski automobil Ariel Atom, no umjesto Hondinim motorom opremao ga je motorom iz GM-a. Sa već skupljenim iskustvom tokom 2007 godine razvili su motor koji razvija preko 1.000 KS i koji bi trošio blizu 78 litara na 100 km. Ipak, zbog ,,globalnog zagrevanja'' i dokumenta donesenih tim povodom odustalo se od proizvodnje ovog rasipnog motora. Tada se Craig Bramscher okreće elektro-motorima, prije svega zbog njihove karakteristike da od najmanjih obrtaja isporućuju maksimalni obrtni moment. Tada je počela proizvodnja Ariel Atoma sa električnim pogonom gdje su se skupljala iskustva. Na osnovu skupljenog iskustva odlučeno je da Brammo Motorsports počne sa izradom sopstvenog električnog vozila. Poslije prvih prototipa Motorsports se briše iz naziva 2008 godine i od tada Brammo se baivi samo električnim vozilima.


Prvo vozilo iz sopstvenog razvoja je motocikl Enteria čija prodaja je počela tokom jula 2009 godine. Enteria za pogon koristi neizmjenični motor koji razvija 13 KS pri 4.500 o/min. Obrtni moment je 41 Nm kroz čitavo područija rada. Iz tog razloga nema mjenjača, već je elektromotor povezan direkno sa pogonskim točkom. Maksimalna brzina je oko 90 km/h dok je vrijem punjnja tri sata na standardni mrežni priključak od 110 V (standard u SAD). Većinu cjene sačinjavaju baterije, dok su kočnice sa poznatim potpisom Brembo.





[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3IcwiDHTADE[/youtube]



Sada je došlo vrijeme da prestave ozbiljan cestovni motocikl. Povodom predstavljanja novog modela koji nosi naziv Empulse, Craig Bramscher, vlasnik kompanije je izjavio: ,,Ovo je Brammo Empulse, model koji će preokrenuti standarde električni/SUS motori i okrenuti ih u korist električnih motora i zauvjek promjeniti izgled transporta u Americi'' U slučaju da mislite da nisam dobro preveo izjavu, evo je i u originalu: ,,This is the Brammo Empulse, it's going to turn the electric/Internal Combustion Engine paradigm on its head, forever altering the transportation landscape in America''. Hrabra izjava, no, po pres materijalu ovaj Empulse će biti za 500 dolara jeftiniji nego Suzuki SV 650, a koju prednost ima Empulse na polju obrtnog momenta ne treba ni pisati. Da, ove godine će Empulse biti među takmičarima na stazi Laguna Seca.

Tehnički, za pogon se koristi sihronizovani električni motor hlađen vodom. Motor je stresni dio rama koji se sastoji od dvije aliminijske grede. Motor proizvodi 55 KS, no nemamo podatak pri kojim obrtajima, dok za 80 Nm koliko razvija ovaj motor obrtaji nisu bitni, jer je ta vrijednost obrtnog momenta prisutna u svim režimima rada. Težina motocikla je 177 kg, što je uz krakteristike motora dobra osnova za više nego fine preformase. No, nije problem napraviti dobar elektromotor i to uopšte nije slaba tačka električnim vozilima, problem je napajanje, odnosno baterije. Empulse se zato nudi u tri varijante:
Brammo Empulse 6.0: sa baterijom od 6 kWh i dometom od 97 km (60 milja) sa cjenom od 9.995 dolara.
Brammo Empulse 8.0: sa baterijom od 8 kWh i dometom od 129 km (80 milja) sa cjenom od 11.995 dolara.
Brammo Empulse 10.0: sa baterijom od 10 kWh i dometom od 161 km (100 milja) sa cjenom od 13.995 dolara.
Sva tri modela bi trebala postići brzinu od 160 km/h (100 mph). Na pitanje koliko je realan ovaj domet u stvarnim uslovima saobraćaja, Craig Bramscher je izjavio da je rečeni domet rezultat kalukalcije svih uslova, počevši od gradske vožnje, pa do autoputa. Za Empulse 10.0 domet pri uslovima lagane vožnje može biti i veći od 200 km, dok prilikom forsirane vožnje autoputem beterija se može isprazniti poslije 100 km. Isto tako, kako tvrde iz fabrike, ovim motociklom oni približavaju električni motocikl i širim masama jer to više nije (pre)skupa igračka za bogate entuzijaste.

Šta je sa ostalim stavkama bitnim za svakodnevnu upotrebu motocikla? Gume su dimenzija 120/70-17 (prednja) i 180/55-17 (zadnja) čime se vidi da su išli na uobičajne dimenzije guma koje se lako nalaze. Prednje vješanje čini izokrenuta vilica dok četvoroklipna kočiona klješta potpisuje Nissin, a zadnji amortizer je podesiv po svim parametrima. Što se dizajna tiče on slijedi filozofiju streetfigtera, a kako je rekao glavni dizajner Brian Wismann ovo još nije dovršen model. Naime, kada počne prodaja početkom sledeće godine na serijskom modelu će biti svjetlo sopstvenog dizajne, a ne ovo pozamljeno sa Yamahe MT-03. Takođe će se po rjećima dizajnera na serijskom modelu naći upravljač sa visočijim rukohvatima, dok ovaj koji je na ovom predserijskom modelu će biti zastupljen kao dodatna oprema. Takođe je Wismann izjavio da će najvjerovatnije do serijskog modela promjeniti i proporcije rezervoara i sjedišta.











[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hDF2EMjir2k[/youtube]

Era motocikla pogonjenih elektro-motorom dolazi, no da li tu prekretnicu zaista čini ovaj model kako je izjavio Craig Bramscher, ili će to biti neki model u budućnosti ostaje nam da čekamo. Najmanje do sledeće godine kada počinje prodaja ovog motocikla.