Autor Tema: California, priča koja traje 40 godina  (Posjeta: 3933 )

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline wulfy

  • Budva - Crna Gora
  • Tourer
  • *****
  • Postova: 1.433
  • Karma: 66
  • Spol: Muški
  • Aprilia Pegaso 650 ; Benelli Pepe
California, priča koja traje 40 godina
« : Lipanj 20, 2010, 00:25:51 am »
Moto Guzzi Falcone je pedesetih i šezdesetih godina uglavnom gradio vojnu i policijsku karijeru. To je bio jednocilindraš koji je sve manje pružao naspram konkurencije http://www.nolimitbikers.com/forum/viewtopic.php?f=18&t=34 . Ali, ranih šezdesetih čak i ovi ,,uniformisani’’ kupci su tražili više snage i odgovor je došao sa najmanje očekivane strane. Naime, osim motocikla Moto Guzzi za vojsku kasnih pedesetih počeo da pravi teretno vozilo Mullo. Za pogon ovog vozila korišćen je motor V2 konfiguracije sa uglom između cilindara od 90 stepeni radne zapremine 754 ccm. To je bio tipičan traktorski motor. Takodje, to je bila osnova za Moto Guzzijev uspjeh u narednim godinama. Nije zabelježeno ko je u Moto Guzziju predložio adaptaciju traktorskog motora za motocikl, ali to je uradjeno. Zapremina je redukovana na 703 ccm i motor je imao automobilsko suvo kvačilo, četvorobrzinsku mjenjačku kutiju i kardan. Kao i originalni vodoravni jednocilindraš, ova nova osnova se dalje razvijala i dugo opstaje u Moto Guzzijevoj proizvodnji. Prvi prototip napravljen je 1965 godine. To je bio tourer koji je mogao sa lakoćom da postigne 160 km/h uz robusnost obećavao je jednostavnu upootrebu i održavanje uz dugovječnost. Veliki, težak i solidan imao je odličan prijem na Milan Show. Nije postojala konkurencija, V2 agregati su skoro iščezli (osim Harley Davidson), dok kardanski prenos nudi još samo BMW (koji još uvjek nema motocikl koji može da konkuriše ovom Moto Guzziju).

Godine 1967 na tržištu se konačno pojavio i model V7 sa V2 agregatom. Sa 50 KS i skoro 230 kg suve težine bio je to solidan i udoban motocikl i što je najvažnije predstavljao je sasvim novi koncept koji prije nije bio svojstven Moto Guzzi motociklima



Postigao je veliki uspjeh pa razvoj novih modela na toj osnovi vrlo brzo slijedi. V7 Special je predstavljen 1968 godine, a u Americi se prodaje pod imenom Ambassador. Motor je povećan sa 703 ccm na 748 ccm što je omogućilo i povećanje snage na 70 KS



Lokalni američki diler se prijavio na konkurs koji je izdala policija Los Anđelesa (Los Angeles Police Department, ili ti skraćeno LAPD) upravo sa modelom Ambassador. Na opšte iznenađenje između ponude koju je dostavio BMW, Harley davidson i japanske kompanije Moto Guzzi dobija da snadpjeva LAPD. Upravo da bi se proslavio taj događaj (koji je ujedno i solidna finansijska inekcija) u Moto Guzziju na osnovu postojećeg modela razvijaju model koji bi ponio tipično američke linije naravno zadržavajaću ono što je tipično za Moto Guzzi. Godine 1970 rođena je California. Prve verzije su rađene u limitiranom broju primjeraka i imale su motor i svu tehniku modela V7 Special (odnosno Ambassador) Zapremina motora je 1972 godine povećana na 844 ccm. Uz taj amerikazirani dizajn dolazilo je dosta hroma i ostalih ukrasnih elemenata te je težina povećana na preko 250 kg.



Tokom godina ova California je usavršavana pa je 1974 godine na prednjem točku umjesto doboša našao mjesto disk sa potpisom Brembo.



Tehnički podaci za Moto Guzzi V850 California:

Motor V2
Zapremina: 844 ccm
Snaga: 55 KS pri 6.100 o/min.
Momenat: -
Mjenjač: 5 brzina
Težina: 252 kg
Rezervoar: 22 litare

Već sledeće godine slijedi usavršavanje modela koje prati i ostale motocikle iz ponude Moto Guzzija tako da se sledeči model od 1975 godine naziva California 850 T3. Novi vlasnik Moto Guzzija Alejandro de Tomaso označio je eru novih motora sa tzv. ,,kvadratnim glavama'' koja mjenja ,,okrugle glave''. California postaje samostalni model i te 1981 godine nosi prostu oznaku California II. Dobija i veći motor zapremine 948 ccm te ostaje u proizvodnji do 1987 godine.



Tehnički podaci za Moto Guzzi California II:

Motor V2
Zapremina: 948 ccm
Snaga: 59 KS pri 6.750 o/min.
Momenat: 65 Nm pri 5.750 o/min.
Mjenjač: 5 brzina
Težina: 250 kg
Rezervoar: 28 litare

California II je 1987 godine zamjenjena modelom California III. Pogonski motor je ostao isti koji je ipak dobio na snazi. Stilski se ovaj model udaljio od tipično američkog dizajna, a da bi se pokazalo da je Moto guzzi prva fabrika koja je imala vazdušni tunel iste godine je predstavljena i potpuno oklopljena verzija koja je nosila oznaku California III CI



Tehnički podaci za Moto Guzzi California III:

Motor V2
Zapremina: 948 ccm
Snaga: 65 KS pri 6.700 o/min.
Momenat: 79 Nm pri 3.200 o/min.
Mjenjač: 5 brzina
Težina: 250 kg
Rezervoar: 25 litara

Dalje unapređenje je došlo 1990 godine kada se može birati između motora koji se napaja karburatorima ili motora koji ima ubrizgavanje. Model sa ubrizgavanjem ima oznaku California III I.E. i dizajnerski se ne mjenja. No osim izbora dvije vrste motora može se birati između oklopljene verzije koja u nastavku ima oznaku CI, verziju sa vjetrobranom koja ima oznaku Classic i verziju bez vjetrobrana sa oznakom Standard. Već 1991 godine mogla se birati i verzija koja u auspuhu ima ugrađen katalizator.



Tehnički podaci za Moto Guzzi California III I.E.:

Motor V2
Zapremina: 948 ccm
Snaga: 67 KS pri 6.850 o/min.
Momenat: 75 Nm pri 5.200 o/min.
Mjenjač: 5 brzina
Težina: 250 kg
Rezervoar: 25 litara

Godine 1993 predstavljena je California koja je u 200 elemenata izmjenjena u odnosu na predhodnika. Najprimetnija izmjena je ugradnja većeg agragata čime je oznaka tog modela California 1100, odnosno California 1100i za verziju sa ubrizgavanjem. Pošto je taj motor razvijen za model 1100 Sport ispostavilo se da je california dugo vremena sa ovim motorom bila najbrži u klasi custom motocikla. Pošto je osnovna California razvijena od cestovnog motocikla koji je čak imao i sportske ambicije i kroz četri generacije ciklistika je konstantno unapređivana ta snaga je zapravo iskoristiva jer jeCalifornia i najupravljiviji motocikl u svojoj klasi.



Tehnički podaci za Moto Guzzi California 1100i:

Motor V2
Zapremina: 1.064 ccm
Snaga: 74 KS pri 6.400 o/min.
Momenat: 95 Nm pri 5.000 o/min.
Mjenjač: 5 brzina
Težina: 245 kg
Rezervoar: 22,5 litara

Offline wulfy

  • Budva - Crna Gora
  • Tourer
  • *****
  • Postova: 1.433
  • Karma: 66
  • Spol: Muški
  • Aprilia Pegaso 650 ; Benelli Pepe
Odg: California, priča koja traje 40 godina
« Odgovori #1 : Lipanj 20, 2010, 00:26:25 am »
Dalja evolucija slijedi 1997 godine kada je zapravo tehnički prestavljen indentični model sa ponekom stilskom izmjenom i novim imenom California EV. To je sada osnovni model na osnovu kojeg će uslijediti daljne verzije.



Tehnički podaci za Moto Guzzi California EV:

Motor V2
Zapremina: 1.064 ccm
Snaga: 74 KS pri 6.400 o/min.
Momenat: 95 Nm pri 5.000 o/min.
Mjenjač: 5 brzina
Težina: 251 kg
Rezervoar: 19 litara

Već 1998 godine predstavljen je model California Special Sport koji je zbog manje hrominarinih elemenata bio i lakši dok su kočnice činile dupli brembo diskovi naprijed prečnika 320 mm sa četvoroklipnim klještima. Ipak s taj model nije puno odvajao od svoje osnovne verzije, više je bio stilska vježba



Isto kao i 1999 godine predstavljen model California Jackal koja se od osnovne verzije razlikovala po većem prednjem točku koji je veličine 18 coli na koji je montiran jedan disk. Siromašniji su i instrumenti, a kako se vidi na slici ispod linije ovog modela nude čistu liniju. Tehnički se nije mjenjao od baznog EV modela.



Još minimalističkiji dizajn je 2000 godine ponidio model California Stone koji će postati osnova nekih budućih podvrsta



Što je uslijedilo 2002 godine kada je predstavljeno još verzija ovog sada već kultnog motocikla. jedna od verzija koja se našla na tržištu te godine je i California Stone Metal koja se razlikuje po drugačijoj boji kao što se vidi na slici ispod



dok se model California Stone Touring uz minimalistički dizajn okitila bočnim koferima i vjetrobranom čime treba da asocira na put



no prva putna verzija podrazumjeva ipak više opreme i bolju zaštitu od vjetra te takva verzija ima oznaku California EV Touring koja uz bogatiju opremu i cjenovno odskače od modela Stone



No model Stone zbog svog minimalističkog dizajna postaje tražen te se izbacuju nove verzije kao što je California Stone Metal Black čime se iz imena zaključuje da je ovaj motocikl crne boje. Dalje se ređaju verzije California Stone Chrome



Na sličnim dizajnerskim osnovama nastaju 2003 godine i dva modela California Titanium



i California Aluminium



Dalja evolucija slijedi 2006 godine kada se blago redizajnira California EV Touring i predstavlja se novitet koji treba da podsjeća na početke ovog modela i na onu popbjedu na konkursku koji je raspisala LAPD. To je model California Vintage koja je u osnovi ima istu tehniku sa modelom EV ali sa mnoštvom stilskih detalja po kojima je izdvojen od ostatka grupe. Ta posebnost se i naplaćuje jer je ovo najskuplja California.



Novi modell je predstavljen 2008 godine koji nosi naziv California Classic koji je sada i osnovni model



Dok je najnoviji model za modelsku 2010 godinu sa oznakom California Aquila Nera



Priča zvana California traje 40 (četrdeset) godina a još uvjek ne pokazuje znake zastarevanja. Sa ovim modelom je izgleda nađena formula kako uvjek ostati mlad.

Offline Brzi

  • Zagreb-Gajnice
  • Moderatori
  • *****
  • Postova: 2.110
  • Karma: 94
  • Spol: Muški
  • Kawasaki ZR-7
    • moje galerije
Odg: California, priča koja traje 40 godina
« Odgovori #2 : Lipanj 20, 2010, 22:17:58 pm »
 Bravo Wulfy, uvijek je zadovoljstvo čitati tvoje tekstove  :icon_thumright:
Kad pomisliš da nikome na svijetu nije stalo do tebe ..... pokušaj da ne platiš jednu ratu kredita

Offline mg749ie

  • Vizir
  • **
  • Postova: 108
  • Karma: 0
  • Spol: Muški
  • che bella macina
Odg: California, priča koja traje 40 godina
« Odgovori #3 : Siječanj 01, 2011, 21:20:18 pm »
može se samo reći che bella machina, ove godine se slavi 90 Godina moto Guzzija biti će još lijepih priča koje nisu ispričane kao i novih lijepih uradaka, bez entuzijazma koji imaju vlasnici Guzzija i tvornice koja ima dušu i sluha nebi bilo takve priče. :glasses9:
SERBUS - svima pa i šire po okolici

Offline wulfy

  • Budva - Crna Gora
  • Tourer
  • *****
  • Postova: 1.433
  • Karma: 66
  • Spol: Muški
  • Aprilia Pegaso 650 ; Benelli Pepe
Odg: California, priča koja traje 40 godina
« Odgovori #4 : Rujan 24, 2011, 19:00:51 pm »
90 godina je kako je Moto Guci fabrike i skoro 40 godina od prvog modela sa imenom Kalifornija. Tim povodom ponuđana je odgraničena serija modela Kalifornija sa punom oznakom Moto Guzzi California 90 Limited Edition što je i oproštajni model (uskoro se 2013 godine pojavljuje sasvim novi model http://www.nolimitbikers.com/forum/viewtopic.php?f=18&t=3237 ).

Po čemu je poseban ovaj oproštajni model koji će označiti 40 godina postojanja na tržištu? Na rezervoaru za gorivo je ispisano ime proizvođača u stilu kako je to bilo u ranim tridesetim godinama prošlog vijeka. Naprijed se nalazi Marzoki (Marzocchi) viljuška dok se zadnje vješanje podešava po preopterećenju. Za zaustavljanje se brinu na prednjem točku dva diska prečnika 320 mm koje pritiskaju četvoroklipna brembo klješta, dok je na zadnjem točku disk prečnika 282 mm koji pritiskaju dvoklipna brembo klješta. Ostali ekskluzivni detalji podrazumjevaju ručno rađena kožna sjedišta, svjetla za maglu, hromirani štitnici, indetifikacioni broj, ...









Tehnički podaci za Moto Guzzi California 90 Limited Edition:

Motor V2
Zapremina: 1.064 ccm
Snaga: 74 KS pri 6.400 o/min.
Momenat: 95 Nm pri 5.000 o/min.
Mjenjač: 5 brzina
Visina sjedišta: 78 cm
Težina: 263 kg
Rezervoar: 19 litara